PEOPLE

Onze eerste prioriteit is om onze passagiers en bemanning veilig en gezond te houden. We zijn trots op de uitstekende gezondheidszorg die we op onze schepen bieden en ook al is COVID-19 niet langer de bedreiging die het was, we blijven voorbeeldige hygiënepraktijken hanteren. We hebben ook een uitgebreid veiligheidsbeheersysteem en streven ernaar om risico's te identificeren zodat we kunnen handelen voordat er incidenten optreden. Ons personeel speelt een zeer belangrijke rol in het succes van onze gastervaring en we weten hoe belangrijk het is om hun welzijn te ondersteunen. We bieden onze mensen alle training die ze nodig hebben om goed werk te leveren en ondersteunen mensen met veel potentieel die hun carrière bij ons willen uitbouwen.

Volksgezondheid

De COVID-19 pandemie heeft het bewustzijn vergroot over manieren om infectieziekten op onze schepen te voorkomen en onder controle te houden. Hoewel de dreiging grotendeels voorbij is en we de beperkingen kunnen opheffen, hebben we ervoor gekozen om permanente aanpassingen door te voeren op het gebied van housekeeping en algemene hygiëne, zoals uiteengezet in ons Health & Safety Protocol. Een andere permanente verandering betreft onze medische faciliteiten: de eis voor testen en behandeling aan boord tijdens de pandemie betekent dat we nu veel uitgebreidere faciliteiten aan boord hebben.

Medische faciliteiten aan boord:
Elk van onze cruiseschepen beschikt over een ultramodern medisch centrum dat zowel de bemanning als de gasten kan helpen, in overeenstemming met het CLIA-beleid. We hebben artsen en verpleegkundigen van verschillende nationaliteiten aan boord en aan wal, allemaal gecertificeerde professionals die 24 uur per dag beschikbaar zijn om veel kwalen direct aan boord te behandelen. We zijn in overeenstemming met de richtlijnen van het American College of Emergency Physicians (ACEP) voor gezondheidszorg voor cruiseschepen in onze hele vloot. Onze teams aan boord kunnen een breed spectrum aan medische situaties aan, variërend van routinematige algemene praktijkgevallen en medische noodgevallen tot situaties die intensieve zorg vereisen. Onze medische middelen omvatten de mogelijkheid om röntgenfoto's te maken, hartbewaking, longbeademing en medische laboratoriumapparatuur om te helpen bij de snelle diagnose en behandeling van patiënten.



Volksgezondheid en beheersing van overdraagbare ziekten: De meeste schepen in onze vloot hebben een speciale Public Health Officer (PHO), anderen krijgen ondersteuning van reizende PHO's. Het is hun taak om ervoor te zorgen dat alle MSC-procedures voor de volksgezondheid en de vereisten van de gezondheidsautoriteiten in de rechtsgebieden waar hun schip actief is, worden nageleefd.

 

Volksgezondheid

public health

Veiligheid & beveiliging aan boord

De veiligheid van onze gasten en bemanning staat voorop. We hebben uitgebreide systemen en controles om gevaren te identificeren en te beperken en het risico op veiligheidsinbreuken te verminderen.

Veiligheidsbeleid: De veiligheid van onze bemanning en gasten is onze topprioriteit en onze aanpak is om veiligheidsrisico's te identificeren zodat we kunnen handelen voordat er incidenten optreden. We hebben een uitgebreid veiligheidsbeheersysteem dat voldoet aan de International Safety Management (ISM) Code en de ISO 45001 Occupational Health and Safety Standard, die ervoor zorgt dat we voldoen aan de veiligheidsvoorschriften van de Internationale Maritieme Organisatie en het Maritiem Arbeidsverdrag.


Veiligheidstraining en -gedrag:
Voordat een bemanningslid op een schip aan de slag mag, moet hij of zij een verplichte veiligheidstraining volgen. Een deel van de training is algemeen voor alle functies en andere modules zijn rolspecifiek. Iedereen die verantwoordelijk is voor het uitvoeren van formele risicobeoordelingen is voldoende gecertificeerd en wordt voortdurend bijgeschoold.

 

Veiligheid aan boord: We hebben een uitgebreid veiligheidssysteem op al onze schepen om onze gasten en bemanning te beschermen. Dit omvat ons Toegangscontrole Protocol dat een identiteitsbewijs vereist om toegang te krijgen tot onze schepen, plus veiligheidsscreening met behulp van röntgenstralen, metaaldetectoren en detectietechnologie voor explosievensporen.

Voedselveiligheid: We geven prioriteit aan voedselveiligheid als een belangrijke strategische doelstelling en zorgen ervoor dat elk aspect van onze voedsel- en drankinkoop en service aan boord voldoet aan duurzame en professionele normen.

Veiligheid & beveiliging aan boord

Employee welfare

Welzijn van de bemanning

Het welzijn van de bemanning is zo belangrijk voor ons dat we een nieuwe rol aan boord hebben gecreëerd om ervoor te zorgen dat elk schip een toegewijde persoon heeft die onze bemanning ondersteunt.

 

De werving van nieuwe Learning & Development Managers is nu gaande en zal eind 2023 zijn afgerond. Onze grotere schepen krijgen ook een nieuwe HR Engagement Specialist, die rapporteert aan de HR Officer aan boord, om onze grotere bemanningen betere HR-ondersteuning te bieden. Het beschermingsbeleid en het speciale Single Point of Contact (SPOC) blijven ondersteuning bieden aan kwetsbare bemanningsleden, of het nu gaat om een incident aan boord of familiezaken thuis. Het SPOC beoordeelt de situatie en schakelt het benodigde personeel in, aan boord of aan wal, om ervoor te zorgen dat de benodigde ondersteuning snel en op de juiste manier wordt geboden. In 2022 werden 215 bemanningsleden ondersteund via het beschermingsproces.

Welzijn van de bemanning

Diversity and Inclusion

Werving van talent

Onze vorige strategie voor het werven van bemanning was om de bemanning van zo weinig mogelijk arbeidsmarkten te betrekken om het wervingsproces te stroomlijnen.

Toen de pandemie afnam, moesten we onze activiteiten snel hervatten, net toen bedrijven in de hele sector hetzelfde deden; dit resulteerde in een wereldwijd tekort aan bemanningsleden.

 

Om onze veerkracht te verbeteren, hebben we in 2022 een nieuwe strategie aangenomen en kiezen we er nu voor om bemanningsleden uit zoveel mogelijk landen en regio's aan te werven, waaronder verschillende plaatsen waar de cruise-industrie van oudsher geen belangrijke werkgever is. Als gevolg daarvan hebben we de geografische spreiding van ons personeelsbestand aanzienlijk vergroot, terwijl we ook bijdragen aan de diversificatie van lokale economieën door een nieuwe of extra bron van werkgelegenheid te bieden.

Werving van talent

talent aquisition

DUURZAAMHEIDSRAPPORTEN

Onze duurzaamheidsstrategie is georganiseerd rond vier belangrijke pijlers: Planet, People, Place en Procurement

Blader door onze duurzaamheidsrapporten en ontdek wat onze acties en doelen zijn om duurzaam cruisen te bereiken.