Nieuws

MSC CRUISES BREIDT HET AWARDWINNENDE FAMILIEAANBOD VERDER UIT MET NIEUWE WEBSERIE VOOR TIENERS EN NIEUWE ACTIVITEITEN OP DE MSC GRANDIOSA

3-7-2019

  • De MSC Grandiosa zal drie gloednieuwe activiteiten aanbieden: MSC Dance Crew, The Drone Academy en Spy Mission.
  • Er wordt speciaal voor tieners een nieuwe webserie ontwikkeld: Cabin 12006.
  • MasterChef at Sea Junior wordt in 2019 binnen de gehele vloot geïntroduceerd. 

Hoofddorp, Nederland- 3 juli 2019 - MSC Cruises - de in Zwitserland gevestigde grootste private cruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika – heeft vandaag nieuwe details bekend gemaakt over het gloednieuwe entertainment aanbod voor kinderen dat van start gaat aan boord van de MSC Grandiosa, het nieuwe vlaggenschip dat in november dit jaar zal worden gelanceerd en op 4 november een overnight heeft in Rotterdam.


Elk jaar verwelkomt MSC Cruises meer dan 350.000 kinderen aan boord van haar schepen, met een uitgebreid entertainmentprogramma dat elke week honderden uren aan activiteiten biedt, tot 700 m2 aan ruimtes speciaal voor kinderen met kamers voor verschillende leeftijdsgroepen, opwindende waterparken, virtuele game arcade en nog veel meer. MSC Cruises introduceert eveneens drie gloednieuwe activiteiten voor MSC Grandiosa: MSC Dance Crew, The Drone Academy en Spy Mission. Ook word er een nieuwe web serie voor tieners geïntroduceerd. 


Matteo Mancini, manager kinderentertainment van MSC Cruises: "Het groeiende aantal tieners dat met ons vaart, 13-17-jarigen, vormt nu 40% van onze jonge gasten – dit heeft ons gedreven tot het ontwikkelen van spannende nieuwe tienergerichte entertainmentactiviteiten en een nieuwe webserie gewijd aan tieners. We zijn verheugd om later dit jaar MSC Dance Crew, Spy Mission en The Drone Academy aan boord van MSC Grandiosa te lanceren en aan te kondigen dat er wordt gefilmd voor 'Cabin 12006' - onze nieuwe webserie dat volgend jaar online komt.


NIEUWE ACTIVITEITEN VOOR KINDEREN GELANCEERD OP MSC GRANDIOSA

• MSC DANCE CREW - ontwikkeld in samenwerking met Fremantle media, het productiebedrijf achter de wereldwijd succesvolle tv-talentenjachten waaronder Idols, The X Factor en Got Talent-series. Deze gloednieuwe competitie-ervaring ziet teams van 12 tot 17 jaar die de strijd met elkaar aan gaan om de titel ‘Dansploeg van het jaar’. 

• MSC Cruises werkt voor het introduceren van de activiteiten samen met het in Londen gevestigde agentschap The Department, dat gespecialiseerd is in het maken van theatrale en technologische producties.

o THE DRONE ACADEMY – dit vindt plaats in de Sportsplex van MSC Grandiosa. De hightech en energierijke drone-estafette-race komt ‘s nachts tot leven dankzij fluor-effecten en gloeiende drones. Tieners worden getraind om een goede dronepiloot te worden, voordat ze in teams door de 390 m2 grote arena rennen en daarbij door 15 obstakels navigeren in de snelst mogelijke tijd.

o SPY MISSION - jong publiek speelt een centrale rol in een nieuwe, meeslepende, spionage-ervaring dat een primeur is voor MSC Cruises. De verhaallijnen wisselen tussen realiteit en fictie; gasten worden door een aantal verschillende scènes geleid, die door het hele schip plaatsvinden om unieke verhaallijnen te ontrafelen, aanwijzingen te volgen en het mysterie op te lossen om MSC Cruises-prijzen te winnen.


BEGIN 2020 NIEUWE WEBSERIE VOOR TIENERS ‘CABIN 12006’ GELANCEERD

In navolging van het succes van ‘Kelly & Kloe Onboard’, MSC Cruises’, de webserie voor kinderen die al 3 seizoenen wordt uitgezonden en al 5 miljoen kijkers heeft getrokken, zal er een gloednieuwe webserie voor tieners worden geïntroduceerd.

In de 7 afleveringen durende serie wordt tiener Markus gevolgd wanneer hij voor de eerste keer aan boord gaat van een cruiseschip – echter, verloopt deze vakantie niet helemaal zoals gepland en gaat dit een onverwacht avontuur worden….


MSC Bellissima's Cabin 12006 zit vol met onbeantwoorde vragen en vele verrassingen, het is aan Markus en zijn vriend Lucas om het mysterie op te lossen met de hulp van de virtuele persoonlijke cruiseassistent ZOE. Ondertussen komen twee jonge kerels die dromen van een carrière aan boord van een cruiseschip aan boord voor een unieke stage en raken onbedoeld verstrikt in het verhaal dankzij een onverwacht liefdesverhaal.

De serie is geschreven en opgenomen in samenwerking met Viacom, de mediagroep achter het kinderkanaal Nickelodeon, om een originele, authentieke en hoogwaardige webserie voor kinderen te ontwikkelen.


De serie bevat enkele talenten, waaronder Luciano Spinelli, Max & Harvey, Matteo Markus Bok, Sespo, Valerio Mazzei, Rosalba en voor het eerst als acteurs, kinderen van Unicef-Ambassador groep Kids United. Sommigen hebben miljoenen volgers op hun sociale kanalen en zijn ze bekend bij kinderen en tieners van alle leeftijden.


MASTERCHEF AT SEA JUNIORS

In de loop van 2019 wordt ‘MasterChef at Sea Junior’, dat vorig jaar oktober op MSC Seaview is gelanceerd, geïntroduceerd op de hele MSC Cruises-vloot, wat betekent dat kinderen aan boord van elk schip kunnen deelnemen aan de interactieve kookwedstrijd.

Deze activiteit is ontwikkeld om een nieuwe generatie kinderen te inspireren om interesse te hebben in koken en gezond eten aan te moedigen. De activiteit helpt kinderen om te oefenen met nuttige technieken en de creativiteit de vrije loop te laten met recepten bedacht door Rukmini Iyer, een MasterChef-deelnemer uit 2013 en auteur van twee goedverkopende kookboeken.