Nieuws

MSC Cruises lanceert een baanbrekend en digitaal innovatieprogramma “MSC for Me”

8-3-2017

Innovatief debuut op de MSC Meraviglia, het eerste next-generation cruiseschip komt in minder dan 90 dagen in de vaart welke valt onder valt onder een ongekend tien jaar € 9 miljard investeringsplan. 
 
Hoofddorp, 8 maart 2017 – MSC Cruises, ’s werelds grootste particuliere cruiserederij, onthult op de ITB Berlijn haar nieuwe digitale innovatieprogramma “MSC for Me”. Na afgelopen 3 jaar te hebben samengewerkt met meer dan elf vooraanstaande deskundigen op het gebied van digitalisering, technologie en menselijk gedrag én in samenwerking met Deloitte Digital, Hewlett Packard Enterprise en Samsung, zal het holistische programma van MSC Cruises de gasten in elke stap centraal stellen op gebied van ontwikkeling, design en de constructie van de schepen. Het bedrijf streeft ernaar dit programma over de gehele vloot uit te rollen op alle elf toekomstige next-generation cruiseschepen die de komende jaren gebouwd worden, alsook op haar huidige 12 bestaande cruiseschepen.
 
MSC for Me” zal de nieuwste technologie op het gebied van klantenservice naar de zee brengen, met een programma, speciaal ontworpen om aan de behoefte van de gasten voor nu en in de toekomst, te voldoen. De MSC Meraviglia zal het eerste schip zijn met deze technologie, het nieuwe schip zal in juni van dit jaar in de vaart komen. Het schip zal beschikken over 16.000 verbindingspunten, 700 digitale toegangspunten, 358 informatieve en interactieve schermen en 2.244 hutten met RFID/NFC toegangstechnologie. 
 
Het MSC Cruises Business Innovation team steunt de visie en leiderschap van de Executive Chairman Pierfrancesco Vago, die zorg draagt voor de ontwikkelingen, design en bouw van de nieuwe schepen. Er zullen drie nieuwe prototypes gebouwd worden welke vallen onder het 10-jaar investeringsplan van het bedrijf. Met als resultaat dat MSC Cruises zorg zal dragen dat de state-of-the-art technologie volledig geïntegreerd is in elke stap van het ontwikkelingsproces van ieder prototype. Van concept en bouw tot aan het volledig in de vaart komen van ieder individueel schip.
 
MSC Cruises’ Executive Chairman Pierfrancesco Vago: “Vanaf dag één is innovatie het belangrijkste waar MSC Cruises voor staat. Iedere keer dat wij een nieuwe generatie op de markt brengen, ontwikkelen wij een nieuw prototype schip, zodat wij deze weer kunnen voldoen aan de behoefte van onze gasten. Deze heldere benadering heeft gezorgd voor een groei van 800% in de eerste tien jaar sinds wij op de cruisemarkt zijn gekomen”.
 
In reactie op de toenemende vraag naar real-time flexibiliteit van de gasten zijn de volgende innovatieve functies beschikbaar dankzij “MSC for Me”:
+Navigation: Deze digitale wegwijzer biedt gasten aan boord advies, begeleiding en informatie over wat er aan boord speelt. De technologie is vergelijkbaar met interactieve plattegronden en helpt hen om hun weg te vinden op een meer dan 300+ meter lang schip met een precisie van 5 meter. Het geeft gasten ook de mogelijkheid om hun kinderen te lokaliseren indien nodig. 
+Concierge: Biedt gasten de mogelijkheid om eenvoudig services, restaurants, excursies en nog meer real-time en 24/7 bij te boeken.
+Capture: Een digitale meeslepende ontdekkingstocht door de virtuele realiteit van excursies en een galerij met interactieve schermen tonen het unieke verhaal van de reis van een gast, die zij in real-time kunnen bekijken.
+Organiser: Een online tool waar gasten kunnen inchecken met hun mobiele apparaten om excursies, zitplaatsen voor shows en een tafel voor het diner kunnen boeken voor zij aan boord gaan of wanneer zij aan boord zijn.
+TailorMade: deze digitale adviseur zorgt voor een –op- maat gemaakte aanbeveling gebaseerd op de voorkeuren van de gast. De intelligente gezichtsherkenning zal het personeel helpen om de gasten op zeer persoonlijke manier te verzorgen. Interactieve armbanden verbinden de gasten met de services op het schip en activeren suggesties afgestemd op de locatie van de gast door middel van 3.050 bluetooth beacons.
 
Samengevat biedt “MSC for Me” de gasten meer dan 130 “slimme” mogelijkheden om hun vakantie optimaal te benutten. Dit is inclusief een toegewijde app die de gasten de mogelijkheid geven hun vakantie geheel op maat te maken, wanneer zij nu hun excursies boeken voor inscheping of een tafel in het specialiteitenrestaurant reserveren wanneer zij bij het zwembad zitten. Dit zal de algehele ervaring van de gasten overtreffen, terwijl zij op deze manier meer tijd vrij maken om optimaal van hun vakantie op zee te genieten.
 
MSC for Me” zal in eerste instantie te vinden zijn op de schepen die nieuw in de bouw zijn, waar verdere verfijning en verrijking zal plaats vinden wanneer ieder schip in de vaart komt. De belangrijkste functies zullen vervolgens worden uitgerold naar alle 12 schepen in de bestaande vloot van MSC Cruises.
 
In 2016, verwelkomde MSC Cruises maar liefst 1.8 miljoen gasten aan boord van haar schepen uit 170 verschillende landen. Rond 2026 verwacht MSC Cruises 5 miljoen gasten te mogen verwelkomen op hun schepen.
 
Als marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, bereikt MSC Cruises dit jaar een belangrijke mijlpaal met de doop van de MSC Meraviglia op 3 juni in Le Havre en de doop van de MSC Seaside op 21 december in Miami. Nog twee nieuwe schepen, MSC Seaview en MSC Bellissima, zijn momenteel in aanbouw en komen volgens verwachting in de vaart in juni 2018 en maart 2019.