Contact

Veelgestelde vragen (FAQ)

Lees onze veel gestelde vragen. Klik op een onderwerp voor meer informatie. Als u niet kunt vinden wat u zoekt, neem dan contact met ons op.

Vragen

    • Hoe werkt de inscheping bij MSC Cruises?

      Op uw cruiseticket kunt u zien hoe laat de inscheping start. De check-in sluit twee uur voor vertrektijd van het schip. Het is uiterst belangrijk dat u te allen tijde met uw cruiseticket aankomst in de haven van inscheping samen met het inschepingsformulier waar uw persoonlijke gegevens op vermeld staan. De details van de inschepingsprocedure wijzigt per schip. Voor meer gedetailleerde informatie over uw de inscheping van uw cruiseschip treft u hier.

    • Hoe kan ik online inchecken?

      Wanneer u uw cruise direct bij MSC Cruises heeft geboekt dient u zelf online in te checken, indien u heeft geboekt via een reisbureau/cruisespecialist kunnen zij de incheck voor u doen. De volgende gegevens zijn verplicht: Voor-en achternaam volgens paspoort, geboortedatum, geslacht, nationaliteit, paspoort/ ID nummer, uitgifteplaats-en datum van paspoort en voor-en achternaam en telefoonnummer van noodcontact. Belangrijk: indien niet alle verplichte gegevens zijn ingevoerd kunnen er geen reispapieren worden verstrekt.
      Om de e-tickets uit te geven zijn de volgende persoonlijke gegevens benodigd van alle passagiers in de boeking: voornaam, achternaam, geboortedatum, geboorteplaats, geslacht, nationaliteit, paspoort of ID-kaart nummer, uitgiftecredit van het document en de datum van uitgifte, paspoort of ID-kaart vervaldatum en thuisblijversnaam- en telefoonnummer. Wanneer er een wijziging is doorgevoerd is het noodzakelijk om de online web check-in procedure opnieuw door te lopen om aangepaste e-tickets te kunnen downloaden.

      Online inchecken in 3 eenvoudige klikken:
      Ga naar de website www.mscwebcheckin.com
      Voer uw boekingsgegevens in en u komt bij een gepersonaliseerd gedeelte welke u volledig moet invullen
      Vul de verplichte velden in met betrekking tot uw persoonsgegevens en documenten en sla dit op

      Alle passagiers die samen in een hut verblijven moeten tegelijkertijd worden ingecheckt.

    • Wat voor documenten zijn er nodig om op een cruise te gaan?

      Voor vragen over reisdocumenten en visa kunt u terecht bij uw reisbureau of bevoegde autoriteit (ambassade, consulaat of lokale autoriteit). De passagier is te allen tijde zelf verantwelijk voor het in het bezit zijn en verkrijgen van de juiste reisdocumenten naar zijn/ haar nationaliteit. Let op: uw paspoort of identiteitskaart (afhankelijk van de bestemmingen) dient nog 6 maanden geldig te zijn op de dag van terugkomst. Om te kunnen reizen met uw ID-kaart klik hier en bekijk in welke landen uw ID-kaart een geldig reisdocument is of raadpleeg uw reisbureau of cruisespecialist voor meer informatie. MSC aanvaart geen aansprakelijkheid voor advies van reisagenten. Gasten die niet over de vereiste documenten beschikken, worden geweigerd zonder recht op restitutie.

      Documeneten MSC Cruises: U dient uw persoonlijke, uitgeprinte boardingsformulier in de cruiseterminal te tonen. Zonder dit formulier is inscheping niet mogelijk.

    • Mag ik eten meenemen aan boord?

      Nee, eten en drinken is te verkrijgen aan boord.

    • Hoeveel bagage mag ik meenemen aan boord?

      Twee stuks handbagage wordt geaccepteerd aan boord*.
      *Let op: controleer uw reisbescheiden voor meer informatie.

    • Hoe wordt bagage afgehandeld aan boord?

      Inscheping: Voor het bereiken van de cruiseterminal worden de reizigers geadviseerd om de ontvangen kofferlabels bij het cruiseticket aan hun bagage vast te maken met een nietje of plakband. Vervolgens kan de bagage worden afgegeven in de cruiseterminal bij het MSC personeel. Uw bagage wordt na inscheping naar uw hut gebracht.
      Ontscheping: Twee dagen voor het einde van de cruise ontvangt u rechtstreeks in uw hut de ontschepingsprocedure en bagagelabels. De dag voor de ontscheping bezorgen wij u gekleurde labels die u bevestigt aan uw bagage. Deze labels dienen ingevuld te worden (naam en adres) en aan uw bagage bevestigd te worden.De nacht voor u ontscheept moet uw bagage voor uw hut gezet worden. Wij halen de bagage op en bewaren ze veilig op het schip. De bagage wordt onderworpen aan de gewone douanecontrole en het is mogelijk dat u verzocht wordt uw bagage open te maken. Wij raden u aan uw documenten en waardevolle voorwerpen in uw handbagage te bewaren. Houdt u er rekening mee dat de bagage in- en ontschepingsproces kan variëren tussen havens.

    • Kan ik parkeren van de buurt van de haven?

      Wenst u met de auto naar de haven te reizen? Boek alvast een parkeerplaats in de buurt van de cruiseterminal. We raden u aan om deze service via de website of telefonisch in te boeken via MSC Cruises 023 71 11 510 of neem contact op met uw reisbureau/cruisespecialist waar u ook terecht kan voor meer informatie en prijzen.

    • Zijn er rolstoelen beschikbaar voor gasten?

      Rolstoelen zijn beschikbaar op alle schepen van MSC Cruises, gebruik tijdens inscheping en ontscheping of in het geval van nood. Bent u rolstoel afhankelijk? Dan dient u zelf een rolstoel mee te brengen. Dit is op aanvraag en dient door middel van een Special Needs form te worden aangevraagd. Het is geenzins mogelijk om van boord te gaan met de rolstoelen welke beschikbaar worden gesteld door MSC Cruises.

    • Wat gebeurt er als ik mijn bagage en persoonlijke bezittingen kwijt raak?

      MSC Cruises, het personeel en agenten zijn niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diestal van bagage of persoonlijke bezittingen. MSC Cruises’s verantwoordelijkheid met betrekking tot verloren, beschadigde of niet-afgeleverde bagage wordt uitgelegd in het passagierscontract. In geval van verlies of beschadiging van bagage of persoonlijke bezittingen, zal een vertegenwoordiger van MSC Cruises onmiddellijk op de hoogte gebracht moeten worden.

    • Mag ik eten en drinken meenemen aan boord na mijn excursie?

      Nee, u kunt eten en drinken kopen aan boord.

    • Welke creditcards en debitcards worden geaccepteerd?

      Wij accepteren de volgende creditcards; Visa, MasterCard, American Express, JCB en Diners Club.
      Wij accepteren de volgende debitcards; Maestro, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard Debet.

    • Hoe kan ik betalen aan boord als ik mijn cruisecard nog niet heb?

      Wanneer u eenmaal ingecheckt bent en uw hut nog niet klaar is en u nog niet uw cruisecard heeft, dan kunt u uw aankopen aan boord in de bars en restaurants doen door middel van uw hutnummer en volledige naam (informatie beschikbaar op uw inschepingsformulier).

    • Betaal ik aan boord meer dan aan land?

      Nee. Integendeel: dankzij de speciale regelgeving voor de maritieme sector mogen veel producten (alcohol, tabak enz.) belastingvrij* worden verkocht, net als op de luchthaven. Zo profiteert u van mogelijke kortingen ten opzichte van de prijzen aan land. 

      *Afhankelijk van de vaarroutes en onder voorbehoud van toepasselijke wetgeving

    • Kan er geld opgenomen worden aan boord van het schip?

      Het is niet mogelijk geld op te nemen aan boord van het schip.

    • Hoe kan ik de weg vinden aan boord?

      Bij de gastenservice is een plattegrond beschikbaar. Tevens zijn de locaties waar u zich bevindt aangegeven aan boord.

    • Hoe is de temperatuur aan boord?

      MSC zorgt ervoor dat de temperatuur op onze schepen goed zijn geregeld. Er wordt rekening gehouden met de weersomstandigheden. De temperatuur in de hut kan eenvoudig worden geregeld door middel van de temperatuurregelaar.
      Op warme dagen kan de overgang naar een binnenlocatie groot zijn in verband met airco. Wij adviseren een jasje of vestje mee te nemen tijdens diner.

    • Welke medische faciliteiten zijn beschikbaar aan boord?

      Alle MSC Cruise schepen beschikken over een goed uitgeruste Medisch Centrum, begeleid door een scheepsarts en ander medisch personeel. Het Medisch Centrum is geopend op de tijden die vermeld worden in het dagelijks programma. De noodhulpdiensten zijn de gehele dag beschikbaar op het alarmnummer.

    • Wat gebeurt er als ik iets verlies aan boord?

      Wanneer u iets heeft verloren aan boord dient u dit te melden bij de receptie of Guest Service om na te gaan of het is gevonden.

    • Wat zijn service charges?

      De Service Charge worden berekend op dagelijkse basis, afhankelijk van de duur van de cruise, de bestemming en het schip. Deze worden door MSC Cruises in rekening gebracht. De Service Charge wordt betaald aan de medewerkers. Om deze reden is het niet nodig om fooi te geven aan individuele medewerkers.

      Daarnaast worden de volgende Service Charges in rekening gebracht:

      Bar Service Charge
      De 15% Service Charge wordt automatisch toegevoegd aan alle aankopen

      Spa Service Charge
      De 15% Service Charge wordt automatisch toegevoegd bij alle spa services aan boord. Deze betaalt u aan het einde van uw cruise en is te zien op uw boordrekening.

    • Mag ik roken aan boord?

      In overeenstemming met de globale normen zijn er minder rokersgebieden aan boord dan rookvrije gebieden. Deze worden aangegeven door borden en asbakken. Roken (inclusief e-sigaretten) is niet toegestaan in alle hutten, inclusief balkonhutten en overal daar waar niet staat aangegeven dat er gerookt mag worden. Het bedrijf behoudt het recht om boetes uit te schrijven wanneer er gerookt wordt in de niet bestemde gebieden. Doorgaans kan het herhaaldelijk roken in rookvrije gebieden leiden tot ontscheping.

      Wij herinneren u eraan dat het gooien van sigarettenpeuken of iets anders overzees op zee strikt verboden wordt door de internationale maritieme wetgeving.

    • Zijn er ligbedden beschikbaar?

      Ligbedden zijn gratis en beschikbaar voor alle passagiers, hoewel ze niet gereserveerd kunnen worden. U wordt vriendelijk verzocht de ligstoelen en ligbedden niet bezet te houden met persoonlijke spullen langer dan 30 minuten.

    • Biedt MSC Cruises assistentie aan passagiers met een handicap of beperkte mobiliteit?

      Ja, MSC Cruises en haar medewerkers streven er voortdurend naar om de best mogelijke service voor alle gasten aan te bieden, inclusief die van verminderende mobiliteit of handicaps.

    • Mag ik medicijnen meenemen aan boord?

      Ja. Deze moeten indien mogelijk in de handbagage worden meegenomen. We adviseren onze gasten om een lijst met medicijnen, die ze mee willen nemen aan boord, bij zich te houden, zodat het medische personeel aan boord assistentie kan bieden als er een medisch noodgeval optreedt. Tevens adviseert MSC Cruises om het medische paspoort mee te nemen.

    • Hoe kan ik MSC Cruises over mijn speciale gezondheidsbehoeften laten weten?

      MSC Cruises dient ingelicht te worden over alle speciale behoeften via het speciale gezondheidsbehoeftenformulier, deze kunt u online downloaden en toesturen naar reserveringen@msccruises.nl. Naast het formulier dient er ook een medisch certificaat aangevraagd te worden waarin wordt bevestigd dat de gast fit is om op een cruise te kunnen gaan.

    • Welke medische faciliteiten zijn er beschikbaar aan boord?

      Alle MSC cruiseschepen beschikken over een goed uitgerust Medisch Centrum, begeleid door een scheepsarts en ander medisch personeel. Het Medisch Centrum is geopend op de tijden die vermeld worden in het dagelijks programma. De noodhulpdiensten zijn de gehele dag beschikbaar op het alarmnummer.

    • Zijn er speciale menu’s voor passagiers met coeliakie of met voedselallergieën/-intoleranties?

      Gasten met een voedselintolerantie en/of een allergie dienen MSC Cruises hiervan op de hoogte te brengen via het Speciale Gezondheidsbehoeften
      en eenmaal aan boord dienen zij hun vereisten te bevestigen bij de receptie en de maître d'hôtel.

      MSC Cruises heeft een certificaat van de Bureau Veritas om glutenvrije maaltijden te serveren volgens code 20ppm. Beschikbaar in de à la carte restaurants aan boord van de MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra en MSC Musica. Glutenvrije menu's zijn tevens beschikbaar op de MSC Meraviglia.

      Op de Lirica generatie zijn er voorverpakte glutenvrije snacks beschikbaar zoals koekjes, croissants, sponscake en muffins. Wanneer de MSC Seaside, de MSC Seaview en de MSC Bellissima gedoopt zijn, zullen deze schepen tevens voorzien worden van het Bureau Veritas certificaat om glutenvrije menu's aan te bieden. Dit zal naar verwachting binnen een maand na de doop beschikbaar zijn. Controleer op moment van boeken of dit beschikbaar is.
      Voorverpakte
      Kosher
      maaltijden en hoge kwaliteit Halal-producten (zoals rund- en lamsvlees en gevogelte) zijn beschikbaar indien u dit mintens twee maanden voor vertrek aanvraagt.

    • Krijgt het personeel aan boord speciale trainingen voor het bieden van assistentie aan passagiers met beperkingen of een verminderde mobiliteit?

      Al het personeel aan boord krijgt een speciale interne training om de behoeften van passagiers met beperkingen of een verminderde mobiliteit te leren kennen en kan deze mensen de benodigde assistentie verlenen.

    • Kan ik dialyse ondergaan aan boord?

      Peritoneale dialyse kan worden uitgevoerd in het Medisch Centrum aan boord, als de gast zelf alle benodigde medicijnen en apparatuur met zich meebrengt. De apparatuur en machines voor hemodialyse zijn alleen aanwezig aan boord van bepaalde cruises. Voor meer informatie over deze service kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling: 023 71 11 510.

    • Zijn er excursies waar passagiers met beperkingen of een verminderde mobiliteit aan kunnen deelnemen?

      De meeste excursies zijn volledig toegankelijk, maar het verdient toch aanbeveling om de details te controleren in het betreffende gedeelte. Aan boord wordt de passagiers aangeraden het programma met de beschikbare excursies te controleren via het Excursiebureau. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de keuze van de excursies. Ook kan het zijn, afhankelijk van de toegekende ligplaats, dat de wal alleen bereikbaar is via tenders (reddingsboten). Het kan zijn dat personen met een verminderede mobiliteit niet in staat zijn gebruik te maken van deze service.

    • Uiterlijk wanneer moet ik MSC Cruises inlichten over mijn speciale gezondheidsbehoeften?

      Om onze gasten aan boord zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, moeten we op tijd op de hoogte zijn van al hun speciale behoeften, ongeacht hoe complex deze zijn. Daarom vragen we de gasten ons over hun eventuele speciale gezondheidsbehoeften te informeren wanneer ze hun boeking maken, of uiterlijk twee werkdagen voor vertrek. Als het later wordt, zijn we mogelijk niet in staat het gewenste assistentieniveau te bieden.

    • Mag ik reizen met mijn hulphond?

      Goed afgerichte en gecertificeerde hulphonden zijn toegestaan aan boord, mits ze in goede gezondheid zijn en alle benodigde documenten hebben voor toegang tot de landen die worden bezocht tijdens de cruise en herbevestigd door MSC Cruises. De gast wordt vooraf geïnformeerd over het type accommodatie dat benodigd is voor de hond, eventuele geboden faciliteiten en de procedure voor het in- en ontschepen. De gasten zijn persoonlijk verantwoordelijk (met behulp van hun verzorger indien van toepassing) voor het gedrag, de voeding en de algemene zorg voor het dier.

    • Zijn er speciale borden voor passagiers met een visuele beperking?

      Al onze schepen zijn voorzien van borden in braille in publieke gedeelten, liften en bij de ingang van de hutten.

    • Wie behandelt mijn verzoek en hoe wordt het behandeld?

      Alle aanvragen worden rechtstreeks naar MSC Cruises gestuurd en intern beoordeeld. Sommige verzoeken kunnen nader onderzocht worden vanuit een praktisch of medisch oogpunt, die door een gespecialiseerd intern comité zal worden geleid. In alle gevallen zullen passagiersgegevens worden behandeld met absolute discretie, in overeenstemming met ons privacybeleid.

    • Hoe snel krijg ik antwoord voor mijn speciale gezondheidsbehoeften?

      Op werkdagen worden verzoeken gewoonlijk onmiddellijk behandeld. In sommige gevallen is er echter nader onderzoek nodig en kunnen de antwoorden iets langer op zich laten wachten. In alle gevallen proberen we zo snel mogelijk te antwoorden.

    • Kan MSC Cruises mijn boeking weigeren of me de toegang aan boord ontzeggen?

      Dat zou alleen kunnen gebeuren als de veiligheid van de gasten en de crew, die van het allerhoogste belang is, op het spel staat.

    • Kan een passagier met beperkte mobiliteit alleen reizen?

      Ja, mits hij/zij volledig zelfstandig is. Anders moet hij/zij reizen met een verzorger die de benodigde assistentie kan bieden.

    • Welke delen van het schip zijn toegankelijk voor passagiers met beperkingen of een verminderde mobiliteit?

      Alle dekken, publieke delen en passagiersgebieden van onze schepen zijn zo toegankelijk mogelijk ontworpen voor gasten met een verminderde mobiliteit.

    • Zijn er hutten voor passagiers met beperkingen of een verminderde mobiliteit?

      Ja, alle schepen van de vloot hebben een beperkt aantal speciaal uitgeruste hutten met een groter oppervlak en meer bewegingsruimte. Deze hutten moeten tijdens de boeking worden aangevraagd.

    • Kan ik met mijn scootmobiel aan boord?

      Ja, dat is mogelijk. Een scootmobiel dient te worden opgeslagen en de batterijen te worden opgeladen in uw hut. Vermijd echter het stopcontact van de föhn in de hut. Houd er rekening mee dat de scootmobiel de beschikbare ruimte in uw hut beperkt.
      Vanwege veiligheidsoverwegingen kunnen rolstoelen en scootmobielen niet in de gangen worden opgeslagen. Uw persoonlijke scootmobiel past in elke hut. De deur heeft een breedte van 58 cm op MSC Divina en MSC Armonia, 68 cm op MSC Lirica, MSC Sinfonia en MSC Opera, 62 cm op alle overige schepen. Indien uw scootmobiel groter is dan de aangegeven afmeting voor uw gekozen schip, dient u een hut voor mindervalide te reserveren. Deze hutten zijn gemarkeerd met een "H". Segways en andere soortgelijke voertuigen kunnen niet aan boord worden gebruikt. Zij zullen in beslag genomen worden en mogen alleen van het schip af om gebruikt te worden in de havens.

    • Wat voor apparatuur is er beschikbaar in alle hutten?

      Alle hutten zijn voorzien van een mini bar, TV, interactieve TV (alleen op Musica,  Fantasia, Meraviglia en Seaside klasse schepen), haardroger, airconditioning en telefoon.

    • Wat is het verschil tussen een binnenhut en buitenhut/hut zeezicht?

      Buitenhutten/hutten met zeezicht hebben een patrijspoort, deze hebben binnenhutten niet.

    • Wat voor apparatuur is er beschikbaar in binnenhutten?

      Alle hutten zijn voorzien van een mini bar, TV, interactieve TV (alleen op Musica en Fantasia, Meraviglia en Seaside klasse schepen), kluisje, haardroger, airconditioning, telefoon en douche.

    • Wat voor apparatuur is er beschikbaar in alle hutten met zeezicht?

      Alle hutten zijn voorzien van een mini bar, TV, interactieve TV (alleen op Musica en Fantasia, Meraviglia en Seaside klasse schepen), kluisje, haardroger, airconditioning, telefoon en douche en een patrijspoort.

    • Wat voor apparatuur is er beschikbaar in balkonhutten?

      Alle hutten zijn voorzien van een mini bar, TV, interactieve TV (alleen op Musica en Fantasia, Meraviglia en Seaside klasse schepen), kluisje, haardroger, airconditioning, telefoon en douche en een balkon.

    • Wat voor apparatuur is er beschikbaar in de Aurea hutten?

      Alle hutten zijn voorzien van een mini bar, TV, interactieve TV (alleen op Musica en Fantasia, Meraviglia en Seasideklasse schepen), kluisje, haardroger, airconditioning, telefoon en douche of een bad en een balkon of een panoramisch gesloten raam (op de Fantasia klasse schepen).

    • Wat voor aparatuur is er beschikbaar in Familiehutten?

      Executive & Familie Suites (MSC Yacht Club):  mini bar, interactieve TV, kluisje, haardroger, airconditioning, bad en panoramisch gesloten raam (beschikbaar op de MSC Preziosa, Divina, de MSC Splendida en de MSC Fantasia). 

      Super Familie Hutten (beschikbaar op de MSC Divina en MSC Preziosa): mini bar, interactieve TV, kluisje, haardroger, airconditioning, telefoon en douche, balkon en tussendeur.

    • Wat voor apparatuur is er beschikbaar in de MSC Yacht Club Suites?

      Minibar (inclusief), interactieve TV, kluisje, haardroger, airconditioning, telefoon, balkon, marmeren badkamermeubels en bad en exclusief Egyptisch katoenen lakens (beschikbaar op de MSC Preziosa, MSC Divina, de MSC Splendida en de MSC Fantasia) en 24-uurs butlerservice.

    • Kunnen er telefoontjes gepleegd worden in mijn hut?

      Ja, zonder extra kosten als er gebeld wordt naar andere hutten of faciliteiten op het schip (winkels, guest service, spa). Voor buitenlijnen wordt er een bijdrage gevraagd op uw boord account: prijzen en instructies kunt u vinden aan boord.

    • Is er een kluisje in de hut?

      Kluisjes zijn beschikbaar in alle hutten.

    • Zijn er hutten beschikbaar voor passagiers met een handicap of beperkte mobiliteit?

      Ja, alle schepen beschikken over een aantal speciale hutten. Deze hutten moeten aangevraagd worden tijdens boeking.

    • Is er hutservice beschikbaar?

      Ja, service is 24 uur per dag beschikbaar. U kunt de service bereiken op het nummer 99 vanaf u telefoon in de hut (Receptie Guest Service).

    • Is er een wasservice aan boord?

      Ja, er is een wasservice beschikbaar aan boord, tegen betaling. Een prijslijst kunt u tvinden in de hut of u kunt bellen naar 99 (Receptie Guest Service).

    • Mag ik elektrische apparaten meenemen aan boord?

      De enige toegestane elektrische apparaten in uw hut zijn: elektrische scheerapparaten, haardrogers, opladers en computers. Warmte generende apparaten zijn niet toegestaan.

    • Kan ik ontbijten in de hut?

      Ja, in de hut kunt u ontbijten (behalve op de dag van ontscheping) vanaf 07:00 tot 10:00 uur. Deze service is beschikbaar in de Fantastica, Aurea en MSC Yacht club Experiences. Bella Experiences kunnen van deze service gebruik maken tegen bijbetaling van  €3,50. Een deurknopmenu is beschikbaar in de hut. Om ontbijt te bestellen dient u de menukaart aan uw deurklink te hangen, een avond van te voren.

    • Wat is een dagprogramma?

      Het is net als een dagelijkse nieuwsbrief, welke elke avond wordt geleverd in de hut voor de volgende dag. Het dagprogramma bevat informatie over het leven aan boord, tijden van activiteiten, restaurants, faciliteiten, telefoonlijsten en meer. U ontvangt ook dagaanbiedingen, waarin de dagpromoties staan. Een kopie is verkrijgbaar bij de receptie.

    • Welke faciliteiten zijn er beschikbaar voor families met kleine kinderen?

      Alle schepen hebben een Mini Club voor kinderen van 3 tot 6 jaar oud. Junior Club van 7 tot 11 jaar, Young club van 12 tot 14 jaar en een Teens Club van 15 tot 17 jaar. Bovendien kunnen baby’s van 6 maanden tot 3 jaar spelen met hun ouders in de Mini Club. Ouders kunnen ook hun baby’s van 1 tot 3 jaar achterlaten bij het personeel van de Mini Club. Alle kinderen kunnen gratis ingeschreven worden.

    • Waarom hebben de hutten verschillende prijzen?

      De hutten zijn afhankelijk van de verschillende experiences(Bella, Fantastica, Aurea, MSC Yacht Club) welke verschillende services hebben.

    • Is er een dagelijks programma beschikbaar?

      Iedere avond vind u een gedetailleerd programma voor de volgende dag in uw hut. Het programma bevat informatie over diverse activiteiten en entertainment mogelijkheden.

    • Wat is de MSC Voyagers Club?

      MSC Voyagers Club is het loyaliteitsprogramma speciaal voor gasten van MSC Cruises. Hiermee beloont MSC Cruises haar loyaalste klanten.

      Raadpleeg MSC Voyagers Club Voorwaarden voor meer informatie.

    • Waarom zou ik me inschrijven voor de MSC Voyagers Club?

      Omdat het gratis en simpel is om lid te worden! Als lid van de MSC Voyagers Club kunt u als cruiseliefhebber in volle teugen genieten van het leven aan boord en aan wal. Het biedt u geweldige privileges en diensten. Hoe meer u cruiset met MSC, hoe meer u zult genieten van de verdiende privileges. Mis de kans niet om op de beste manier te genieten van een cruise met MSC!

      Raadpleeg MSC Voyagers Club Voorwaarden voor meer informatie.

    • Hoeveel kost het om lid te worden van de MSC Voyagers Club?

      Het deelnemen aan de MSC Voyagers Club is geheel gratis.

      Raadpleeg MSC Voyagers Club Voorwaarden voor meer informatie.

    • Hoe kan ik me inschrijven voor de MSC Voyagers Club?

      Iedereen die ten minste één keer heeft gereisd met MSC of een cruise heeft geboekt en gereserveerd bij MSC kan lid worden van de MSC Voyagers Club. Het lidmaatschap is gratis en kent geen leeftijdsbeperking. Inschrijven kan als volgt:

       - Vóór het inschepen: u kunt het “ Word Lid ” formulier op het speciale gedeelte van de website gewijd aan de MSC Voyagers Club invullen. Ook kunt u dit doen door direct te klikken op de link van de boekingsbevestiging die u per e-mail zult ontvangen of op de link op het e-ticket dat wordt uitgegeven vanaf circa twee weken voor vertrek. Het is ook mogelijk om u in te schrijven tijdens het online inchecken. Leden ontvangen na het inschrijven hun Club identificatienummer per e-mail, evenals een elektronische kaart.
      Aan boord: door het invullen van het enquêteformulier dat wordt verstrekt in de hut aan het einde van uw cruise of door u aan te melden voor deelname aan boord. Dit ndoet u door contact op te nemen bij de receptie/ Gasten service en/of het MSC Voyagers Club Informatiepunt:
      - Passagiers die ten minste één keer op een MSC Cruise zijn geweest, en die zich aan boord inschrijven, ontvangen aan het eind van de cruise per e-mail een bevestiging van inschrijving (ongeveer 10 dagen nadat de cruise is beëindigd), evenals het Club identificatienummer en een elektronische versie van de kaart. 
      - Passagiers die voor het eerst op een MSC Cruise zijn, en die zich aan boord inschrijven, ontvangen aan het eind van de cruise per e-mail een bevestiging van inschrijving. Ze ontvangen een Club identificatienummer en punten.
      - Na de cruise: u kunt zich inschrijven via de website www.mscvoyagersclub.com door naar het gedeelte “Word Lid” te gaan. U ontvangt een Club identificatienummer en een elektronische versie van de MSC Voyagers Club-kaart.
       
      Raadpleeg MSC Voyagers Club Voorwaarden voor meer informatie.

    • Wat kan ik doen met mijn MSC Voyagers Clubpunten?

      U kunt de voordelen van de MSC Voyagers Club vinden en raadplegen op www.mscvoyagers.com

      Raadpleeg MSC Voyagers Club Voorwaarden voor meer informatie.

    • Hoe kan ik mijn MSC Voyagers Clubpunten verhogen?

      MSC Voyagers Club-leden verdienen 100 punten per aan boord uitgegeven €/$ 150 (exclusief casino-uitgaven). Aan het einde van de cruise worden de punten die toegewezen worden bij uitgaven aan boord, alleen aan boord toegewezen aan het MSC Voyagers Club-lid, dat de laatste betaling doet.
      De punten voor uitgaven aan boord worden alleen toegewezen aan de houder van de cruisekaart/clubkaart die de betaling voldoet.

      Er zijn 5 lidmaatschapsniveaus van de MSC Voyagers Club:
      Welcome: ten minste 1 bevestigde boeking
      - Classic lidmaatschap: tussen 1 en 2199 punten
      - Silver lidmaatschap: tussen 2200 en 4299 punten
      - Gold lidmaatschap: tussen 4300 en 9999 punten
      - Black lidmaatschap: 10.000+ punten

      Raadpleeg  MSC Voyagers Club Voorwaarden  voor meer informatie.

    • Wat zijn de voordelen van elk MSC Voyagers Club-niveau?

      U kunt de voordelen van de MSC Voyagers Club vinden en raadplegen op www.mscvoyagers.com

      Raadpleeg MSC Voyagers Club Voorwaarden voor meer informatie.

    • Welke winkels vind ik aan boord?

      Alle schepen hebben belastingvrije en tax free winkels, haar- en schoonheidssalons en fotografische diensten. De prijzen zijn te vinden aan boord. Alle MSC Yacht Club reizgers  (aan boord van MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida en MSC Fantasia) kunnen genieten van winkelen, exclusieve bezichtigingen van selecteerde sieraden in hun suite met persoonlijke levering van bestelde artikelen in de suite.

    • Wat zijn de openingstijden van de winkels?

      De openingstijden worden in het dagprogramma vermeld, die u in uw hut geleverd krijgt. Winkels zijn normaal open op zee en de gehele dag.

    • Zijn er belastingvrije winkels aan boord?

      Ja, MSC Cruises heeft diverse belastingvrije winkels aan boord.

    • Kan ik foto’s of DVD’s kopen na de cruise?

      Het is helaas niet mogelijk om na uw cruise foto’s of DVD’s te kopen. Deze zijn alleen aan boord te koop.

    • Wat gebeurd er als er slecht weer is?

      In geval van slecht weer zullen alle entertainment activiteiten plaatsvinden in de grote lounges van het schip.

    • Welke activiteiten zal ik vinden aan boord?

      De volgende activiteiten zijn beschikbaar op het schip:
      Professionele danslessen: fitnesslessen, waterspellen, kunst en knutselen, dansavonden, teamspellen, themafeesten, gezelschapsspellen, karaoke, talentwedstrijden, leuke avonden, quizzen en sportactiviteiten. Vraag het animatieteam voor meer informatie.

    • Zijn er activiteiten op inschepingsdagen?

      Entertainment varieert tussen de vaarroutes. Activiteiten zijn ook gepland op de inschepingsdagen.

    • Zijn er kosten voor om optredens te bekijken?

      Het is inclusief voor gasten aan boord van MSC Cruises.

    • Zijn er kosten voor de 4D-bioscoop?

      Ja, wij vragen om een bijdrage voor de 4D-bioscoop aan boord van MSC Fantasia en MSC Splendida. De prijs is € 6 per persoon. De tarieven kunnen gewijzigd worden.

    • Wat voor soort shows kan ik verwachten aan boord?

      Elke avond staan er nieuwe shows geprogrammeerd. Internationale musicals, klassieke en moderne liedjes, dansen, mime optredens, goochelaars en jongleurs. Het entertainment team zal hun uiterste best doen om elke cruise plezierig te maken. De avond optredens worden dagelijks vermeld in het programma, welke u vind in uw hut.

    • Is het nodig om te reserveren voor het theater?

      MSC Cruises heeft grote theaters gebouwd op elk schip om er zeker van te zijn dat alle gasten een comfortabele en goede stoelen hebben. Gasten hebben de keuze uit 2 zittingen welke gelijk zijn aan de restaurant zitting, zodat u voor het diner een optreden kan bekijken of na het diner. Optredens worden 2 keer per avond herhaald, wat betekent dat er genoeg ruimte is voor iedereen. Aan boord van de MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera en MSC Lirica zijn er 3 zittingen voor de avondshows. Op deze schepen is het noodzakelijk om stoelen te reserveren.

    • Wat is Satelliet Internetverbinding en hoe werkt het?

      Op zee is het niet mogelijk om dezelfde internetverbinding via breedband te hebben als aan wal. Echter is het wel mogelijk om internetverbinding te hebben tussen het schip en communicatie satellieten ver boven de aarde.

    • Waarom is satelliet internetverbinding trager dan een normale verbinding?

      De internetdata dient een reis af te leggen tussen de antenne van het schip en de dichtsbijzijnde satelliet en het moet een onbelemmerde lijn zijn tussen hen.  

      Een aantal dingen kunnen invloed hebben op de verbinding zoals stormen en grote objecten die het signaal kunnen blokkeren, zoals steile bergen in de buurt van het schip of hoge gebouwen in de havens. Dit kan leiden tot trage responstijden of zelfs dat het systeem slecht reageert.

    • Wat is de beste/slechtste tijd om gebruik te maken van satelliet internetverbinding?

      De piektijden wanneer men gebruikmaakt van het internet is in de ochtend en wanneer grote groepen terugkeren van een excursie. Tijdens deze tijden kan het internet trager zijn. Daarom is het het beste om deze tijden te ontwijken.

    • Waar is satelliet internetverbinding beschikbaar aan boord?

      Satelliet internetverbinding is beschikbaar in alle openbare ruimtes van het schip en in bijna alle hutten, waarvan alle MSC Yacht Club Suites. Alles wat u nodig heeft is een satelliet internetpakket en een apparaat (zoals een smartphone, tablet, laptop etc.). Het is ook mogelijk om op het internet te gaan zonder een apparaat. Ga naa rhet Internet Café aan boord.

    • Welke satelliet internetpakketten zijn er beschikbaar aan boord?

      Wij bieden 3 verschillende internetpakketten aan, ook voor meerdere apparaten zoals uw smartphone, tablet, laptop etc. De voordelige pakketten zijn beschikbaar per dag of voor de gehele cruise. 
      • Social: Voor 1 apparaat met gebruik van social media en chat apps —Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, WhatsApp, Snapchat, WeChat, Pinterest, VK, Odnoklassniki, Sinaweibo, Qzone and Line.  
      • Surfer: Gebruik tot 2 apparaten met toegang tot social media, chat apps, email en surfen op het web met bandbreedte voorrang. Tot 170 MB per dag/ 800 MB per cruise**. Post uw foto's! Spraakberichten en video's niet mogelijk. 
      • Streamer: Gebruik van volledig internet inclusief video en audio voor maximaal 4 apparaten met maximale bandbreedte voorrang. Tot 340 MB per dag/ 1.5 GB per cruise** 
      **Aantal MB is geldig voor 7-daagse cruises. Het aantal MB “per cruise” is afhankelijk van de lengte van de cruise.

    • Hoeveel kost een satelliet internetpakket?

      Elk voordelige pakket is beschikbaar per dag of per cruise. De prijs van de pakketten “per cruise” is op basis van de lengte van de cruise. De prijzen van de prijzen en de cruises zijn te zien wanneer u inlogt bij het gedeelte "Extra's bijboeken" of aan boord wanneer u verbinding maakt met het netwerk van het schip.

    • Kan ik mijn pakket wijzigen in een ander pakket?

      Ja, het is mogelijk om een pakket "per dag" of pakket "per cruise" te wijzigen. U kunt upgraden naar een uitgebreider pakket, hetzij voor een enkele dag of voor de gehele duur van de cruise. 
      Als u een pakket "per cruise" koopt dan kunt u vervolgens kiezen om te upgraden naar een uitgebreider pakket "per dag" voor 24 uur. Na deze 24 uur zult u terugkeren naar uw oorspronkelijk pakket.

    • Kan ik toegang tot het internet krijgen wanneer ik geen mobiele telefoon heb?

      Ja, toegang tot het internet is tevens mogelijk zonder mobiele telefoon in het Internet Café aan boord.

    • Biedt MSC Cruises ook satelliet internetpakketten "per minuut"?

      Al onze pakketten voor mobiele apparaten zijn per dag of per cruise. Indien u gebruik wenst te maken van het internet voor een kortere periode, dan kunt u dit het beste doen in het Internet Café waar u een vast bedrag betaalt voor de eerste 10 minuten en daarna een per-minuut tarief geldt.

    • Waarom is satelliet internetverbinding duurder dan een normale verbinding aan land?

      Om een internetverbinding te verkrijgen dient het schip voorzien te zijn van een satelliet connectiviteit aan boord. Dit betreft een aanzienlijke investering in cutting-edge technologie. De kosten komen ten laste van de gebruikers van de satelliet internetverbinding.

    • Zijn de prijzen voor satelliet internetverbinding hetzelfde over de gehele vloot?

      Ja, de pakketprijzen zijn hetzelfde voor al onze gasten aan boord van onze cruiseschepen. De prijs van het pakket "per cruise" is afhankelijk van de duur van de cruise.

    • Waarom valt mijn internet uit na een tijdje?

      Wanneer een gebruiker is ingelogd waarbij updates en apps op de achtergrond geupdate worden kan dit zorgen voor een langzame verbinding terwijl de gebruiker niet actief is op het internet. Om dit te voorkomen zal het systeem automatisch de gebruiker uitschakelen.  
      Om ervoor te zorgen dat u niet uitgeschakeld wordt kunt u terug naar de pagina voordat deze uitgeschakeld wordt en de aftelling resetten. 
      Wanneer u automatisch uitgelogd wordt door het systeem kunt u deze weer activeren door te klikken op START.

    • De pakketdetails zijn inclusief max. aantal MB per dag/per cruise. Wat is een MB?

      MB staat voor 'megabyte', dat staat voor 1 miljoen bytes. Wanneer u gebruik maakt van het internet gebruikt u data. Het is een manier van meten. U betaalt niet voor de tijd dat u online bent, maar voor het aantal MB dat u verbruikt.

    • Wat gebeurt er als ik mijn max. aantal MB heb gebruikt uit mijn pakket?

      Wanneer u een Surfer of Streamer pakket kunt u een max. aantal MB gebruiken. Wanneer deze gebruikt is kunt u additionele MB kopen, zodat u weer toegang heeft tot het internet.

Onze kantoren

Selecteer uw land

  • Oostenrijk

    MSC Kreuzfahrten (Austria) GmbH 

    Mariahilferstraße 103/3/2 

    1060 Wien

    click here voor meer informatie

  • België

    MSC Cruises Belgium  
    Boulevard de l’Humanité 65 
    1601 RUISBROEK 
    Belgium
    Klik hier (french website of flamish website) voor meer informatie
  • Bulgarije

    Premier Tours (MSC Partners)
    43 Bregalnitsa Str
    1606 Sofia - Bulgaria
    Phone:+359 29201215
    Fax:+359 29209830

    CONTITRANS M. Ltd (MSC Partners)
    Yakubica Street, 25, 1st floor, office 19
    1164 Sofia - Bulgaria
    Phone:+359 29627518
    Fax:+359 29626520

    Travel Holidays Ltd (MSC Partners)
    14 Voynishka str
    8000 Burgas - Bulgaria

    Europa Tour Professional (MSC Partners)
    183 Rakovski str
    1142 Sofia - Bulgaria
    Phone: + 359 888515113

    Utopia Tour (MSC Partners)
    Phone: + 359 2 44 33 739

    Cruise Expert (MSC Partners)
    70, Vitosha Blvd.
    Sofia 1000, Bulgaria
    Phone: + 359 876 000822


    Travel Agency Blue Seas Ltd-14
    Arch Petkomomoliv Str,
    fl 3 app 11 Varna 

    Phone: +359 889276910

    Usit Colours - 35
    Vasiil Levski Blvd.,
    Sofia 1000, Bulgaria

    Phone: +359 29811900 ext. 303

    New Travel Agency -
    Ltd 92 Levski Bld 

    1504, Sofia Bulgaria
    Phone: +359 24640400/1/2 - +359 24640405
    Fax +359 9884708219

  • Kroatië | Bosnië | Servië | Slovenië

    MSC Krstarenja doo
    Sv Kriza 3
    HR 20 000 Dubrovnik
    Croatia
                 

    Office Split
    Gat sv. Duje 1 (Trajektni terminal)
    HR 21000 Split - Croatia

    Office Zagreb
    Jurišićeva 19 (Rotonda centar III. kat)
    HR 10000 Zagreb  - Croatia 


    Click here  for more details

  • Cyprus

    TOP KINISIS TRAVEL (MSC Partners)
    33B, Ayias Zonis Str
    PO Box 53081 3300 Limassol - Cyprus
    Phone:+ 357 25818681
    Fax: + 357 25353900
  • France

    MSC Croisières
    5 rue Barbès
    92120 Montrouge - France

    Click here   for more details

  • Germany

    MSC Kreuzfahrten GmbH
    Ridlerstraße 37
    80339 München


    Click here  for more details

  • Greece

    BlueSun Travel & Consulting  

    A: 3, Stadiou St. - 1st Floor

    Syntagma Square, Athens, Greece 10562

    T/F: +30-210-3254642

    VAT 800612135

    E: bluesun1954@gmail.com

    Skype: bluesuntravelandconsulting

    www.nereusgroup.gr

     

    MANESSIS TRAVEL (MSC Partners)
    4, Filellilon Street
    10557 Athens - Greece
    Phone: +30 210 3211 777
    Fax: +30 210 3211 527


    VERSUS TRAVEL Ltd (MSC Partners)
    7, Filellinon Street
    10557 Athens - Greece
    Phone: + 30 210 3232 800
    Fax: + 30 210 3232 450


    NEREUS GROUP (MSC Partners)
    2, Afentouli Str.
    18536 Piraeus - Greece
    Phone/Fax: +30 210 4524 842

    TOP KINISIS HELLAS MEPE (MSC Partners)
    22, Filellinon Str.
    10557 Athens - Greece
    Phone: + 30 210 3232 501
    Fax: + 30 210 3232 059


    GOLDAIR TOURISM S.A. (MSC Partners)
    1st Km Paianias,Markopoulou Avenue
    19002 Paiania Attica Greece

    CRUISE EXPERTS (MSC Partners)
    6, Paleologou Benizelou str
    10556, Plaka, Athens, Greece
    Phone: +30 210 3259900


    NAVIHELLAS CRUISE CENTER (MSC Partners)
    83, Iroon Politechniou Ave.
    GR 185 36 Piraeus, Greece
    Phone: + 30 210 4284391

    TOP KINISIS HELLA MEPE (MSC Partners)
    22, Filellinon Str.
    10557 Athenes - Greece
    Phone: +30 2103232501
    Fax: +30 2103232059

    CRUISE EXPERTS (MSC Partners)
    6, Paleologou Benizelou str
    10556, Plaka, Athens;Greece
    Phone: +30 2103259900

  • Hungary

    VISTA (MSC Partners)
    Andrassy ut 1
    H-1061 Budapest - Hungary
    Phone: +36 4299747
    Fax: +36 42999750


    MAHART TOURS (MSC Partners)
    Belgrád rakpart - Nemzetközi Hajóállomás 
    H-1056 Budapest- Hungary
    Phone: +36 14844012
    Fax: +36 12664223


    FOR TWO (MSC Partners)
    UTAZÁSI IRODA Kft. Montevideo u. 2/c
    H -1037 Budapest - Hungary
    Phone: +361 355 7897


    CHEMOL TRAVEL (Marshaller Kft) (MSC Partners)
    Batthyány utca 49. fsz. 9.
    H-1051 Budapest - Hungary
    Phone: +361 266 21 74


    OTP Travel Ltd. (MSC Partners)
    Nádor utca 2
    H-1051 Budapest, Hungary
    Phone: + 36-1-354-7307
    Fax: + 36-1-354-7330


    WELLNESS TRAVEL (MSC Partners)
    Frankel Leò u 13
    H - 1027 Budapest - Hungary
    Phone: +361 451 0700
    Fax: +361 239 5733


    NUR NECKERMANN Kft (MSC Partners)
    Dayka Gábor u. 5.
    H-1118 Budapest, Hungary
    Phone: + 36 40 244 444
    E-mail: msc@neckermann.hu


    BOCI TOURS Kft 
    O'hidy Krisztina
    email: info@bocitours.hu
    Mobile phone: 36704256351

  • Italy

    MSC Crociere Customer Service 
    Via A. Depretis, 31 
    80133 Napoli Italia 
     
    Click here   for more details
  • Latvia

    Cruiselines Agency Ltd (MSC Partners)
    Kalapaka Bulvaris 7-10,
    LV1010 Riga, Latvia
    Phone: +371 67331675
    Fax: +371 67331674


    Pegasus International (MSC Partners) 

    11 Kalku iela,
    LV-1050 Riga, Latvia
    Phone: +371 67357733

  • Lithuania

    KELIONIU AKADEMIJA (MSC Partners)
    S. Zukausko 35-99
    Vilnius 09129, Lithuania
    Phone: + 370 5 2430636
    Phone: + 370 607 92223
    Fax: +370 5 2430661

    TRAVEL AGENCY "West Express" Vilnius
    Phone: +370 52122500


  • Malta

    Hamilton Travel Co. Ltd. (MSC Partners)
    4 St. Publius Street
    Floriana FRN 1443- Malta
    Phone: +356-21-241292/249543
    Fax: +356-21-226430/223598
  • Netherlands

    MSC Cruises the Netherlands B.V.
    Kruisweg 825-A
    2132 NG  Hoofddorp

    Click here  for more details

  • Poland

    VENITI TOUR SAFPOL Travel Sp. z o.o. (MSC Partners)
    ul. Pańska 96 lok. 38
    00-837 Warszawa, Poland
    Phone: + 48 226306333
    Fax: + 48 226306334


    NIEBIESKAMILA (MSC Partners)
    Biuro Podrozy Niebieska Mila ul.Wschowska 9
    60-164 Poznan, Poland
    Phone: +48 061 861 42 00
    Fax: +48 061 868 56 38


    PT TOURS GRUPA ATLAS TOURS Sp. Zo.o. (MSC Partners)
    Zory 44-240, ul. Moniuszko 15
    44-200 Rybnik, ul. Korfantego 1, Poland
    Phone: +48 (32) 43 52 344 (ext. 116)
    Phone: +48 (32) 43 52 344


    MARCO POLO TRAVEL Sp. Zo.o. (MSC Partners)
    ul. Woronicza 15
    02-625 Warszawa, Poland
    Phone: +48 22 492 77 90
    Fax: + 48 22 567 31 01


    Schmetterling Reisen (MSC Partners)
    91286 Obertrubach, Germany
    Phone: +49 (0) 91 97 62 82 0
    Fax: +49 (0) 91 97 .62 82 - 182

    Magazine Italian Style (MSC Partners)
    Ul. Sw Mikolaja 59-60
    50-127 Wroclaw, Poland
    Phone: +48 697250399


    Rejsclub (MSC Partners)
    ul. Podkomorzego 58a/1,
    83-000 Gdansk Pruszcz, Poland
    Phone: (+48) 058 713 82 00
    Fax: +48 (58) 713 82 01

  • Portugal

    MSC Cruzeiros Portugal
    Empreendimento Alcantara-Rio, Rua Fradesso de Silveira nº 4 - 1ºA
    1300-609 Lisbon, Portugal 


    Click here  for more details

  • Romania

    Happy Tour (MSC Partners)
    Metropolis Center str Grigore Alexandrescu 89-97 etaj 4
    Aripa Vest sector 1 011033 Bucarest, Romania
    Phone:+4021 3070601
    Fax:+4021 3070640


    Perfect Tour (MSC Partners)
    26 Sevastapol St
    010992 Bucharest Romania
    Phone:+40 314022458
    Fax:+40 213119954


    Croizere.net (MSC Partners)
    Str. Piata Unirii, 12 ap.3
    400015 Cluj - Napoca, Romania
    Phone: +40 264 593 372
    Fax:+40 364819706


    Aerotravel (MSC Partners)
    Calea Victoriei 91-93,
    sector 1, 010067 Bucharest, Romania
    Phone:+40 213167306
    Fax:+40 213167303


    Carpatour (MSC Partners)
    Bld. 15 Noiembrie, 1
    Brasov, Romania
    Phone/ Fax: +40 (268) 471 057


    Ship Travel International (MSC Partners)
    Str N Titulescu nr 6
    810268 Braila Romania
    Phone:+40 0239689800
    Fax:+40 0239692158


    4 U travel (MSC Partners) 

    16, Londra Street, ap 6
    011763, Bucharest Romania
    Phone/ Fax: +40.72.334433

    J'INFO TOURS -  
    Street Jules Michelet, no.1 - Sector 1, 
    010458  Bucharest ROMANIA   
    Phone +40 21 316 58 10    
    Fax+40 213163198 

    Happy Cruises 
    Str. Dr. Felix nr. 57, etaj 1, sector 1, 
    Bucuresti, Romania 
    Phone +40 31 403 5073   
    Fax+40 31 403 5079       

    Pegas Holiday SC 
    Pegas Holiday SRL - 
    CHRISTIAN 76 TOURS 
    Calea Dorobantilor, nr 54 
    Sector 1, 010574 Bucarest  

    AGOS TOUR - 
    Str Vasile Loichita nr 1-3 
    Bl. C, SAD 8 Timisoara – Timis Romania 
    Phone: +40 0356 100 538               
  • Russia

    PAC Group
    LUBYANSKY proezd 21-5
    101000 Basmannyi, Moscow, Russia
    Phone: +7 4959330950
    Fax: +7 4959330952
  • Scandinavia

    MSC Cruises Scandinavia AB
    Första Hötorgshuset Sveavägen 17, 13th floor 
    S-111 57 Stockholm- Sweden

    Click here (Sweden website, Norway website, Denmark website) for more details

  • Spain

    MSC CRUCEROS, S.A.U.
    C/AREQUIPA, 1 -  4ª
    28043 Madrid - Espana

    Click here for more details

  • Switzerland

    MSC Kreuzfahrten AG
    Weisse Gasse 6
    CH-4001 Basel - Switzerland 


    Click here (french website or german website) for more details

  • Turkey

    MSC Cruises Turkey
    Altunizade Mahallesi
    Kısıklı Cad. No:42
    34662 Üsküdar İstanbul
    Phone : +90.216.444.67.20
    Telefax: + 90.216.4745698
  • Ukraine

    Center Cruises of Ukraine Ltd (MSC Partners)
    Sadovaya st 3, off 203
    65023 Odessa - Ukraine
    Phone: +38048 7847272
    Fax: +38048 7847274
  • United Kingdom & Ireland

    Mediterranean Shipping Cruises Ltd.
    Queens House 55-56 Lincoln's Inn Fields
    WC2A 3LJ London - Great Britain UK 


    Click here for more details

  • USA

    MSC Cruises USA INC.
    6750 North Andrews Avenue, Suite 100
    Fort Lauderdale, Florida FL 33309 USA

    Click here for more details

  • Argentina

    MSC Cruceros S. A.
    Marcelo T. de Alvear 624 - 1° Piso
    C1058AAH Buenos Aires - Argentina

    Click here for more details

  • Brazil

    MSC CRUZEIROS DO BRASIL LTDA.
    Av. Ibirapuera 2332 - 6th floor - tower #2
    04028-003 SAO PAULO - SP -Brazil


    Click here for more details

  • Mexico

    MSC Cruceros
    Union 2 Esq. Benjamin Franklin - Col. Escandon
    C. P. 11800 Mexico D.F.

    Click here for more details

  • Egypt

    MSC Company Egypt
    55, El Sultan Street
    PO Box: 670 Alexandria - Egypt

    Click here  for more details

  • Israel

    MSC Israel Ltd
    Beit Amot 157 Jaffa Rd
    31339 Haifa - Israel
    Phone : +972-4-8549046
    Fax : +972-4-8510161
  • Lebanon

    MSC Lebanon Cruises Division
    Gemaizeh, St. Famille Str. Marine Tower, 2nd Floor

    Beirut - Lebanon


    Click here   for more details.

  • Morocco

    Sky Holidays (MSC Partners)
    7, Rue George Sand Val Fleuri
    PO Box 60014 Casablanca - Morocco 
    Phone: +212- 522 99 10 99
    Fax : +212- 522 98 23 04

    Equinox 5 (MSC Partners)
    5, Avenue Annakhil
    hay Riad, Rabat- Morocco
    Phone: + 212 537563060

    TUT Travel&Tourism-16 Rue Tanta (Derriere Hotel Balima) 
    Rabat Maroc 
    tuttravel@menara.ma   
  • South Africa

    MSC Cruises South Africa 

    Johannesburg:1 Wessels Road, Rivonia - South Africa 
    Durban: 33 Claribel Road, Morningside - South Africa 
    Cape town :Block C Ground Floor, Lagoon - South Africa 

    Beach Office Park, Cnr Boundry Rd & Marine Drive, Milnerton


    Click here for more details

  • Tunisia

    D' Alessandro Travel (MSC Partners)  
    45, Av. Habib Bourguiba - Le Colisée
    Tunis - Tunisia
    Phone: + 216 71 33 95 00
    Fax: + 216 71 35 12 59

    Orange Travel Group - Orange Cruises (Tunisie) S.A. (MSC Partners)
    41, Rue d'Iran
    1002 Tunis, Tunisie
    Phone: + 216 71 831 141
    Fax: + 216 71 831 132

    Julia Tours and cruises (MSC Partners) 
    130, Av. De la Republique
    La Goulette 2060 - Tunis, Tunisie

    Decouvertes de Sotuvit (MSC Partners) 
    4 Avenue des Etats Unis, 1002 Tunis
    Phone: + 216 22301190
    Fax: + 216 71905297

    AMEL VOYAGES - 
    81 Avenue Khereddine Pacha – 
    Pacha Center -Entrée A – 5° 
    Etage Tunis 1073  
    Phone+216 58309960
  • United Arab Emirates

    Sharaf Travel (MSC Partners)
    Near Burjuman Centre
    Khalid Bin Waleed Street
    P.O.Box 21593, Bur Dubai, Dubai U.A.E.
    Phone: +971 (0)4 3966969 
    Fax: +971 (0)4 3975377
  • Australia & New Zealand

    MSC Cruises (Australia) Pty Ltd.
    Suite 532 5 Lime Street, King Street Wharf
    Sydney NSW 2000- Australia

    Click here for more details

  • Bangladesch

    Marco Shipping Company Limited 
    Rupayan Karim Tower (4th floor)80, 
    VIP Road, Kakrail, Dakha-1000 
    Phone:+88-028397333 
    Fax:+88-028391333 
    General email saber@mscbangla.com
  • China (PRC)

    MSC Cruises Travel Agent (Shanghai) Co., Ltd
    Room 1608, SIPG Tower, 358 Dongdaming Road, 200080
    200080 Shanghai-China
    Fax: +86 21 35308393
  • India

    Sharaf Travels Pvt. Ltd.

    MSC House, Opp. Divine Child High School,

    Andheri Kurla Road,

    Andheri (E),

    Mumbai – 400059,

    India

    Phone:  +91-22-67313053/56/58

    Fax:        +91-22-67313010

  • Japan

    MSC Cruises Japan Ltd 
    Toranomon Kiyoshi Bldg. 2F, 4-3-10 Toranomon, Minato-ku
    Tokyo, 105-0001 Japan 


    Click here for more details

  • Korea

    ICK (International Cruise Korea) (MSC Partners)
    Gwanghwamun Officia Rm 1328 163 Sinmunno 1-ga, Jongno-gu
    Seoul - Korea
    Phone: + 82-2-6901-1761
    Fax: + 82-2-6901-1799
  • Singapore

    Modern Shipping Travels
    Pte Ltd 3, Shenton Way 15-12
    Shenton House Singapore 068805
  • Sri Lanka

    Travel House- Nkar Travels & Tours (Pvt) Ltd (MSC Partners)
    45, Ananda Coomaraswamy Mawatha, Colombo 07
    Sri Lanka
    Tel: +94 11 2564584
    Fax:  +94 11 2564587

    Jetwing Travels (MSC Partners)
    Jetwing House 46/26 Navam Mawatha
    Colombo 2 - Sri Lanka
    Phone: + 94 11 234 5723

  • Thailand

    SEA Tours (MSC Partners)
    Suite No. 88-92, 8th floor
    Payatai Plaza 128
    Phyathai Road, Rajthavee
    Bangkok 10400 - Thailand
    Phone: +66 022165783-93
    Fax: +66 053271401

    JOYFUL TRAVEL (MSC Partners)   
    88 SSP Bldg 3 Silom Khwang Suriyawong Khet Bang Rak
    Bangkok 10500 - Thailand
    Phone:+66 2634 2300
    Fax: +66 2634 2299