MSC Grandiosa | MSC Cruises Play

Gezondheids & Veiligheidsmaatregelen
MSC GRANDIOSA & MSC MAGNIFICA 2020 CrUISES


Bent u van plan deze zomer met ons mee te varen? Lees meer over de aanvullende gezondheids- en veiligheidsmaatregelen op MSC Grandiosa of MSC Magnifica



MSC GRANDIOSA EN MSC MAGNIFICA - BELANGRIJKE COVID-19-INFORMATIE / VOORBEREIDINGSMAATREGELEN EN SCREENING

Voorafgaand aan de inscheping zullen gezondheids- en COVID-19-screenings worden uitgevoerd voor alle gasten en bemanningsleden zoals temperatuurcontrole, gezondheidsvragenlijst en een COVID-19-swabtest.

Houd er rekening mee dat gasten die reizen vanuit  landen die door het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) als ‘hoog risico’* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrektijd van het schip een RT-PCR-swabtest moeten doen. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. Het overzicht met landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het European Centre for Disease Prevention and Control is hier beneden in de FAQ beschikbaar. Onze gasten worden vriendelijk verzocht om regelmatig de lijst te bekijken voor de laatste updates. Gasten, van 65 jaar en ouder, of met ernstige gezondheidsproblemen worden geadviseerd om voor vertrek een arts of hun plaatselijke gezondheidsautoriteit te raadplegen. Belangrijk om te weten is dat de test niet vereist is voor gasten jonger dan 6 jaar oud. Houd er rekening mee dat de GGD alleen mensen test met klachten en ook geen COVID-vrij-verklaring afgeeft.

* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met  een woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.
 

Het overzicht met landen met een hoog risico:

Voor vertrekken vanaf 29 november t/m 5 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 16 november).

Voor vertrekken vanaf 6 december t/m 12 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 23 november)

Voor vertrekken vanaf 13 december t/m 19 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 30 november)

 

GEZONDHEID & VEILIGHEID


De MSC Cruises' familie bestaande uit onze gasten en bemanning, staat centraal bij alles wat we doen en uw gezondheid en veiligheid zijn van het grootste belang voor ons.

Vanaf het moment dat u begint met het plannen van uw vakantie tot het moment dat u naar huis terugkeert hebben wij elke stap grondig geëvalueerd om u een veilige, gezonde en comfortabele ervaring te bieden tijdens uw volgende cruise bij ons.

We werken samen met toonaangevende internationale experts op het gebied van geneeskunde, volksgezondheid en aanverwante wetenschappelijke disciplines om onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te ontwikkelen en te valideren. Lees meer over ons BLUE RIBBON- panel door hier te klikken.

 

Onze nieuwe operationele procedures zijn ontworpen om te voldoen aan de richtlijnen van nationale en internationale gezondheidsautoriteiten en deze zelfs te overtreffen, en we blijven de situatie volgen om ze indien nodig aan te passen. Alle updates van deze maatregelen zullen op deze website worden geplaatst.

 

 

 

Klik hier om het overzicht van onze Gezondheids- en Veiligheidsmaatregelen te downloaden*

 

* Voor afvaarten met de MSC Grandiosa en MSC Magnifica 2020 zijn andere voorwaarden van toepassing. Sommige van deze extra maatregelen kunnen worden uitgebreid naar andere schepen en latere afvaarten, indien de situatie dit vereist.

Covid Protection Plan

Geniet in alle rust van uw cruise

In samenwerking met Europ Assistance hebben we het MSC Covid Protection Plan opgesteld dat de gasten voor, tijdens en na de cruise dekking biedt aan Covid-19-gerelateerde risico's zoals annulering, repatriëring en medische en quarantaine kosten. Voor gasten die MSC Grandiosa en MSC Magnifica zomercruises boeken, bieden we de optie om dit plan te kopen.

 

Houd er rekening mee dat elke gast die geen Covid-19-verzekeringsplan heeft, verantwoordelijk zal worden gehouden voor alle gerelateerde kosten.
 

 

WANNEER U MET REIST OF OP CRUISE GAAT, NODIGEN WE U UIT OM DE WERELDGEZONDHEIDSORGANISATIE-AANBEVELINGEN (WHO)OP TE VOLGEN

ONTMOET ONZE EXPERTS

De veiligheid van onze gasten aan boord is onze hoogste prioriteit.
Om een nog veiligere cruise-ervaring te garanderen, werken we samen met een Blue Ribbon COVID Expert Group die gespecialiseerd is op het gebied van geneeskunde, volksgezondheid en / of aanverwante wetenschappelijke disciplines.

 

Klik hier voor meer informatie over onze experts

 

VEELGESTELDE VRAGEN

REISVEREISTEN / RESTRICTIES

-

Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?

Alle gasten moeten gezond en fysiek fit zijn om te reizen. Gezondheid en veiligheid is onze eerste prioriteit en we raden onze gasten aan om medisch advies in te winnen voordat ze op reis gaan als ze deel uitmaken van een groep met een hoger risico. Het huidige advies van de World Health Organization (WHO), EU Healthy Gateways en andere autoriteiten is dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartaandoeningen, diabetes of aandoeningen die hun immuunsysteem aantasten. Oudere gasten of mensen met dergelijke aandoeningen worden geadviseerd om voor vertrek een arts of hun plaatselijke gezondheidsautoriteiten te raadplegen om te beoordelen of het voor hen verstanding is om op dit moment te gaan reizen. Volgens het EU Healthy Gateways-advies wordt iedereen ouder dan 65 jaar beschouwd als onderdeel van een groep met een hoger risico.

-

Zijn er reisbeperkingen voor bepaalde nationaliteiten en landen van verblijf, welk ervoor zorgt dat gasten geweigerd worden om aan boord komen?

Voor MSC Grandiosa en MSC Magnifica afvaarten (vanaf zomer 2020) verwelkomen we in eerste instantie alleen gasten die afkomsting zijn uit de 26 Europese 'Schengen'-landen (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland).

De lijst met landen met een hoog risico:

Voor vertrekken vanaf 29 november t/m 5 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 16 november).

Voor vertrekken vanaf 6 december t/m 12 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 23 november)

Voor vertrekken vanaf 13 december t/m 19 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 30 november)



Bovendien moeten gasten afkomstig uit één van de hierboven genoemde landen die door het European Centre for Disease Prevention (ECDC) als 'hoog risico'* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrek van het schip een RT-PCR-swabtest ondergaan. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. Houd er rekening mee dat de GGD alleen mensen test met klachten en ook geen COVID-vrij-verklaring afgeeft.

 

We houden de wereldwijde gezondheidssituatie nauwlettend in de gaten en in geval van wijzigingen in de huidige reisvereisten, zullen we onze boekingsvoorwaarden bijwerken en onze gasten tijdig informeren over hun bestaande reserveringen. Aanvullende reisbeperkingen voor bepaalde nationaliteiten of zelfs bepaalde regio's in een land kunnen ontstaan op basis van de COVID-19-situatie. Als de omstandigheden in de loop van de tijd veranderen, zullen we de betrokken gasten natuurlijk informeren.


* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met  een woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.



 
-

Zullen de cruises alleen voor leden van dezelfde familie of huishouden/ gezin zijn? Mogen groepen vrienden ook aan boord komen?

In overeenstemming met de regelgeving aan de wal kunnen we groepen vrienden aan boord verwelkomen, evenals gezinnen die samen reizen als een 'sociale bubbel'. Gasten worden uitgenodigd om op het moment van boeking eventuele familieleden of vrienden te bevestigen met wie ze gaan reizen (indien zij niet voorkomen in dezelfde reservering), zodat zij aan boord samen kunnen dineren.

HOOG RISICO LANDEN

Voorafgaand aan de inscheping zullen gezondheids- en COVID-19-screenings worden uitgevoerd voor alle gasten en bemanningsleden zoals temperatuurcontrole, gezondheidsvragenlijst en een COVID-19-swabtest.

Houd er rekening mee dat gasten die reizen vanuit  landen die door het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) als ‘hoog risico’* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrektijd van het schip een RT-PCR-swabtest moeten doen. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. De lijst met landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het European Centre for Disease Prevention and Control is hier beschikbaar. Onze gasten worden vriendelijk verzocht om regelmatig de lijst te bekijken voor de laatste updates. Gasten, van 65 jaar en ouder, of met ernstige gezondheidsproblemen worden geadviseerd om voor vertrek een arts of hun plaatselijke gezondheidsautoriteit te raadplegen. Belangrijk om te weten is dat de test niet vereist is voor gasten jonger dan 6 jaar oud. Houd er rekening mee dat de GGD alleen mensen test met klachten en ook geen COVID-vrij-verklaring afgeeft.

* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met een nationaliteit of woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.


Voor vertrekken vanaf 16 augustus t/m 29 augustus: België, Tsjechië, Frankrijk, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Spanje, Zweden en Zwitserland (bijgewerkt op 6 augustus)
Voor vertrekken vanaf 30 augustus t/m 5 september
: Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 17 augustus) 
Voor vertrekken vanaf 6 september t/m 12 september: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 24 augustus)
Voor vertrekken vanaf 13 september t/m 19 september: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 31 augustus)
Voor vertrekken vanaf 20 september t/m 26 september: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Zwitserland (bijgewerkt op 7 september)
Voor vertrekken vanaf 27 september t/m 3 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Hongarije, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 14 september)
Voor vertrekken vanaf 4 oktober t/m 10 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 21 september). 

 

Voor vertrekken vanaf 25 oktober t/m 31 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 12 oktober).

Voor vertrekken vanaf 1 november t/m 7 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 19 oktober).
Voor vertrekken vanaf 8 november t/m 14 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 26 oktober). 
Voor vertreken vanaf 15 november t/m 27 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 2 november).
Voor vertrekken vanaf 22 november t/m 28 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 9 november).
Voor vertrekken vanaf 29 november t/m 5 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 16 november). 
Voor vertrekken vanaf 6 december t/m 12 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 23 november)
Voor vertrekken vanaf 13 december t/m 19 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 30 november)
 

 

IN/ONTSCHEPING

-

Moeten gasten medische documenten overleggen waaruit blijkt dat ze bij inscheping COVID-19-negatief zijn?

Alle gasten moeten binnen 6 uur voorafgaand aan het inschepen een gezondheidsvragenlijst invullen en symptomen van ziekte of mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping melden. Gasten moeten een contactloze temperatuurcontrole ondergaan in de terminal. Afhankelijk van de screeningsresultaten kunnen gasten deelnemen aan een secundaire beoordeling met medische professionals of geweigerd worden om aan boord te komen.

 

Voor MSC Grandiosa- en MSC Magnifica-afvaarten (vanaf zomer 2020) zullen alle gasten een COVID-19-screening (immunofluorescentie-swabtest) uitvoeren bij de cruiseterminal voordat ze aan boord gaan, om er zeker van te zijn dat ze gezond en geschikt zijn om te reizen.

  

Bovendien moeten gasten afkomstig uit één van de hierboven genoemde landen die door het European Centre for Disease Prevention (ECDC) als 'hoog risico'* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrek van het schip een RT-PCR-swabtest ondergaan. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. Houd er rekening mee dat de GGD alleen mensen test met klachten en ook geen COVID-vrij-verklaring afgeeft. De lijst met landen met een ‘hoog risico’ is beschikbaar op de MSC Cruises-website op basis van de richtlijnen van het ECDC. Alle updates worden tijdig aan onze gasten meegedeeld voor bestaande reserveringen. 


* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met  een woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.


De lijst met landen met een hoog risico:
Voor vertrekken vanaf 16 augustus t/m 29 augustus: België, Tsjechië, Frankrijk, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Spanje, Zweden en Zwitserland (bijgewerkt op 6 augustus)
Voor vertrekken vanaf 30 augustus t/m 5 september: Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 17 augustus)

Voor vertrekken vanaf 6 september t/m 12 september: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 24 augustus)

Voor vertrekken vanaf 13 september t/m 19 september: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 31 augustus)

Voor vertrekken vanaf 20 september t/m 26 september: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Zwitserland (bijgewerkt op 7 september) 

Voor vertrekken vanaf 27 september t/m 3 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Hongarije, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 14 september)

Voor vertrekken vanaf 4 oktober t/m 10 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 21 september).

Voor vertrekken vanaf 11 oktober t/m 17 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 28 september ).

Voor vertrekken vanaf 18 oktober tot 24 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 5 oktober).

Voor vertrekken vanaf 25 oktober t/m 31 oktober: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 12 oktober).

Voor vertrekken vanaf 1 november t/m 7 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 19 oktober).
Voor vertrekken vanaf 8 november t/m 14 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, IJsland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 26 oktober). 
Voor vertreken vanaf 15 november t/m 21 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slowakije, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 2 november).

Voor vertrekken vanaf 22 november t/m 28 november: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 9 november).

Voor vertrekken vanaf 29 november t/m 5 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Polen, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 16 november).

Voor vertrekken vanaf 13 december t/m 19 december: Spanje, Oostenrijk, België, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Zwitserland (bijgewerkt op 30 november)


-

Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd?

Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F of als er bezorgdheid is n.a.v. de gezondheidsvragenlijst, zullen we een secundaire screening uitvoeren, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en , indien nodig, een laboratoriumonderzoek.
Wanneer een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, worden ze geassistreerd in hun volgende stappen voor terugkeer naar huis of worden ze mogelijk behandeld in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen.
 
-

Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services?

We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder:
- Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten
- Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen
- Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs
- Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen
 
-

Hoe ontsmet en reinigt u de hutten?

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke hut dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor vaak aangeraakte gebieden, zoals deurgrepen, aan / uit-schakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkameroppervlakken.
Elke hut wordt aan het einde van elke cruise grondig schoongemaakt voordat de volgende gasten arriveren voor hun vakantie.
 
-

Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes?

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht grondig gereinigd en besproeid met ontsmettingsmiddel, en worden de hele dag door regelmatig ontsmet. Zo worden openbare toiletten elke 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM).
-

Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise?

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, bieden we gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdsvakken en een gratis mondkapje voor hun reis naar huis.
Alle bagage wordt voor vertrek gereinigd en het personeel dat de juiste beschermende uitrusting draagt, wijst de gasten erop dat er geen opstoppingen op het gangpad kunnen ontstaan. Het inschepen voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, om overlapping van ruimtes te voorkomen.
 

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

-

Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn ontworpen om het risico op overdracht van COVID-19 aan boord te verminderen. In het geval dat iemand ziek wordt, hebben we een volledig uitgerust 24/7 medisch centrum aan boord met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19-behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.
In het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het medisch centrum op de hoogte te stellen en er wordt een gratis behandeling verstrekt. Als het medische team aan boord een vermoedelijke COVID-19-zaak vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een reactieplan geactiveerd.
 
-

Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanmeren.
-

Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?

We hebben COVID-19-testapparatuur aan boord voor het testen van polymerase chain reaction (PCR) bestaande uit uitstrijkjes en serologische snelle tests op antilichamen.

SOCIAL DISTANCING

-

Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van onze ruimtes verminderd, zodat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen op het gebied van Social Distancing, zowel aan boord als aan land.
Gasten worden tijdens de boeking en tijdens hun cruise herinnerd aan de richtlijnen voor Social Distancing door middel van wegbewijzering, openbare aankondigingen, tv in de hut en betrokkenheid van het personeel.
 
-

Moeten gasten een mondkapje dragen?

Mondkapjes zijn vereist wanneer Social Distancing niet kan worden nageleefd in openbare ruimtes zoals de liften en het theater, of wanneer gasten zich door het schip verplaatsen Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden wanneer u in restaurants, bars en lounges zit en wanneer u zit op het zonnedek. Zoals vele van onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, is dit in overeenstemming met de lokale voorschriften aan land.
Mondkapjes zijn gedurende de hele cruise beschikbaar in uw hut en op verschillende locaties rondom het schip. We adviseren ook alle gasten om een mondkapje te dragen tijdens het reizen van en naar de haven en in de terminal, in overeenstemming met de lokale voorschriften.
 

ETEN & DRINKEN

-

Hoe verandert de Diner- ervaring?

Onze  a la carte restaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan inspirerende gerechten en gerechten van hoge kwaliteit. We passen de stoelindeling aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en gasten hebben tijdens hun cruise dezelfde tafel en ober voor extra gemoedsrust.
We verhogen onze strikte voedselveiligheidsprotocollen door de reiniging en ontsmetting van alle locaties/ ruimtes te verbeteren, door al het bedienend personeel van passende beschermingsmiddelen te voorzien en door het aantal handdesinfectiestations in alle restaurants te vergroten. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.


-

Zullen specialiteitenrestaurants open zijn?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn met een verminderde capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. De restaurants kunnen voorafgaand aan de cruise gereserveerd worden om gasten te helpen bij het veiligstellen van een plek en om geld te besparen in vergelijking met de prijzen aan boord.
-

Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen voor Social Distancing, bedienen onze medewerkers drankjes aan tafel en beperken we de capaciteit van elke locatie/ ruimte. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

-

Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?

Gasten zullen genieten van ons aan boord bekroonde entertainment, maar met een paar wijzigingen:

- We verkleinen de capaciteit van het theater en zullen lege stoelen vrijhouden tussen gasten
- Het entertainmentprogramma wordt uitgebreid zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows
- Shows en activiteiten worden vooraf gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren
- Gasten worden verplicht om in het theater een mondkapje te dragen
 
-

Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?

Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen tegelijkertijd voor een leuke en plezierige ervaring.
Nieuwe maatregelen zijn onder meer verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handontsmettingsmiddel bij binnenkomst. We hebben ook nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toegevoegd aamn het assortiment. Speelgoed en water zal door ons personeel worden verstrekt, en persoonlijke bezittingen mogen niet de Kids Club ruimtes in, als extra veiligheidsmaatregel.
 
-

Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?

Alle MSC Aurea Spa- en fitnessfaciliteiten en -diensten zullen uitgevoerd worden met in acht neming van onze onlangs verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, inclusief verlengde openingstijden en aangepast aanbod / capaciteit waar dit nodig wordt geacht door de lokale autoriteiten.
Voor hun gezondheid en comfort dienen gasten telefonisch spabehandelingen, fitness-sessies en bezoek aan de sauna en Turks Stoombad te reserveren.
Fitnessapparaten, spa-ruimtes en behandelkamers worden na elk gebruik grondig ontsmet en elke nacht grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
Alle medewerkers van de spa zijn getraind in de nieuwe gezondheids- en sanitaire maatregelen en dragen geschikte beschermende uitrusting.
 
-

Kunnen gasten gebruik maken van het casino?

Het casino blijft volledig functioneel onder het nieuwe protocol met extra sanitaire en Social Distancing-maatregelen, waaronder het regelmatig opschonen van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan speeltafels.