informatie

CRUISE & VAARROUTES UPDATES

MIDDELLANDSE ZEE CRUISES – MSC Magnifica en MSC Grandiosa
We staan klaar om u weer te verwelkomen aan boord van de MSC Grandiosa (cruise van 7-nachten) en MSC Magnifica (cruise van 10-nachten) in de Middellandse Zee *.
Uw gezondheid en veiligheid is onze hoogste prioriteit en het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol is opgesteld om onze gasten, bemanning en de lokale gemeenschappen die we bezoeken te beschermen: lees hier meer over ons Gezondheids- en Veiligheidsprotocol.
 
Boek nu uw MSC Grandiosa en MSC Magnifica cruise en profiteer van ons flexibele boekingsprogramma. 

Heeft u een voucher? Vaar aan boord van de MSC Grandiosa en MSC Magnifica en ontvang tot € 400 aan boordtegoed plus extra voordelen. Bel ons callcenter via 023-7111510 of raadpleeg uw reisagent voor meer informatie.
 
*Op dit moment en tot nader order verwelkomen MSC Grandiosa en MSC Magnifica in 2020 welk weer opereren in de Middellandse Zee in eerste instantie alleen gasten die in Schengenlanden wonen (België, Tsjechië, Denemarken, Duitsland, Estland, Griekenland, Spanje , Frankrijk, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Hongarije, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Finland, Zweden en Zwitserland).

 

Lees alles over de uitstekende ervaringen van onze eerste gasten aan boord en aan wal van de MSC Grandiosa.

 

ANDERE MSC BESTEMMINGEN EN SCHEPEN’ UPDATE

Voor alle geannuleerde cruises die op of voor 31 oktober 2020 vertrekken, verwijzen wij u naar onze FAQ hieronder Op welke cruises is de compensatieregeling van toepassing?

veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de meest voorkomende veelgestelde vragen met betrekking tot annuleringen, boekingswijzigingen en ons compensatiebeleid

Voor de veelgestelde vragen over de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, klik hier.

Ik heb de cruise geannuleerd, vlak voordat MSC Cruises het annuleringsbesluit heeft aangekondigd. Is het compensatiebeleid hierop van toepassing?

Onze compensatieregelingen zijn alleen van toepassing voor, door MSC Cruises, geannuleerde cruises in relatie tot het wereldwijde COVID-19 virus. 

Hoe en wanneer wordt de voucher uitgegeven? Wordt deze verstuurd naar mij?

Voor iedere door MSC Cruises geannuleerde cruise, wordt een voucher uitgegeven. Deze vouchers, met daarbij behorende reserveringsnummer en voorwaarden, worden naar u per e-mail verstuurd. Deze voucher biedt u de mogelijkheid om uw droomcruise te verplaatsen naar iedere andere vertrekdatum, bestemming en schip tot en met 31 december 2021. Deze vouchers worden uiterlijk 1 maand na officiële communicatie over de cruiseannulering verstuurd. Indien u via een reisbureau heeft geboekt, zult u via hen uw voucher ontvangen.

Wat is de waarde van de voucher?

Voor alle reserveringen m.b.t. door MSC Cruises geannuleerde cruises, biedt MSC Cruises een voucher aan, met een waarde van de door MSC Cruises ontvangen cruisereissom, vermeerderd met een boordtegoed als compensatie aan.
 
Voor reseveringen die bevestigd zijn maar waarop geen betaling is ontvangen biedt MSC Cruises alleen een voucher aan met een boordtegoed als compensatie voor de geannuleerde cruise. De voucher zal verstuurd worden zonder cruisereissom waarde, omdat er geen betaling is ontvangen door MSC Cruises.

 

Is de voucher combineerbaar met aanbiedingen, speciale prijzen of groepsboekingen?

Het tegoed werkt als een valuta, dus het kan worden gecombineerd met elke aanbieding of gebruikt worden om een boeking te bevestigen als onderdeel van een groep. Voor MSC Voyagers Club-leden kan het ook worden gecombineerd met onze MSC Voyages Selection afvaarten.

Is het mogelijk om de geldigheid van de voucher te verlengen?

Nee, de geldigheid van de voucher is niet te verlengen. De voucher dient ingewisseld te worden voor vertrekken op of voor 31 december 2021. Indien niet gebruikt, komt de voucher te vervallen.

Kan ik de vouchers voor andere gasten gebruiken?

Nee, de voucher is gebonden aan een eerder door MSC Cruises geannuleerde afvaart met de daarbij behorende reservering. De voucher kan hierdoor niet worden overgedragen aan anderen. Vouchers welke betrekking hebben op groepen, zullen naar de reisagent worden gestuurd

Kan de voucher voor meerdere cruises worden gebruikt?

Nee, de voucher, kan maar één keer worden gebruikt. Indien de nieuwe boeking goedkoper is dan waarde op de voucher, kunt u extra’s bij boeken (denk aan drankpakketten, excursies etc.) met de resterende waarde van de voucher.

Als ik eenmaal heb besloten wanneer ik mijn volgende cruise wil plannen, hoe kan ik dan mijn voucher gebruiken om een nieuwe cruise te boeken?

Voor het inwisselen van de voucher zijn er twee mogelijkheden:


- Als u rechtstreeks bij MSC heeft geboekt via ons callcenter of via onze website, kunt u ons bellen op 023-7111510.
- Als u via een reisbureau heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact op met uw reisagent. Geef uw oorspronkelijke reserveringsnummer door en geef ook de door u gekozen nieuwe afvaart door aan uw reisagent.


Houd er rekening mee dat MSC Cruises momenteel te maken heeft met een grote vraag naar verzoeken. Dit kan vertraging veroorzaken in onze standaarddiensten. Onze excuses voor het eventuele ongemak en alvast bedankt voor uw geduld.

Ik heb mijn voucher al ingewisseld voor een nieuwe cruise die nu is geannuleerd. Wat gebeurt ermee?

Een dergelijke situatie kan zich voordoen omdat we gedwongen zijn om de stopzetting van onze scheepsactiviteiten periodiek te verlengen. Voor dergelijke gevallen komt u opnieuw in aanmerking voor een voucher zoals hieronder aangegeven:


• Er wordt een nieuwe voucher afgegeven. De waarde is gelijk aan de betaling die MSC Cruises ontvangen heeft.

• Betreffende het boordtegoed houdt er rekening mee dat het boordtegoed wordt berekend op basis van uw reservering die als eerste door MSC Cruises is geannuleerd. 


Wat als ik een Fly & Cruise pakket via MSC Cruises heb geboekt? Is dit inclusief in de waarde?

Vluchten en transfers worden onderdeel van de voucher, indien geboekt via MSC Cruises en de klant ontvangt een voucher van het door MSC Cruises ontvangen bedrag. Bijvoorbeeld: als voor de cruise €500 is ontvangen, voor de vlucht €300 en voor de transfer €100, dan ontvangt u een tegoed van €900. Voor vluchten en transfers die niet via MSC Cruises zijn geboekt, dient dit te worden gecheckt bij de desbetreffende afhandelaar.

Indien ik reis met een reisgenoot die besluit niet meer te willen reizen, krijgt die reisgenoot het geld terug?

De volledige waarde van de voucher wordt toegepast op een toekomstige boeking van de hoofdboeker. MSC Cruises zal één voucher per reservering uitgeven.

Wat is het extra boordtegoed en hoe kan ik deze gebruiken?

Het boordtegoed is een extra compensatie die MSC Cruises aanbiedt aan haar gasten als extra voordeel vanwege hun geannuleerde cruise. Dit boordtegoed kan alleen gebruikt worden op het moment dat uw nieuwe cruise aanvangt en kan niet gebruikt worden voor aankopen van vooraf geboekte pakketten voor de nieuwe cruise. Als deze niet volledig is gebruikt, kan het overgebleven bedrag worden terugbetaald aan het einde van de cruise. Lees hier meer over onze compensatieregelingen.

Wat gebeurt er indien ik een duurdere cruise wil boeken dan de waarde van de voucher? Of een goedkopere cruise?

Als de toekomstige boeking een hogere waarde heeft dan de oorspronkelijke, moet u het verschil betalen. Als de toekomstige boeking van minder waarde is dan de originele, heeft u de mogelijkheid om pakketten toe te voegen aan uw toekomstige cruise (drankpakketten, excursies, enz ...) en de waarde van de voucher hiervoor te gebruiken totdat deze volledig is uitgegeven.

Zijn er, gezien de wereldwijde sanitaire situatie, specifieke commerciële voowaarden waarvan ik op de hoogte moet zijn voordat ik mijn cruise bevestig?

Naast de toch al strenge aandacht voor hygiëne aan boord van onze schepen, neemt MSC Cruises aanvullende maatregelen om onze gasten en bemanning te beschermen, om ervoor te zorgen dat u uw volgende vakantie bij ons kunt plannen en met vertrouwen kunt reizen voor, tijdens en na uw cruise. Lees hier meer over onze Gezondheids- en Veiligheidsmaatregelen.

Wat als ik onzeker ben over een nieuwe vertrekdatum?

U kunt een nieuwe cruise selecteren, wanneer u hier klaar voor bent. De voucher kan worden ingewisseld, uiterlijk binnen 1 jaar na uitgiftedatum, op alle afvaarten, ten laatste vertrek 31 december 2021. De voucher is niet overdraagbaar aan anderen.

Wat gebeurt er met voorafgeboekte extra’s op geannuleerde cruise (denk aan excursies, spa- en drankpakketten)?

Indien u uw vooraf geboekte extra’s heeft geboekt via de website, zal het volledige, met creditcard betaalde, bedrag van deze extra’s gerestitueerd worden via de originele betaalmethode. Het gerestitueerde bedrag zal niet worden toegevoegd aan uw waardevoucher. Deze voorwaarden kunnen per land van uitgifte voucher verschillen. Indien u bij een reisbureau heeft geboekt, verzoeken wij u contact op te nemen met uw reisagent.  

Op welke cruises is de compensatieregeling van toepassing?

De compensatieregeling is van toepassing op alle cruises die door MSC Cruises door de buitengewone situatie rondom de wereldwijde pandemie m.b.t. COVID-19 zijn geannuleerd. De door MSC Cruises geannuleerde cruises kunt u hieronder vinden:

 

Schip

Cruise vertrekdata

MSC ARMONIA

Van 16 maart t/m 31 oktober

MSC BELLISSIMA

Van 14 maart t/m 26 oktober

MSC DIVINA

Van 20 maart t/m 31 oktober

MSC FANTASIA

Van 28 maart t/m 31 oktober

MSC GRANDIOSA

Van 14 maart t/m 15 augustus*

MSC LIRICA

Van 14 maart t/m 31 oktober

MSC MAGNIFICA

Van 16 maart t/m 18 oktober*

MSC MERAVIGLIA

Van 15 maart t/m 15 augustus

Alle Noord-Europa cruises t/m 30 augustus
Alle Canada & New England cruises van 5 september t/m 22 oktober 2020

MSC MUSICA

Van 16 maart t/m 31 oktober

MSC OPERA

Van 10 maart t/m 31 oktober

MSC ORCHESTRA

Van 20 maart t/m 31 oktober

MSC POESIA

Van 22 maart t/m 15 augustus
Alle Noord-Europa cruises t/m 13 september

Alle Middellandse Zee cruises t/m 31 oktober

MSC PREZIOSA

Van 14 maart t/m 15 augustus
Alle Noord-Europa cruises t/m 23 oktober

MSC SEASIDE

Van 16 maart t/m 31 oktober

MSC SEAVIEW

Van 19 maart t/m 31 oktober

MSC SINFONIA

Van 13 maart t/m 31 oktober

MSC SPLENDIDA

Van 29 maart t/m 15 augustus
Alle Noord-Europa cruises t/m 18 september

Alle Middellandse Zee cruises t/m 31 oktober

 

* MSC Magnifica en MSC Grandiosa hervatten alleen hun activiteiten in de Middellandse Zee voor gasten uit Schengenlanden (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland).

Mijn cruise is geannuleerd en ik heb een voucher ontvangen. Op welke voordelen heb ik recht als ik mijn nieuwe cruise aan boord van de MSC Grandiosa of MSC Magnifica boek tijdens het herstartprogramma (met het nieuwe gezondheids- en veiligheidsprotocol vanaf augustus 2020)?

MSC Cruises biedt passagiers die eerder een cruise hadden geboekt die door MSC zijn geannuleerd of die een voucher hebben ontvangen vanwege de annulering van hun cruise, maximaal 3 gratis excursie (alleen voor volwassenen), afhankelijk van de hutcategorie geboekt op de nieuwe MSC Grandiosa- of MSC Magnifica-vaarroutes. Gasten kunnen hun excursie selecteren, wijzigen, upgraden, meer excursies toevoegen of excursies voor hun kinderen toevoegen door ons callcenter te bellen of aan boord contact op te nemen met het Shore Excursions Team.


MSC Cruises verplicht elke passagier om een verzekering te hebben die geldig is vanaf het moment dat de pakketreis is bevestigd tot het einde van de pakketreis, die dekking biedt aan Covid 19-gerelateerde risico's zoals annuleringskosten, repatriëringskosten, quarantaine, medische hulp en kosten en ziekenhuisopname. 


Vanwege de COVID-19-pandemie waarmee de wereld nog steeds wordt geconfronteerd, zal MSC Cruises het MSC Covid-19 Protection Plan uitbreiden naar het hele winterseizoen 20-21 van de MSC Grandiosa en MSC Magnifica.


Gezien het feit dat deze ongekende situatie voortdurend evolueert, zal MSC Cruises deze constant volgen en, indien nodig, de mogelijkheid evalueren om het Covid Protection Plan ook beschikbaar stellen voor de andere winterbestemmingen en voor het zomerseizoen 2021.


Wat betreft zomercruises, in dat geval wordt het Covid Protection Plan vanaf 60 dagen voor vertrek beschikbaar gesteld. (Eerste beschikbare zomervertrekdatum - 27 maart 2021)


Ik ben een Aurea Experience gast. Gezien de beperkingen die van toepassing zijn op sommige van de MSC Aurea Spa-gebieden, van welke compensatie zal ik profiteren?

Onze Aurea Experience-gasten, vanwege de beperkingen die we moeten toepassen in de MSC Aurea Spa, zullen blijven profiteren van de massage naar keuze uit het Spa-menu, met een verlenging van de duur van 50 naar 80 minuten.

Onze MSC Yacht Club-gasten blijven profiteren van gratis toegang tot de Thermal area, echter zullen sommige faciliteiten helaas gesloten zijn.

Wat is het gezondheids- en veiligheidsprotocol?

De MSC Cruises' familie bestaande uit onze gasten en bemanning, staat centraal bij alles wat we doen en uw gezondheid en veiligheid zijn van het grootste belang voor ons. We werken samen met toonaangevende internationale experts op het gebied van geneeskunde, volksgezondheid en aanverwante wetenschappelijke disciplines om onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te ontwikkelen en te valideren.       
 
Klik hier voor meer informatie over ons Gezondheids & Veiligheidsmaatregelen