Vice President New Builds bij MSC Cruises, Trevor Young beantwoordt uw vragen over hoe we onze schepen ontwerpen
Wat is een prototype van een cruiseschip?
Een prototype is in wezen de sjabloon of blauwdruk voor een cruiseschip en wordt gebruikt om een groep schepen te bouwen die bekend staat als klassen. Een klasse bestaat doorgaans uit vier tot vijf schepen. Elk prototype dat we ontwerpen heeft een duidelijke visie en concept gebaseerd op het creëren van een unieke ervaring voor onze gasten en we noemen de klasse naar het eerste schip dat we van elk prototype bouwen. Zo werd het Meraviglia-prototype ontworpen als het schip voor alle seizoenen: we hebben de binnenruimtes gemaximaliseerd met de overdekte promenade als centrale punt van het schip, waardoor dit een goed schip is voor de winter op cruises in de Middellandse Zee of Noord-Europa. Het Seaside-prototype is ontworpen voor warmere klimaten zoals het Caribisch gebied, waarbij de gasten aangemoedigd worden om zoveel mogelijk gebruik te maken van de heerlijke buitenruimtes. Tot op heden hebben we zes prototypes ontworpen.
Zijn alle schepen in een klasse hetzelfde?
Schepen in een klasse lijken erg op elkaar omdat ze op hetzelfde prototype zijn gebaseerd, maar elke new build bevat verbeterde verbeteringen en nieuwe functies. Ervaring en tijd stellen ons in staat om met verschillende elementen van elk ontwerp te spelen en nieuwe manieren te vinden om ruimtes te ontwikkelen waar we de eerste keer niet aan hadden gedacht. MSC Seashore is bijvoorbeeld gebaseerd op het Seaside-prototype, het is een grotere versie en we hebben het ontwerp van bijna 65% van het schip verbeterd.
Hoe zorgt MSC Cruises ervoor dat prototypes relevant blijven?
Het is belangrijk om in gedachten te houden dat de levensverwachting van een schip meer dan 25 jaar is, dus het ontwerp moet relevant zijn voor de behoeften en voorkeuren van vandaag, maar ook klaar voor de toekomst om relevant te blijven voor de komende jaren. We moeten naar de toekomst kijken, terwijl we vandaag moeten ontwerpen.
Wat is het ontwerpproces?
Bij het ontwerpen van een schip beginnen we met het nadenken over de behoeften en ambities van onze gasten, terwijl we 20 tot 30 jaar vooruit kijken om ervoor te zorgen dat de schepen die we vandaag bouwen, ook in de toekomst relevant blijven. We moeten ook nadenken over de gebieden waar we onze schepen willen inzetten, omdat dit ook van invloed is op het ontwerp. Het verfijnen van een nieuw prototype duurt lang en we werken nauw samen met onze scheepswerfpartners, operaties, marketing, focusgroepen, enz. Om altijd iets nieuws en innovatiefs te creëren.
Hoe worden schepen gebouwd?
Schepen bestaan in wezen uit blokken en het duurt ongeveer 18 maanden tot twee jaar om een nieuw schip te bouwen, van het snijden van het eerste staal tot de levering van het schip. Kleine stalen blokken worden gebouwd en vervolgens gecombineerd tot wat we megablokken noemen. Deze worden dan van onder naar boven bij elkaar geplaatst, bijna als grote LEGO stenen. Momenteel hebben we vier schepen in aanbouw: MSC Virtuosa, MSC World Europa, MSC Seashore en nog een Seaside Evo-schip dat we nog niet hebben genoemd.
Hoe zijn de interieurs ontworpen?
We behandelen het interieur van het schip alsof we een huis ontwerpen en staan bekend om onze kenmerkende Europese stijl. Elk schip is anders qua kleurenpalet, inrichting, artwork en afwerking. Alles is speciaal geselecteerd voor elk schip en in de ware geest van onze familiebedrijfwaarden is de familie zeer betrokken bij het ontwerpproces. Een belangrijk element is ervoor te zorgen dat de ruimtes die we creëren authentiek zijn. HOLA! Tapas Bar moet aanvoelen als een authentiek Spaans restaurant, anders valt het plat. Voor andere gebieden kunnen kleuren en verlichting erg belangrijk zijn. Verschillende gebieden moeten organisch samenvloeien en de juiste emoties opwekken bij onze gasten. We willen dat gasten een verhaal beleven terwijl ze door het schip reizen. Een van de belangrijkste factoren voor een succesvol interieurontwerp is verlichting - dit is een derde van het ontwerpproces. Een gebied kan worden ontworpen met de meest verbazingwekkende kenmerken, meubels en kunstwerken, maar als het niet correct wordt verlicht, valt het gebied plat. We kijken ook heel zorgvuldig naar de verlichting van dag tot nacht. Als het goed is gedaan met het interieurontwerp, kunt u effectief twee kamers in één maken, gewoon met behulp van verschillende lichtbronnen, temperaturen, enz. Naar mijn mening zouden deze voor een specifiek doel moeten worden gebruikt, om te voorkomen dat ze in een gebied terechtkomen dat niet wordt gebruikt of genoten door onze gasten.
Een prototype is in wezen de sjabloon of blauwdruk voor een cruiseschip en wordt gebruikt om een groep schepen te bouwen die bekend staat als klassen. Een klasse bestaat doorgaans uit vier tot vijf schepen. Elk prototype dat we ontwerpen heeft een duidelijke visie en concept gebaseerd op het creëren van een unieke ervaring voor onze gasten en we noemen de klasse naar het eerste schip dat we van elk prototype bouwen. Zo werd het Meraviglia-prototype ontworpen als het schip voor alle seizoenen: we hebben de binnenruimtes gemaximaliseerd met de overdekte promenade als centrale punt van het schip, waardoor dit een goed schip is voor de winter op cruises in de Middellandse Zee of Noord-Europa. Het Seaside-prototype is ontworpen voor warmere klimaten zoals het Caribisch gebied, waarbij de gasten aangemoedigd worden om zoveel mogelijk gebruik te maken van de heerlijke buitenruimtes. Tot op heden hebben we zes prototypes ontworpen.
Zijn alle schepen in een klasse hetzelfde?
Schepen in een klasse lijken erg op elkaar omdat ze op hetzelfde prototype zijn gebaseerd, maar elke new build bevat verbeterde verbeteringen en nieuwe functies. Ervaring en tijd stellen ons in staat om met verschillende elementen van elk ontwerp te spelen en nieuwe manieren te vinden om ruimtes te ontwikkelen waar we de eerste keer niet aan hadden gedacht. MSC Seashore is bijvoorbeeld gebaseerd op het Seaside-prototype, het is een grotere versie en we hebben het ontwerp van bijna 65% van het schip verbeterd.
Hoe zorgt MSC Cruises ervoor dat prototypes relevant blijven?
Het is belangrijk om in gedachten te houden dat de levensverwachting van een schip meer dan 25 jaar is, dus het ontwerp moet relevant zijn voor de behoeften en voorkeuren van vandaag, maar ook klaar voor de toekomst om relevant te blijven voor de komende jaren. We moeten naar de toekomst kijken, terwijl we vandaag moeten ontwerpen.
Wat is het ontwerpproces?
Bij het ontwerpen van een schip beginnen we met het nadenken over de behoeften en ambities van onze gasten, terwijl we 20 tot 30 jaar vooruit kijken om ervoor te zorgen dat de schepen die we vandaag bouwen, ook in de toekomst relevant blijven. We moeten ook nadenken over de gebieden waar we onze schepen willen inzetten, omdat dit ook van invloed is op het ontwerp. Het verfijnen van een nieuw prototype duurt lang en we werken nauw samen met onze scheepswerfpartners, operaties, marketing, focusgroepen, enz. Om altijd iets nieuws en innovatiefs te creëren.
Hoe worden schepen gebouwd?
Schepen bestaan in wezen uit blokken en het duurt ongeveer 18 maanden tot twee jaar om een nieuw schip te bouwen, van het snijden van het eerste staal tot de levering van het schip. Kleine stalen blokken worden gebouwd en vervolgens gecombineerd tot wat we megablokken noemen. Deze worden dan van onder naar boven bij elkaar geplaatst, bijna als grote LEGO stenen. Momenteel hebben we vier schepen in aanbouw: MSC Virtuosa, MSC World Europa, MSC Seashore en nog een Seaside Evo-schip dat we nog niet hebben genoemd.
Hoe zijn de interieurs ontworpen?
We behandelen het interieur van het schip alsof we een huis ontwerpen en staan bekend om onze kenmerkende Europese stijl. Elk schip is anders qua kleurenpalet, inrichting, artwork en afwerking. Alles is speciaal geselecteerd voor elk schip en in de ware geest van onze familiebedrijfwaarden is de familie zeer betrokken bij het ontwerpproces. Een belangrijk element is ervoor te zorgen dat de ruimtes die we creëren authentiek zijn. HOLA! Tapas Bar moet aanvoelen als een authentiek Spaans restaurant, anders valt het plat. Voor andere gebieden kunnen kleuren en verlichting erg belangrijk zijn. Verschillende gebieden moeten organisch samenvloeien en de juiste emoties opwekken bij onze gasten. We willen dat gasten een verhaal beleven terwijl ze door het schip reizen. Een van de belangrijkste factoren voor een succesvol interieurontwerp is verlichting - dit is een derde van het ontwerpproces. Een gebied kan worden ontworpen met de meest verbazingwekkende kenmerken, meubels en kunstwerken, maar als het niet correct wordt verlicht, valt het gebied plat. We kijken ook heel zorgvuldig naar de verlichting van dag tot nacht. Als het goed is gedaan met het interieurontwerp, kunt u effectief twee kamers in één maken, gewoon met behulp van verschillende lichtbronnen, temperaturen, enz. Naar mijn mening zouden deze voor een specifiek doel moeten worden gebruikt, om te voorkomen dat ze in een gebied terechtkomen dat niet wordt gebruikt of genoten door onze gasten.