informatie
CRUISE & VAARROUTES UPDATES
Uw gezondheid en veiligheid is onze hoogste prioriteit en het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol is opgesteld om onze gasten, bemanning en de lokale gemeenschappen die we bezoeken te beschermen: lees hier meer over ons Gezondheids- en Veiligheidsprotocol.
ANDERE MSC BESTEMMINGEN EN SCHEPEN’ UPDATE
Voor alle geannuleerde cruises verwijzen wij u naar onze FAQ hieronder Op welke cruises is de compensatieregeling van toepassing?
veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de meest voorkomende veelgestelde vragen met betrekking tot annuleringen, boekingswijzigingen en ons compensatiebeleidVoor de veelgestelde vragen over de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, klik hier.
Ik heb de cruise geannuleerd, vlak voordat MSC Cruises het annuleringsbesluit heeft aangekondigd. Is het compensatiebeleid hierop van toepassing?
Hoe en wanneer wordt de voucher uitgegeven? Wordt deze verstuurd naar mij?
Voor iedere door MSC Cruises geannuleerde cruise, wordt een voucher uitgegeven. Deze vouchers, met daarbij behorende reserveringsnummer en voorwaarden, worden naar u per e-mail verstuurd. Deze voucher biedt u de mogelijkheid om uw droomcruise te verplaatsen naar iedere andere vertrekdatum, bestemming en schip volgens de voorwaarden. Deze vouchers worden uiterlijk 1 maand na officiële communicatie over de cruiseannulering verstuurd. Indien u via een reisbureau heeft geboekt, zult u via hen uw voucher ontvangen.
Wat is de waarde van de voucher?
Voor alle reserveringen m.b.t. door MSC Cruises geannuleerde cruises, biedt MSC Cruises een voucher aan, met een waarde van de door MSC Cruises ontvangen cruisereissom, vermeerderd met een boordtegoed als compensatie aan.
Voor reseveringen die bevestigd zijn maar waarop geen betaling is ontvangen biedt MSC Cruises alleen een voucher aan met een boordtegoed als compensatie voor de geannuleerde cruise. De voucher zal verstuurd worden zonder cruisereissom waarde, omdat er geen betaling is ontvangen door MSC Cruises.
Is de voucher combineerbaar met aanbiedingen, speciale prijzen of groepsboekingen?
Is het mogelijk om de geldigheid van de voucher te verlengen?
Kan ik de vouchers voor andere gasten gebruiken?
Kan de voucher voor meerdere cruises worden gebruikt?
Nee, de voucher, kan maar één keer worden gebruikt. Indien de nieuwe boeking goedkoper is dan waarde op de voucher, kunt u extra’s bij boeken (denk aan drankpakketten, excursies etc.) met de resterende waarde van de voucher.
Als ik eenmaal heb besloten wanneer ik mijn volgende cruise wil plannen, hoe kan ik dan mijn voucher gebruiken om een nieuwe cruise te boeken?
Ik heb mijn voucher al ingewisseld voor een nieuwe cruise die nu is geannuleerd. Wat gebeurt ermee?
Een dergelijke situatie kan zich voordoen omdat we gedwongen zijn om de stopzetting van onze scheepsactiviteiten periodiek te verlengen. Voor dergelijke gevallen komt u opnieuw in aanmerking voor een voucher zoals hieronder aangegeven:
• Er wordt een nieuwe voucher afgegeven. De waarde is gelijk aan de betaling die MSC Cruises ontvangen heeft.
• Betreffende het boordtegoed houdt er rekening mee dat het boordtegoed wordt berekend op basis van uw reservering die als eerste door MSC Cruises is geannuleerd.
Wat als ik een Fly & Cruise pakket via MSC Cruises heb geboekt? Is dit inclusief in de waarde?
Indien ik reis met een reisgenoot die besluit niet meer te willen reizen, krijgt die reisgenoot het geld terug?
Wat is het extra boordtegoed en hoe kan ik deze gebruiken?
Het boordtegoed is een extra compensatie die MSC Cruises aanbiedt aan haar gasten als extra voordeel vanwege hun geannuleerde cruise. Dit boordtegoed kan alleen gebruikt worden op het moment dat uw nieuwe cruise aanvangt en kan niet gebruikt worden voor aankopen van vooraf geboekte pakketten voor de nieuwe cruise. Als deze niet volledig is gebruikt, kan het overgebleven bedrag worden terugbetaald aan het einde van de cruise. Lees hier meer over onze compensatieregelingen.
Wat gebeurt er indien ik een duurdere cruise wil boeken dan de waarde van de voucher? Of een goedkopere cruise?
Zijn er, gezien de wereldwijde sanitaire situatie, specifieke commerciële voowaarden waarvan ik op de hoogte moet zijn voordat ik mijn cruise bevestig?
Naast de toch al strenge aandacht voor hygiëne aan boord van onze schepen, neemt MSC Cruises aanvullende maatregelen om onze gasten en bemanning te beschermen, om ervoor te zorgen dat u uw volgende vakantie bij ons kunt plannen en met vertrouwen kunt reizen voor, tijdens en na uw cruise. Lees hier meer over onze Gezondheids- en Veiligheidsmaatregelen.
Wat als ik onzeker ben over een nieuwe vertrekdatum?
Wat gebeurt er met voorafgeboekte extra’s op geannuleerde cruise (denk aan excursies, spa- en drankpakketten)?
Op welke cruises is de compensatieregeling van toepassing?
De compensatieregeling is van toepassing op alle cruises die door MSC Cruises door de buitengewone situatie rondom de wereldwijde pandemie m.b.t. COVID-19 zijn geannuleerd. De door MSC Cruises geannuleerde cruises kunt u hieronder vinden:
Schip |
Cruise vertrekdata |
MSC ARMONIA |
Van 16 maart 2020 t/m 28 mei 2021 |
MSC BELLISSIMA |
Van 14 maart 2020 t/m 3 april 2021 |
MSC DIVINA |
Van 20 maart 2020 t/m 30 mei 2021 |
MSC FANTASIA |
Van 28 maart 2020 t/m 5 juni 2021 |
MSC GRANDIOSA |
Van 14 maart 2020 t/m 15 augustus 2020 |
MSC LIRICA |
Van 14 maart 2020 t/m 30 april 2021 |
MSC MAGNIFICA |
Van 16 maart 2020 t/m 18 oktober 2020 |
MSC MERAVIGLIA |
Van 15 maart 2020 t/m 29 mei 2021 |
MSC MUSICA |
Van 16 maart 2020 t/m 14 mei 2021 |
MSC OPERA |
Van 10 maart 2020 t/m 27 april 2021 |
MSC ORCHESTRA |
Van 20 maart 2020 t/m 21 april 2021 |
MSC POESIA |
Van 22 maart 2020 t/m 28 april 2021 |
MSC PREZIOSA |
Van 14 maart 2020 t/m 28 april 2021 |
MSC SEASIDE |
Van 16 maart 2020 t/m 30 april 2021 |
MSC SEAVIEW |
Van 19 maart 2020 t/m 4 juni 2021 |
MSC SINFONIA |
Van 13 maart 2020 t/m 30 april 2021 |
MSC SPLENDIDA |
Van 29 maart 2020 t/m 26 april 2021 |
MSC VIRTUOSA |
Van 16 april 2021 t/m 2 mei 2021 |
* MSC Grandiosa en MSC Seaside (vanaf 1 mei 2021) hervatten alleen haar activiteiten in de Middellandse Zee voor gasten uit Schengenlanden (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland) en in Bulgarije, Roemenië en Kroatië.
Mijn cruise is geannuleerd en ik heb een voucher ontvangen. Op welke voordelen heb ik recht als ik mijn nieuwe cruise aan boord van de MSC Grandiosa boek tijdens het herstartprogramma (met het nieuwe gezondheids- en veiligheidsprotocol vanaf augustus 2020)?
MSC Cruises biedt passagiers die eerder een cruise hadden geboekt die door MSC zijn geannuleerd of die een voucher hebben ontvangen vanwege de annulering van hun cruise, maximaal 3 gratis excursie (alleen voor volwassenen), afhankelijk van de hutcategorie geboekt op de nieuwe MSC Grandiosa vaarroutes. Gasten kunnen hun excursie selecteren, wijzigen, upgraden, meer excursies toevoegen of excursies voor hun kinderen toevoegen door ons callcenter te bellen of aan boord contact op te nemen met het Shore Excursions Team.
MSC Cruises verplicht elke passagier om een verzekering te hebben die geldig is vanaf het moment dat de pakketreis is bevestigd tot het einde van de pakketreis, die dekking biedt aan Covid 19-gerelateerde risico's zoals annuleringskosten, repatriëringskosten, quarantaine, medische hulp en kosten en ziekenhuisopname.
Vanwege de COVID-19-pandemie waarmee de wereld nog steeds wordt geconfronteerd, zal MSC het MSC Covid-19 Protection Plan uitbreiden tot het hele winterseizoen 20-21 voor de MSC Grandiosa en t/m het zomerseizoen van 2021.
Met onmiddellijke ingang, voordat de reservering is afgerond, is het mogelijk om aan uw cruise het MSC COVID-19 Protection Plan toe te voegen voor de prijs van 25 euro per persoon voor cruises in de Middellandse Zee en Noord-Europa en € 29 voor cruises in het Caribisch gebied.