Nieuws

MSC Cruises lanceert wereldwijd haar nieuwe merk campagne

19-1-2016

Na een jaar lang wereldwijd onderzoek te hebben gedaan waarbij gekeken is naar de behoeftes van consumenten en meer 3000 uur aan interviews is afgenomen, is de nieuwe merkcampagne gevormd.  De nieuwe merkcampagne laat de bestaande kernactiviteiten zien terwijl het ook de nieuwe identiteit van het merk projecteert welke zelfverzekerd maar toch bescheiden is. Eerder focuste het bedrijf zich op ‘The Mediterranean way of life’, welke stond voor de warmte van het familiebedrijf en de toegankelijkheid en de menselijkheid van het bedrijf in combinatie met de ongeëvenaarde maritieme deskundigheid die al meer dan 300 jaar lang geworteld is in de familie met zeevarende traditie. 
  
Alle MSC cruises bieden ontdekking, ontspanning en plezier maar MSC Cruises heeft ook een verfijnd en elegant karakter om aan alle behoeftes van de gasten te kunnen voldoen zodat gasten nieuwe ervaringen en onvergetelijke herinneringen kunnen creëren. De moderne schepen bieden kwaliteit en voldoende gelegenheid voor ontspanning tegen een betaalbare prijs voor zowel koppels en gezinnen-  alles in lijn met de belofte van het merk. 
  
De nieuwe brand positioning biedt een volledig nieuwe visie op de ervaring die gasten op doen tijdens een MSC cruise.  De elegante Mediterrane stijl komt samen met professionaliteit, toewijding en aandacht voor elk detail wat nu al typisch MSC Cruises is.  De samenvoeging van deze elementen wordt benoemd in de nieuw slogan ‘Not just any cruise’. De belofte aan gasten waarin de belangrijkste, onderscheidende elementen van een MSC cruise worden onderstreept: moderne schepen, comfortabele hutten, altijd verse en authentieke gerechten, bekroond entertainment, vele ontspanningsmogelijkheden, onberispelijke service, deskundigheid en elegant design. 
  
‘MSC Cruises is een erg ambitieus bedrijf welke in omvang zal verdubbelen in de komende zes jaar. Het is belangrijk dat wij onze positie verder ontwikkelen samen met deze groei om ervoor te zorgen dat de geleverde ervaring voldoet aan de verwachtingen van cruise-passagiers over de hele wereld en deze zelfs overtreft’, aldus MSC Cruises Chief Executive Officer Gianni Onorato 
  
Voor het ontwikkelen van de nieuwe reclamecampagne heeft MSC Cruises er voor gekozen om samen te werken met partners van wereldklasse welke visueel en muzikaal duidelijke concepten hebben gecreëerd.   Deze partners zijn het prestigieuze communicatiebureau McCann Worldgroup en Oscar-genomimeerde Britse filmregisseur Daniel Barber. De verleidelijke soundtrack welke exclusief voor MSC Cruises is geschreven is ontworpen door de multi-award winnende Ennio Morricone met wie MSC Cruises een langdurige, nauwe relatie heeft welke teruggaat tot 2007.  Het werk van deze partners van wereldklasse heeft geleid tot drie commercials van filmkwaliteit die de merkbelofte ‘Not just any cruise’  eren in elk detail.  
   
MSC Cruises zal deze maand beginnen met het uitrollen van de nieuwe merkcampagne. MSC Cruises Nederland zal op 19 januari voor het eerst naar buiten treden met haar TV commercial genaamd ‘Drop’. De commercial laat een katoenplant zien welke evolueert in smetteloze witte lakens waar gasten kunnen genieten van een heerlijke nachtrust. Daarnaast toont de commercial de aandacht welke MSC Cruises heeft voor het kleinste detail en de tal van mogelijkheden op het gebied van ontspanning.