HEEFT U EEN TOEKOMSTIGE CRUISE VOUCHER
+ BOORDKREDIET?
BEKIJK ALLE NUTTIGE INFO OM UW CRUISE OPNIEUW TE PLANNEN
veelgestelde vragen
Voor de veelgestelde vragen over de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, klik hier.Mijn cruise is geannuleerd: op welke voordelen heb ik recht als ik mijn nieuwe cruise boek aan boord van een beschikbare, bevestigde vaarroute?
Voor bevestigde maar nog niet betaalde boekingen zal MSC Cruises een voucher uitgeven met een waarde die gelijk is aan het toegekende boordtegoed als compensatie voor de geannuleerde cruises. De voucher wordt hoe dan ook verzonden, maar er wordt geen toekomstig cruisetegoed weergegeven omdat er geen betaling is ontvangen van MSC. Gasten die een eenpersoonshut hebben geboekt, ontvangen 50% van het hierboven genoemde boordtegoed, gebaseerd op de lengte van hun cruise.
Als u recht heeft op een andere vergoeding voor uw geannuleerde cruise, wordt u hiervan op de hoogte gesteld via e-mail of via uw reisbureau.
*terugbetaalbaar en geldig gedurende elke periode van het jaar.
Voor aanvullende informatie verwijzen wij u naar ons Contact Center of uw reisagent.
Wat is het extra boordtegoed en hoe kan ik deze gebruiken?
Het boordtegoed is een extra compensatie die MSC Cruises aanbiedt aan haar gasten als extra voordeel vanwege hun geannuleerde cruise. Dit boordtegoed kan alleen gebruikt worden op het moment dat uw nieuwe cruise aanvangt en kan niet gebruikt worden voor aankopen van vooraf geboekte pakketten via de MSC websites of uw reisagent voor de nieuwe cruise. Als het boordtegoed niet volledig is gebruikt, kan het overgebleven bedrag aan het einde van de nieuwe cruise, worden terugbetaald. Lees hier meer over onze compensatieregelingen.
Wat gebeurt er met voorafgeboekte extra’s op geannuleerde cruise (denk aan excursies, spa- en drankpakketten)?
Ik heb de cruise geannuleerd, vlak voordat MSC Cruises het annuleringsbesluit heeft aangekondigd. Is het compensatiebeleid hierop van toepassing?
Hoe en wanneer wordt de voucher uitgegeven? Wordt deze verstuurd naar mij?
Voor iedere door MSC Cruises geannuleerde cruise, wordt een voucher uitgegeven. Deze vouchers, met daarbij behorende reserveringsnummer en voorwaarden, worden naar u per e-mail verstuurd. Deze voucher biedt u de mogelijkheid om uw droomcruise te verplaatsen naar iedere andere vertrekdatum, bestemming en schip volgens de voorwaarden. Deze vouchers worden uiterlijk 1 maand na officiële communicatie over de cruiseannulering verstuurd. Indien u via een reisbureau heeft geboekt, zult u via hen uw voucher ontvangen.
Wat is de waarde van de voucher?
Voor alle reserveringen m.b.t. door MSC Cruises geannuleerde cruises, biedt MSC Cruises een voucher aan, met een waarde van de door MSC Cruises ontvangen cruisereissom, vermeerderd met een boordtegoed als compensatie aan.
Voor reseveringen die bevestigd zijn maar waarop geen betaling is ontvangen biedt MSC Cruises alleen een voucher aan met een boordtegoed als compensatie voor de geannuleerde cruise. De voucher zal verstuurd worden zonder cruisereissom waarde, omdat er geen betaling is ontvangen door MSC Cruises.
Is de voucher combineerbaar met aanbiedingen, speciale prijzen of groepsboekingen?
Is het mogelijk om de geldigheid van de voucher te verlengen?
Kan ik de vouchers voor andere gasten gebruiken?
Kan de voucher voor meerdere cruises worden gebruikt?
Nee, de voucher, kan maar één keer worden gebruikt. Indien de nieuwe boeking goedkoper is dan waarde op de voucher, kunt u extra’s bij boeken (denk aan drankpakketten, excursies etc.) met de resterende waarde van de voucher.
Als ik eenmaal heb besloten wanneer ik mijn volgende cruise wil plannen, hoe kan ik dan mijn voucher gebruiken om een nieuwe cruise te boeken?
Wat als ik een Fly & Cruise pakket via MSC Cruises heb geboekt? Is dit inclusief in de waarde?
Indien ik reis met een reisgenoot die besluit niet meer te willen reizen, krijgt die reisgenoot het geld terug?
Wat gebeurt er indien ik een duurdere cruise wil boeken dan de waarde van de voucher? Of een goedkopere cruise?
Wat als ik onzeker ben over een nieuwe vertrekdatum?
Zijn er, gezien de wereldwijde sanitaire situatie, specifieke commerciële voowaarden waarvan ik op de hoogte moet zijn voordat ik mijn cruise bevestig?
Wat is het gezondheids- en veiligheidsprotocol?
Wat moet ik doen als ik niet voldoe aan de vereisten van het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol?
Onze gasten die rechtstreeks bij MSC hebben geboekt, kunnen ons contactformulier gebruiken, degenen die via een reisbureau hebben geboekt, worden vriendelijk verzocht contact op te nemen met hun reisbureau.