VEEL PLEZIER VOOR DE FAMILIE MET MATTEO MANCINI, MANAGER JEUGDVERMAAK
Deze maand spraken we met Matteo Mancini, Youth Entertainment Manager hier bij MSC Cruises, om je alles te vertellen over cruisen met het gezin deze zomer!
Hoeveel kinderen verwachten we aan boord van de MSC schepen?
"In de maand april van 2022 hebben we meer dan 23.000 kinderen en jongeren van 0 tot 17 jaar aan boord. Dit is een buitengewoon aantal dat wel een terugkeer naar de normaliteit markeert, ook al moet gezegd worden dat we nooit echt gestopt zijn. In 2019 hadden we 350.000 kinderen aan boord en tijdens de eerste lockdown begin 2020, toen onze schepen werden stilgelegd, vermaakten we duizenden kinderen thuis met originele content die op het officiële YouTube-kanaal van MSC Cruises werd geplaatst. Van augustus 2020 tot augustus 2021 zijn we weer veilig opgestart en hebben we meer dan 55.000 kinderen aan boord vermaakt. We zijn dankbaar dat we toch een continue dialoog met de nieuwe generatie tot stand hebben gebracht."
Welke kinder- en familieactiviteiten zijn er aan boord?
"Het geweldige nieuws is dat ons bekroonde kinderprogramma helemaal niet is verminderd en dat we alles blijven aanbieden waar onze jonge gasten het meest van houden. Van partnerschappen met Lego en Chicco, tot de diensten van onze clubs en spelshows in het theater speciaal voor de z-generatie. Voor de zomer van 2022 zijn er ook enkele nieuwtjes over de hele vloot, zoals een nieuwe familiespelshow gewijd aan muziek en een nieuwe late-night show voor tieners."
Wat is je favoriete kinderactiviteit die op dit moment aan boord beschikbaar is?
"Persoonlijk ben ik een fan van afwisseling: als je elke 30-40 minuten van activiteit verandert en van dansen naar sport, naar koken, naar technologie gaat, hebben alle kinderen aan boord zeker plezier. Maar een van de lessen die onze CEO Gianni Onorato ons geleerd heeft, en die we in het bedrijf altijd in gedachten houden, is dat we onze persoonlijke en privé-smaak opzij moeten zetten bij het maken van keuzes. Mijn missie is om kinderen van 0 tot 17 jaar te vermaken, dus in de eerste plaats luister ik naar hen en vraag ik hen wat ze leuk vinden en waar ze naar op zoek zijn, zodat ik samen met het team iets kan creëren dat aan hun wensen voldoet."
Biedt elk schip dezelfde activiteiten aan?
"Het aangeboden product is op alle schepen hetzelfde. Onze meest succesvolle activiteiten zoals MSC Dance Crew, MasterChef At Sea Juniors, Cabin 12006 "The experience" en Lego Experience aan boord zijn beschikbaar op de hele vloot. De ruimtes voor kinderen kunnen verschillen van schip tot schip en er zijn enkele kleine uitzonderingen, maar welk schip ouders ook kiezen, plezier voor hun kinderen is gegarandeerd!"
Welke feedback hebben jullie tot nu toe ontvangen van de gasten?
"We hebben altijd uiterst positieve feedback ontvangen van onze gasten. Tijdens de lockdown hadden ouders de kans om meer tijd dan ooit tevoren met hun kinderen thuis door te brengen en nu zijn ze er meer dan ooit op gebrand om ze tijd met andere kinderen aan boord te zien doorbrengen. En ik moet zeggen dat ze zelf net zo enthousiast zijn! Je ziet het ook aan de cijfers: de deelname is gestegen van 60% naar 75% van de kinderen aan boord."
Spenderen de allerkleinsten tijd op social media tijdens de vakantie?
"Dat doen ze zeker en het is natuurlijk. Ze willen onvergetelijke momenten van hun vakantie delen met hun vrienden en wij helpen hen daarbij door van hen onze creators en ambassadeurs te maken. Technologie is niet slecht als je het gebruikt voor speciale activiteiten waarbij kinderen en tieners kunnen samenwerken en iets kunnen creëren. Zo hebben we twee specifieke hashtags, #MSCteens en #Cabin12006, die ze kunnen gebruiken om over hun cruise te vertellen op zowel Instagram als Tik Tok, en we hebben ook een live ervaring ontworpen rond onze originele MSC webserie, "Cabin 12006". Kinderen kunnen ontdekken wat MSC Cruises voor hen in petto heeft wanneer ze nog thuis zijn, aan boord komen om het te ervaren en ten slotte terug naar huis komen om het te vertellen en te herbeleven via content op sociale media en YouTube."