Boek en Cruise met vertrouwen

HEEFT U EEN TOEKOMSTIGE CRUISE VOUCHER

+ BOORDKREDIET?

BEKIJK ALLE NUTTIGE INFO OM UW CRUISE OPNIEUW TE PLANNEN

veelgestelde vragen

Voor de veelgestelde vragen over de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, klik hier.

Mijn cruise is geannuleerd: op welke voordelen heb ik recht als ik mijn nieuwe cruise boek aan boord van een beschikbare, bevestigde vaarroute?

Voor alle cruises die door MSC zijn geannuleerd, bieden wij u:

• Een Future Cruise Credit-voucher gelijk aan de waarde van het door MSC Cruises ontvangen bedrag voor de geannuleerde cruise, te gebruiken voor toekomstige afvaarten, volgens de algemene voorwaarden die op uw voucher staan vermeld. Bovendien ontvangt u een boordtegoed* voor uw aankopen aan boord. Voor alle boekingen met betrekking tot geannuleerde cruises zal MSC Cruises een voucher uitgeven met een waarde gelijk aan het reeds aan MSC Cruises betaalde bedrag, exclusief restituties, en het boordtegoed dat is toegekend als compensatie voor de geannuleerde cruise.
Voor bevestigde maar nog niet betaalde boekingen zal MSC Cruises een voucher uitgeven met een waarde die gelijk is aan het toegekende boordtegoed als compensatie voor de geannuleerde cruises. De voucher wordt hoe dan ook verzonden, maar er wordt geen toekomstig cruisetegoed weergegeven omdat er geen betaling is ontvangen van MSC. Gasten die een eenpersoonshut hebben geboekt, ontvangen 50% van het hierboven genoemde boordtegoed, gebaseerd op de lengte van hun cruise.
Als u recht heeft op een andere vergoeding voor uw geannuleerde cruise, wordt u hiervan op de hoogte gesteld via e-mail of via uw reisbureau.

*terugbetaalbaar en geldig gedurende elke periode van het jaar.

Voor aanvullende informatie verwijzen wij u naar ons Contact Center of uw reisagent.

Wat is het extra boordtegoed en hoe kan ik deze gebruiken?

Het boordtegoed is een extra compensatie die MSC Cruises aanbiedt aan haar gasten als extra voordeel vanwege hun geannuleerde cruise. Dit boordtegoed kan alleen gebruikt worden op het moment dat uw nieuwe cruise aanvangt en kan niet gebruikt worden voor aankopen van vooraf geboekte pakketten via de MSC websites of uw reisagent voor de nieuwe cruise. Als het boordtegoed niet volledig is gebruikt, kan het overgebleven bedrag aan het einde van de nieuwe cruise, worden terugbetaald. Lees hier meer over onze compensatieregelingen.

Wat gebeurt er met voorafgeboekte extra’s op geannuleerde cruise (denk aan excursies, spa- en drankpakketten)?

Indien u uw vooraf geboekte extra’s heeft geboekt via de website, zal het volledige, met creditcard betaalde, bedrag van deze extra’s gerestitueerd worden via de originele betaalmethode. Het gerestitueerde bedrag zal niet worden toegevoegd aan uw waardevoucher. Deze voorwaarden kunnen per land van uitgifte voucher verschillen. Indien u bij een reisbureau heeft geboekt, verzoeken wij u contact op te nemen met uw reisagent.  

Ik heb de cruise geannuleerd, vlak voordat MSC Cruises het annuleringsbesluit heeft aangekondigd. Is het compensatiebeleid hierop van toepassing?

Onze compensatieregelingen zijn alleen van toepassing voor, door MSC Cruises, geannuleerde cruises in relatie tot het wereldwijde COVID-19 virus. 

Hoe en wanneer wordt de voucher uitgegeven? Wordt deze verstuurd naar mij?

Voor iedere door MSC Cruises geannuleerde cruise, wordt een voucher uitgegeven. Deze vouchers, met daarbij behorende reserveringsnummer en voorwaarden, worden naar u per e-mail verstuurd. Deze voucher biedt u de mogelijkheid om uw droomcruise te verplaatsen naar iedere andere vertrekdatum, bestemming en schip volgens de voorwaarden. Deze vouchers worden uiterlijk 1 maand na officiële communicatie over de cruiseannulering verstuurd. Indien u via een reisbureau heeft geboekt, zult u via hen uw voucher ontvangen.

Wat is de waarde van de voucher?

Voor alle reserveringen m.b.t. door MSC Cruises geannuleerde cruises, biedt MSC Cruises een voucher aan, met een waarde van de door MSC Cruises ontvangen cruisereissom, vermeerderd met een boordtegoed als compensatie aan.
 
Voor reseveringen die bevestigd zijn maar waarop geen betaling is ontvangen biedt MSC Cruises alleen een voucher aan met een boordtegoed als compensatie voor de geannuleerde cruise. De voucher zal verstuurd worden zonder cruisereissom waarde, omdat er geen betaling is ontvangen door MSC Cruises.

 

Is de voucher combineerbaar met aanbiedingen, speciale prijzen of groepsboekingen?

Het tegoed werkt als een valuta, dus het kan worden gecombineerd met elke aanbieding of gebruikt worden om een boeking te bevestigen als onderdeel van een groep. Voor MSC Voyagers Club-leden kan het ook worden gecombineerd met onze MSC Voyages Selection afvaarten.

Is het mogelijk om de geldigheid van de voucher te verlengen?

Nee, de geldigheid van de voucher is niet te verlengen. De voucher kan worden ingewisseld tot de datum die op uw voucher staat vermeld en het stelt u in staat om uw toekomstige cruise opnieuw te plannen voor elk vertrek, elke bestemming en elk schip volgens de voorwaarden. Voor meer informatie raadpleeg de informatie die u heeft ontvangen op de voucher.

Kan ik de vouchers voor andere gasten gebruiken?

Nee, de voucher is gebonden aan een eerder door MSC Cruises geannuleerde afvaart met de daarbij behorende reservering. De voucher kan hierdoor niet worden overgedragen aan anderen. Vouchers welke betrekking hebben op groepen, zullen naar de reisagent worden gestuurd

Kan de voucher voor meerdere cruises worden gebruikt?

Nee, de voucher, kan maar één keer worden gebruikt. Indien de nieuwe boeking goedkoper is dan waarde op de voucher, kunt u extra’s bij boeken (denk aan drankpakketten, excursies etc.) met de resterende waarde van de voucher.

Als ik eenmaal heb besloten wanneer ik mijn volgende cruise wil plannen, hoe kan ik dan mijn voucher gebruiken om een nieuwe cruise te boeken?

Voor het inwisselen van de voucher zijn er twee mogelijkheden:


- Als u rechtstreeks bij MSC heeft geboekt via ons callcenter of via onze website, kunt u ons Contact Center bellen op 023-7111510.
- Als u via een reisbureau heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact op met uw reisagent. Geef uw oorspronkelijke reserveringsnummer door en geef ook de door u gekozen nieuwe afvaart door aan uw reisagent.


Houd er rekening mee dat MSC Cruises momenteel te maken heeft met een grote vraag naar verzoeken. Dit kan vertraging veroorzaken in onze standaarddiensten. Onze excuses voor het eventuele ongemak en alvast bedankt voor uw geduld.

Wat als ik een Fly & Cruise pakket via MSC Cruises heb geboekt? Is dit inclusief in de waarde?

Vluchten en transfers worden onderdeel van de voucher, indien geboekt via MSC Cruises en de klant ontvangt een voucher van het door MSC Cruises ontvangen bedrag. Bijvoorbeeld: als voor de cruise €500 is ontvangen, voor de vlucht €300 en voor de transfer €100, dan ontvangt u een tegoed van €900. Voor vluchten en transfers die niet via MSC Cruises zijn geboekt, dient dit te worden gecheckt bij de desbetreffende afhandelaar.

Indien ik reis met een reisgenoot die besluit niet meer te willen reizen, krijgt die reisgenoot het geld terug?

De volledige waarde van de voucher wordt toegepast op een toekomstige boeking van de hoofdboeker. MSC Cruises zal één voucher per reservering uitgeven.

Wat gebeurt er indien ik een duurdere cruise wil boeken dan de waarde van de voucher? Of een goedkopere cruise?

Als de toekomstige boeking een hogere waarde heeft dan de oorspronkelijke, moet u het verschil betalen. Als de toekomstige boeking van minder waarde is dan de originele, heeft u de mogelijkheid om pakketten toe te voegen aan uw toekomstige cruise (drankpakketten, excursies, enz ...) en de waarde van de voucher hiervoor te gebruiken totdat deze volledig is uitgegeven.

Wat als ik onzeker ben over een nieuwe vertrekdatum?

U kunt een nieuwe cruise selecteren, wanneer u hier klaar voor bent. De voucher kan worden ingewisseld, uiterlijk binnen 1 jaar na uitgiftedatum, op alle afvaarten, ten laatste vertrek 31 december 2021. De voucher is niet overdraagbaar aan anderen.

Zijn er, gezien de wereldwijde sanitaire situatie, specifieke commerciële voowaarden waarvan ik op de hoogte moet zijn voordat ik mijn cruise bevestig?

Voordat u uw cruise en de vertrekdatum van de cruise boekt, dient u hier alle huidige reisbeperkingen per land van verblijf en cruisebestemming te controleren. Naast de toch al strenge aandacht voor hygiëne aan boord van onze schepen, neemt MSC Cruises aanvullende maatregelen om onze gasten en bemanning te beschermen, om ervoor te zorgen dat u uw volgende vakantie bij ons kunt plannen en met vertrouwen kunt reizen voor, tijdens en na uw cruise. Lees hier meer over onze Gezondheids- en Veiligheidsmaatregelen.

Wat is het gezondheids- en veiligheidsprotocol?

De MSC Cruises' familie bestaande uit onze gasten en bemanning, staat centraal bij alles wat we doen en uw gezondheid en veiligheid zijn van het grootste belang voor ons. We werken samen met toonaangevende internationale experts op het gebied van geneeskunde, volksgezondheid en aanverwante wetenschappelijke disciplines om onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te ontwikkelen en te valideren.       
 
Klik hier voor meer informatie over ons Gezondheids & Veiligheidsmaatregelen
 

Wat moet ik doen als ik niet voldoe aan de vereisten van het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol?

Gasten die een cruise hebben geboekt en die zich ervan bewust zijn dat ze niet voldoen aan het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol (bijv. ontbrekende vaccinatie) en daarom niet kunnen inschepen, worden verzocht om uiterlijk 15 dagen voor het geplande vertrek van hun cruise een schriftelijke mededeling te sturen naar MSC CRUISES om hun voucher aan te vragen.

Onze gasten die rechtstreeks bij MSC hebben geboekt, kunnen ons contactformulier gebruiken, degenen die via een reisbureau hebben geboekt, worden vriendelijk verzocht contact op te nemen met hun reisbureau.