Mobiliteit, medische -en voedingsbehoeften

MSC Cruises en haar personeel hebben altijd aandacht besteed aan de behoeften van hun gasten en streven er voortdurend naar om de best mogelijke service te bieden, die voldoet aan internationale toegankelijkheidsnormen.

Raadpleeg de onderstaande informatie over de assistentie aan boord en bij onze haventerminals.

U kunt ook informatie over speciale behoeften vinden in de Algemene boekingsvoorwaarden, de Vervoersvoorwaarden en in het gedeelte Veelgestelde vragen

 

Verplichte informatie voorziening over mobiliteit, medische -en voedingsbehoeften 

Gasten dienen MSC Cruises op de hoogte brengen van eventuele speciale vereisten door het relevante formulier (Special Needs Formulier) in te vullen dat online beschikbaar is . Deze informatie dient te worden verstrekt op het moment van boeken. Dit geeft ons de tijd om onze gasten de best mogelijke service te bieden, afhankelijk van de faciliteiten en middelen aan boord van elk schip. Als we later dan gelijktijdig bij boeking op de hoogte worden gebracht, zullen we alles doen wat in onze macht ligt om de gevraagde services te leveren, maar dit is niet altijd op korte termijn mogelijk.

Alle persoonlijke gegevens die door gasten worden verstrekt, worden behandeld op een manier die volledig in overeenstemming is met ons privacybeleid. Neem contact op met uw reisagent voor meer informatie over de aangeboden diensten aan boord, over hoe u ons kunt informeren over speciale behoeften of andere vereisten die niet nadrukkelijk in dit gedeelte worden genoemd.

Hutvoorzieningen

Toegankelijke hutten, speciaal ingericht voor gasten met een handicap en / of beperkte mobiliteit, zijn beschikbaar op elk schip in de vloot. Gasten die een mindervalide hut nodig hebben, kunnen deze tijdens het reserveren aanvragen.

De mindervalide hutten zijn groter en bieden meer bewegingsruimte dan gewone hutten, en worden geleverd met extra voorzieningen en apparatuur om aan speciale behoeften te voldoen.

Bekijk de beschikbare faciliteiten op uw gewenste schip:  MSC Armonia, MSC Bellissima, MSC Divina, MSC Fantasia, MSC Grandiosa, MSC Lirica, MSC Magnifica, MSC Meraviglia, MSC Musica, MSC Opera, MSC Orchestra, MSC Poesia, MSC Preziosa, MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Sinfonia, MSC Splendida, MSC Virtuosa.

Verminderde mobiliteit

Alle dekken en openbare ruimtes zijn ontworpen om zo toegankelijk mogelijk te zijn voor gasten met een beperkte mobiliteit. Er kunnen poorten of aanbestedingen (zoals platforms in het water) zijn waartoe u geen toegang hebt met een mobiliteitshulpmiddel omdat we deze niet kunnen tillen. Bovendien zijn er voor elk schip in de vloot verschillende aantallen speciaal ingerichte hutten beschikbaar. Om veiligheidsredenen kunnen gasten die hulp nodig hebben worden gevraagd om met een verzorger te reizen, afhankelijk van de specifieke route.

Rolstoelen zijn beschikbaar aan boord van onze schepen, voor het gebruik van gasten tijdens het in- en ontschepen, of in geval van nood. Gasten die constant gebruik van een rolstoel of enige andere vorm van ondersteuning vereisen, dienen hun eigen uitrusting/ rolstoel meenemen. Het is de verantwoordelijkheid van de gast om bij de relevante producenten / leveranciers na te gaan of deze apparatuur veilig is om aan boord te nemen en te gebruiken op een cruiseschip, en om zowel de levering bij de vertrekterminal op tijd voor inscheping te controleren.

Voor gedetailleerde informatie over de havens en excursies die geschikt zijn voor passagiers die mobiliteitsproblemen ondervinden, leest u de relevante pagina's in dit gedeelte en controleert u aan boord de juistheid van de verstrekte informatie.

Verminderd zicht

MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida en MSC Fantasia hebben brailleborden in openbare ruimtes, in liften en bij de ingang van de hutten; alle schepen hebben dekindicatoren in de liften en volledig toegankelijke openbare ruimtes, dekken en tenders. Voor hun veiligheid en afhankelijk van hun handicap kunnen gasten worden gevraagd om met een verzorger of geleidehond te reizen.

Voor gedetailleerde informatie over toegankelijke excursies aan wal, lees de relevante pagina's in dit gedeelte en controleer aan boord de juistheid van de verstrekte informatie

Slechthorendheid

Om veiligheidsredenen moeten gasten met een gehoorbeperking met een verzorger reizen. Passagiers met gedeeltelijke gehoorbeperkingen kunnen alleen reizen, als ze de installatie van een TDD-systeemkit in hun hut aanvragen. Deze kit, beschikbaar in beperkte aantallen op alle schepen, omvat licht- en vibrerende apparaten, een teksttelefoon en een analoge wekker. Bovendien zijn draadloze versterkers en indicatielampjes beschikbaar in het theater en andere kamers. Indicatorlichten zijn ook beschikbaar in de liften.

Hulpdieren

Geschikte, getrainde en gecertificeerde blindengeleidehonden zijn toegestaan aan boord van alle schepen, ervan uitgaande dat ze zich in een goede gezondheidstoestand bevinden en over alle benodigde documenten beschikken om de tijdens de cruise bezochte vreemde landen binnen te komen.

 

De gast wordt vooraf geïnformeerd over de accommodatie die voor het dier is gemaakt, de beschikbare faciliteiten (indien nodig) en de in- en ontschepingsprocedure.

 

De gast is persoonlijk verantwoordelijk (met de hulp van de verzorger indien van toepassing) voor het voeren en de algemene verzorging van het dier tijdens het hele verblijf aan boord.

Zwangerschap

De medische voorzieningen en apparatuur aan boord zijn mogelijk technisch niet toereikend om complicaties bij de geboorte of zwangerschap te behandelen. Om veiligheidsredenen kunnen we daarom geen vrouwen aan boord toelaten die aan het einde van de cruise langer dan 23 weken zwanger zijn. Ongeacht het stadium van de zwangerschap moet een arts worden geraadpleegd voordat hij op een cruise vertrekt om te beoordelen of de gast geschikt is om te reizen. Tevens is de gast zelf verantwoordelijk haar zwangerschap te melden bij het beveiligingspersoneel in verband met de security poorten alvorens aan boord te gaan

Dialyse

Gasten die peritoneale dialyse ondergaan, kunnen normaal reizen en alle medicijnen en apparatuur meenemen die tijdens de cruise nodig kunnen zijn. De relevante medische behandeling is beschikbaar via de medische voorzieningen aan boord.

Apparatuur en machines voor hemodialysebehandeling worden alleen aan boord door gespecialiseerde onafhankelijke bedrijven op bepaalde routes vervoerd.

Kinderen met speciale behoeften

Kinderen met speciale behoeften hebben normale toegang tot alle services en voorzieningen aan boord. Hoewel het entertainmentpersoneel geen kinderopvang aanbiedt, zijn ze opgeleid om een breed scala aan entertainment te bieden dat specifiek op kinderen is gericht.

Alle kinderen, inclusief kinderen met speciale behoeften, worden toegewezen aan een bepaald entertainmentgebied, afhankelijk van hun leeftijd. Indien nodig kunnen kinderen of jongeren met speciale behoeften worden geplaatst in een lagere leeftijdsgroep (met toestemming van hun ouders), of ze kunnen deelnemen aan specifieke activiteiten, samen met hun ouders indien nodig.

Speciale diëten

Gasten met voedselintoleranties en / of allergieën worden gevraagd om MSC Cruises op de hoogte te stellen van hun behoeften via het speciale behoeftenformulier en, eenmaal aan boord, om hun behoeften te bevestigen bij de receptie – guest service en bij de Maître d'Hôtel. Als het personeel van tevoren op de hoogte wordt gebracht, helpt het de gasten graag bij het kiezen van gerechten die geen voedingsmiddelen of ingrediënten bevatten die een allergische reactie kunnen veroorzaken.

 

 MSC Cruises heeft een certificering van Bureau Veritas verkregen om wereldwijd glutenvrije menu's (voedselcode: <20 ppm *) te bieden in de à la carte restaurants van MSC Grandiosa, MSC Bellissima, MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Meraviglia, MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra en MSC Musica. Alle glutenvrije recepten worden bereid door bekwaam personeel in speciale keukens aan boord, met behulp van producten die zijn opgeslagen in speciale gebieden in overeenstemming met het "Cruises Project" van de Associazione Italiana Celiachia (Italiaanse coeliakie vereniging) waarmee MSC Cruises nauw samenwerkt voor de bovengenoemde schepen, cruisen in de Middellandse Zee en in Noord-Europa. Op MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera en MSC Lirica kunnen gasten alleen voorverpakte glutenvrije snacks vinden, zoals koekjes, croissants, biscuitgebak en muffins.

 

 Zodra MSC Virtuosa en MSC Seashore zijn gelanceerd, zullen we het certificeringsproces met Bureau Veritas voltooien, waardoor we ook glutenvrije menu's op deze schepen kunnen aanbieden. Het proces zal naar verwachting worden voltooid binnen 1 maand na de lancering van de schepen, dus controleer de beschikbaarheid van glutenvrije menu's op het moment van boeking.

 

Neem contact op met uw reisagent voor andere vereisten die niet uitdrukkelijk in dit gedeelte worden vermeld.

 * MSC glutenvrije menu's zijn geschikt voor glutenintolerantie, maar niet in geval van glutenallergie.