Internet

Wat is satelliet-internet en hoe werkt het?

Op zee is het niet mogelijk om toegang te krijgen tot internet via een snelle breedbandverbinding zoals u dat op het land zou doen. In plaats daarvan wordt de internetverbinding aan boord verzorgd door koppelingen tussen het schip en communicatiesatellieten in een baan ver boven de aarde.

Waarom is toegang tot satelliet-internet langzamer dan een normale verbinding op het land?

Uw internetdata moet grote afstanden afleggen tussen de antennes van het schip en de dichtstbijzijnde satelliet.
Een aantal dingen kan dit verstoren, zoals stormen en objecten die het signaal kunnen blokkeren, zoals steile bergen dichtbij het schip of hoge gebouwen in havens. Deze interventie kan resulteren in trage responstijden of zelfs dat het systeem niet reageert.

Wanneer is de beste/slechtste tijd om internet via satelletie te gebruiken?

De piekperioden voor internetgebruik aan boord zijn meestal in de ochtend of wanneer grote aantallen gasten terugkeren van excursies aan wal. Tijdens deze periodes kan internettoegang langzamer zijn, net zoals op het land.

Het is daarom het beste om deze periodes, indien mogelijk, te vermijden.

Waar is satellietinternet beschikbaar aan boord?

Satelliet-internettoegang is beschikbaar in alle openbare ruimtes van het schip en in de meeste hutten, inclusief alle MSC Yacht Club-suites. Het enige dat u nodig heeft, is een van onze Satellite Internet Access-pakketten en een mobiel internetapparaat (smartphone, tablet, laptop, enz.).

Welke internetpakketten zijn beschikbaar?

We bieden een keuze uit drie verschillende pakketten voor verschillende behoeften en aantallen apparaten (smartphones, tablets, laptops, enz.). Ze zijn allemaal beschikbaar per dag of voor de hele cruise, afhankelijk van het gekozen pakket.

Standaard internet

Ideaal voor beperkt internetgebruik. Met het "standaard internet" -pakket hebt u toegang tot alle sociale netwerken en chat-apps, e-mail en surfen op internet voor maximaal 2 apparaten. De hoeveelheid data kan variëren, afhankelijk van de lengte van de cruise

Premium internet

Volledig internetpakket, ideaal voor grote gebruikers of gezinnen. Dit pakket maakt verbinding met maximaal 4 apparaten mogelijk en biedt volledige webbrowser, toegang tot alle sociale netwerken en chat-APP en e-mail. Hoeveelheid data kan variëren, afhankelijk van de lengte van de cruise.

Chat & sociaal

Ontvang uw sociale meldingen gedurende de dag. Met dit pakket kunt u 1 apparaat verbinden met sociale netwerken en chat-apps - Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Whatsapp, Snapchat, WeChat, Pinterest, VK, Odnoklassniki, Sinaweibo, Qzone, Line. U kunt foto's plaatsen, maar audio en video zijn niet beschikbaar.

Hoeveel kost elk satelliet-internettoegangspakket?

Pakketten zijn beschikbaar per dag of voor de duur van uw cruise. Het tarief "per cruise" is gebaseerd op de lengte van de cruise. Om prijzen voor een specifieke cruise te bekijken, gaat u naar het gedeelte 'Wifi' van de website of raadpleegt het scheepsnetwerk wanneer u aan boord bent.

Kan ik van het ene pakket naar het andere overschakelen?

Ja, het is mogelijk om over te schakelen van een "per dag" naar een "per cruise" -pakket. U kunt ook upgraden naar een uitgebreider pakket voor een dag of voor de duur van de cruise. Als u een "per cruise" -pakket koopt en er vervolgens voor kiest om voor een dag te upgraden naar een uitgebreider pakket, keert u terug naar uw oorspronkelijke pakket zodra de upgradeperiode van 24 uur is verstreken.

Waarom is toegang tot satelliet-internet duurder dan een normale verbinding op het land?

Het aanbieden van internettoegang aan boord via de satellietconnectiviteit van het schip, vereist aanzienlijke investeringen in geavanceerde technologie en om deze reden zijn er kosten aan verbonden.

Is de prijs voor satelliet-internet op elk schip het zelfde?

Nee, op schepen die een premium-service met de naam Satellite Internet Plus aanbieden, is het tarief hoger. Schepen met deze service omvatten o.a. de schepen vallend onder de MSC Seaside & MSC Meraviglia generatie schepen. Gasten ervaren een hogere snelheid en een betere verbinding op deze schepen.

Waarom wordt mijn verbinding na een aantal minuten verbroken?

Wanneer een gebruiker is aangemeld, kunnen updates en apps die op de achtergrond worden uitgevoerd, het verkeer verhogen, zelfs wanneer hij / zij niet actief het internet gebruikt. Om datacongestie (filevorming bij het ophalen van data) te verminderen en internettoegang voor actieve gebruikers te versnellen, verbreekt het systeem elke gebruiker automatisch een aantal minuten wanneer hij/zij het inetrnet niet actief gebruikt.

 

Om te voorkomen dat de verbinding wordt verbroken kunt u, voordat de   het aantal minuten is verstreken, het aftellen RESETTEN.

Als u automatisch door het systeem wordt uitgelogd, kunt u uw verbinding opnieuw activeren door eenvoudig op START te klikken.

Het pakket bevat een aantal MB's per dag/per cruise en wat is een MB?

MB staat voor 'megabyte', wat 1 miljoen bytes betekent. Het is een maat voor de hoeveelheid informatie die via een internetverbinding is verzonden of ontvangen. Een foto-upload naar sociale media is bijvoorbeeld ongeveer 5 MB.

Wat gebeurt er als ik alle MB data gebruik die in mijn pakket zijn opgenomen?

Als u een standaardpakket, een premiumpakket of een chat- en sociaal pakket heeft gekocht en u alle beschikbare MB’s op heeft gebruikt, kunt u een extra MB-data aanschaffen, waarmee u toegang blijft houden tot internet.