Gezondheid & Medisch

Hoe beschermt MSC Cruises de gezondheid en veiligheid van gasten tegen Covid-19 tijdens een MSC Cruises-vakantie?

Uw gezondheid en veiligheid zullen altijd onze hoogste prioriteit hebben. De verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat MSC Cruises de vakantie-ervaring behoudt vanaf het maken van een boeking tot aan het moment dat u weer van boord gaat. MSC Cruises beoordeelt continu de ontwikkelingen in reactie op de COVID-19-situatie en zal de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen indien nodig aanpassen. Bezoek voor meer informatie onze Gezondheid & Veiligheid-pagina.

Biedt MSC Cruises assistentie aan passagiers met een beperking of beperkte mobiliteit?

Ja, MSC Cruises en haar medewerkers streven er voortdurend naar om alle gasten de beste service te bieden, ook voor mensen met beperkte mobiliteit of beperkingen.

Mag ik medicijnen meenemen aan boord?

Ja. Indien mogelijk moeten ze in de handbagage worden vervoerd. We raden onze gasten ook aan om een lijst met medicijnen bij zich te hebben die ze mee aan boord nemen, zodat het medische personeel aan boord de juiste assistentie kan bieden in geval van een medisch noodgeval.

Hoe kan ik MSC Cruises informeren over mijn speciale behoeften?

MSC Cruises moet worden geïnformeerd over alle speciale behoeften via het formulier voor speciale behoeften, dat online beschikbaar is en bij alle reisbureaus. Naast het formulier kan er om een medische verklaring worden gevraagd waarin wordt bevestigd dat de gast geschikt is om deel te nemen aan een cruise.

Welke medische dienst is er aan boord?

Alle schepen van MSC Cruises hebben een goed uitgerust medisch centrum, onder toezicht van een scheepsarts en ander medisch personeel. Het Medisch Centrum is open op de tijden die worden vermeld in het dagprogramma van het schip. Hulpdiensten zijn 24/7 bereikbaar door het nummer van de medische nooddienst te bellen. Noodsituaties uitgezonderd, er wordt een vergoeding gevraagd voor de medische diensten en prijzen zijn aan boord beschikbaar. Gasten die tijdens hun cruise gebruik moeten maken van de medische diensten kunnen contact opnemen met hun verzekeraar om de kosten te declareren.

Zijn er speciale menu's voor passagiers met coeliakie of passagiers met voedselallergieën/ intoleranties?

MSC Cruises heeft een certificering van Bureau Veritas om wereldwijd glutenvrije menu's aan te bieden (voedselcode: 20 ppm) op alle schepen. Gelieve de beschikbaarheid te controleren bij het boeken. Op MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera en MSC Lirica kunnen gasten slechts een beperkte selectie van voorverpakte glutenvrije snacks vinden, zoals koekjes, croissants, biscuitgebakjes en muffins. Gasten met voedselintoleranties en/of allergieën moeten MSC Cruises op de hoogte brengen van hun behoeften via het formulier Speciale Gezondheidsbehoeften en, eenmaal aan boord, hun behoeften bevestigen bij de Receptie-Gastenservice en/of met de Maître d'hôtel. Kosjere maaltijden (voorverpakt ontbijt, lunch en diner) kunnen aan boord beschikbaar zijn tegen een toeslag vanaf €25 pp/dag. Kosjere maaltijden kunnen worden genuttigd in de hoofdrestaurants en dienen ten minste 3 weken voor vertrek van het schip te worden gereserveerd.


Halal producten (rundvlees, lamsvlees en gevogelte) kunnen aan boord beschikbaar zijn na voorafgaand verzoek van de gast ten minste twee maanden voor vertrek; voor de bereiding en het serveren van glutenvrije maaltijden wereldwijd (voedselcode: < 20 ppm*) in de hoofdrestaurants.

Krijgt het personeel aan boord een speciale opleiding in het verlenen van hulp aan passagiers met een beperking of beperkte mobiliteit?

Alle medewerkers aan boord krijgen een speciale interne opleiding zodat ze weten hoe ze passagiers met een beperking of beperkte mobiliteit het beste kunnen assisteren.

Kan ik aan boord dialyse ondergaan?

Peritoneale dialysebehandelingen kunnen worden ondergaan aan boord, als de gast alle benodigde medicijnen en apparatuur zelf meeneemt. De apparatuur en machines die worden gebruikt voor hemodialysebehandeling zijn op bepaalde cruises aanwezig. Dit dient echter aangevraagd te worden via het speciale behoefte formulier.

Zijn er excursies toegankelijk voor passagiers met een beperking of beperkte mobiliteit?

De meeste excursies zijn volledig toegankelijk, maar we raden al onze gasten aan om het programma van beschikbare rondleidingen bij het excursiebureau aan boord door te lezen.

Wat is de deadline om MSC Cruises op de hoogte te stellen van mijn speciale behoeften?

Gasten dienen MSC Cruises direct op de hoogte te stellen van speciale behoeften op het moment van boeking en uiterlijk tot twee werkdagen voor vertrek. Na deze deadline kunnen we mogelijk niet meer de vereiste assistentie bieden.

Kan ik reizen met mijn blindengeleidehond?

Goed opgeleide en gecertificeerde blindengeleidehonden zijn toegestaan aan boord, op voorwaarde dat ze in goede gezondheid verkeren en over alle documenten beschikken die nodig zijn om de tijdens de cruise de verschillende landen binnen te komen.

Zijn er borden voor passagiers met een visuele beperking?

Alle schepen van MSC Cruises zijn voorzien van borden in brailleschrift in de openbare ruimtes, in liften en bij de ingang van hutten. Er is ook een audiosysteem in de liften op de Fantasia- en Musica-klasse schepen, waarmee de verdieping in het Engels wordt aangekondigd.

Wie behandelt mijn verzoek voor speciale behoeften en hoe wordt het behandeld?

Alle aanvragen worden rechtstreeks naar MSC Cruises gestuurd en intern beoordeeld. Voor sommige verzoeken kan vanuit praktisch of medisch oogpunt nader onderzoek nodig zijn, dat zal worden uitgevoerd door een gespecialiseerde interne commissie. In alle gevallen worden passagiersgegevens met absolute discretie behandeld, in overeenstemming met ons privacy beleid.

Hoe snel ontvang ik een antwoord op mijn verzoek voor speciale behoeften?

Als verzoeken tijdens de werkdag worden ontvangen, worden de antwoorden onmiddellijk verzonden. In sommige gevallen kan echter nader onderzoek nodig zijn en kunnen de antwoorden enkele dagen in beslag nemen.

Kan MSC Cruises mijn boeking weigeren of mij het inschepen weigeren?

Weigering van een boeking of weigering van toegang gebeurt uitsluitend indien dit in het belang is van de veiligheid van onze gasten en de bemanning, hetgeen van het grootste belang is.

Kan een passagier met beperkte mobiliteit alleen reizen?

Ja, op voorwaarde dat ze volledig onafhankelijk zijn.

Welke delen van het schip zijn toegankelijk voor passagiers met een handicap of beperkte mobiliteit?

Alle dekken en openbare ruimtes van onze schepen zijn toegankelijk voor gasten met beperkte mobiliteit.

Zijn er hutten voor passagiers met een beperking of beperkte mobiliteit?

Ja, alle schepen in de vloot bevatten een aantal speciaal ingerichte hutten met extra vloeroppervlak en meer bewegingsruimte. Deze hutten moeten worden aangevraagd op het moment van boeking.

Kan ik mijn scootmobiel/ rolstoel meenemen aan boord?

Ja, dat kan. Een scootmobiel dient te worden opgeslagen en de batterijen te worden opgeladen in uw hut, die is uitgerust met 110V-stopcontacten (Amerikaanse stopcontacten) en 220V-stopcontacten (Duitse stopcontacten). Vermijdt echter het stopcontact van de haardroger in de hut. Houd er rekening mee dat de scootmobiel de beschikbare ruimte in uw hut beperkt.

 

Rolstoelen en scootmobielen kunnen vanwege veiligheidsredenen niet in de gangen gestald worden. Uw persoonlijke scootmobiel moet in een standaardhut kunnen passen met een beperkte toegangsdeur (58 cm op MSC Divina en MSC Armonia, 68 cm op MSC Lirica, MSC Sinfonia en MSC Opera, 62 cm op de andere). Als uw scootmobiel groter is dan de opgegeven afmeting voor het door u gekozen schip, dient u een mindervalide hut (H-hut) te boeken of een kleinere scootmobiel te huren. Segways en andere soortgelijke voertuigen kunnen niet aan boord worden gebruikt. Ze worden in beslag genomen en mogen enkel aan wal gebruikt worden. Houd er ook rekening mee dat de aluminium loopplanken die worden gebruikt als de oprit niet kan worden bediend, minder dan 80 cm breed zijn.

Vaccinaties

Raadpleeg de GGD/Travelclinic voorafgaand aan uw cruise voor informatie over aanbevolen vaccinaties. MSC Cruises kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor gasten die zich niet houden aan de aanbevelingen over de preventie van infectieziekten of die niet over de juiste vaccinaties beschikken om tijdens de cruise een bepaalde haven binnen te varen.

Wat moet u weten over het beleid van MSC Cruises voor reizen naar regio’s met het zika-virus?

De Centers for Disease Control and Protection (CDC) hebben richtlijnen opgesteld en adviseren vrouwen die zwanger zijn en hun partners, evenals vrouwen die zwanger proberen te worden, niet naar gebieden te reizen die zijn getroffen door het Zika-virus.

 

Om deze reden biedt MSC Cruises zwangere gasten en de mensen die met haar reizen in dezelfde hut, de mogelijkheid om hun cruise kosteloos te annuleren naar landen die getroffen zijn door Zika of om opnieuw te cruisen met een cruisetegoed naar een andere bestemming van hun keuze. Hierbij kunt u kiezen uit de wereldwijde bestemmingen die MSC Cruises aanbiedt en heeft u 24 maanden de tijd om het cruisetegoed te gebruiken. Als u van deze regeling gebruikt wenst te maken vragen wij u om een kopie van een medische verklaring waaruit de bestaande zwangerschap blijkt

 

Als u meer informatie wilt over het Zika-virus neemt u dan contact op met uw arts of raadpleeg de CDC-website:

http://www.cdc.gov/zika/hc-providers/pregnant-woman.html 

http://www.cdc.gov/media/releases/2016/p0801-zika-travel-guidance.html