Play

GEZONDHEID & VEILIGHEID MAATREGELEN

MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantie voor u en uw dierbaren. Aan boord gaan op een MSC-cruiseschip is als het binnengaan van een Safe Bubble dankzij onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.
 
Onze prioriteit is de gezondheid en veiligheid van onze gasten en bemanning. Onderstaande maatregelen zijn van toepassing op afvaarten met vertrek in de komende maanden, inclusief afvaarten in de zomer van 2021 in de Middellandse Zee en Noord-Europa. We evalueren continu de ontwikkelingen in reactie op de COVID-19 en zullen de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen aanpassen om een Safe Bubble te behouden.


BELANGRIJKE COVID-19-INFORMATIE / VOORBEREIDINGSMAATREGELEN EN SCREENING - REISVEREISTEN

Inscheping wordt geweigerd in het geval van:

• Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F, hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijnen, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur in de laatste 14 dagen
• Mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand inscheping

• Tijdelijke reisbeperkingen op basis van lokale omstandigheden. Bepaalde landen kunnen bijvoorbeeld visa weigeren of de toegang verbieden op basis van reisgeschiedenis of nationaliteit. Raadpleeg de lijst met landen met een hoog risico in de sectie Veelgestelde Vragen.

Houd er rekening mee dat voor alle afvaarten in de komende maanden alle gasten voor vertrek van het schip een moleculair- of antigeen test moeten doen:

 

  • Voor afvaarten met vertrek vanuit Italië: binnen 96 uur voor Italiaanse inwoners en binnen 48 uur voor alle reizigers die vanuit het buitenland* Italiaans grondgebied binnenkomen. Een Passenger Locator-formulier moet ook worden ingevuld voordat u het land binnenkomt (meer informatie).
  • Voor afvaarten vanuit Duitsland en Spanje: binnen 48 uur
  • Voor afvaarten met vertrek vanuit Frankrijk en andere Europese landen: binnen 72 uur ( onder voorbehoud van wijzigingen, laatste informatie gepubliceerd op de website / op deze pagina)

 

De hierboven genoemde COVID-19 testvereisten zijn niet verplicht voor gasten jonger dan 2 jaar of gasten die volledig gevaccineerd zijn (minimaal 14 dagen voor vertrek van het schip volledig gevaccineerd). Een vaccinatiebewijs is vereist. De test kan nog steeds noodzakelijk zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren.

 

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatiecertificaat moet in de terminal getoond worden (op papier of elektronisch formaat) om aan boord te gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn en moet de volgende gegevens bevatten: persoonlijke gegevens van de gast (verifieerbaar met de andere reisdocumenten), testdatum, identificatie/contactgegevens van de instelling die de analyse heeft uitgevoerd, gebruikte techniek en het negatief testresultaat.

 

*Verplicht voor iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, van, via of door de Schengenlanden, Roemenië, Bulgarije en Kroatië heeft gereisd.
 

Volgens onze strikte gezondheids- en veiligheidsmaatregelen moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd, een aantal gezondheids- en COVID 19-screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst invullen en een contactloze temperatuurcontrole, voordat ze aan boord gaan.

 

  Om onze gasten een veilige terugkeer naar huis mogelijk te maken in overeenstemming met de nationale regelgeving, heeft MSC Cruises de mogelijkheid voor haar gasten georganiseerd om een moleculaire test (bijvoorbeeld een RT-PCR test) of een antigeen test te kopen en uit te voeren tijdens hun cruise. Meer informatie in de Veelgestelde Vragen-sectie.

 

We blijven samenwerken met relevante autoriteiten om de bovenstaande vereisten up-to-date te houden.

Het MSC Cruises Gezondheids- en Veiligheidsprotocol is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group

en MSC Grandiosa heeft de Biosafe Ship aanvullende klasse-registratie verkregen van RINA.

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

ERVARING AAN BOORD

We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie

VEELGESTELDE VRAGEN

We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen

REISVEREISTEN / RESTRICTIES

- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?

Alle gasten moeten gezond en fysiek fit zijn om te reizen. Gezondheid en veiligheid is onze eerste prioriteit.
Houd er rekening mee dat we inscheping weigeren in geval van symptomen zoals koorts (> 37,5 CC / 99,5 F), hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijnen, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur 14 dagen voorafgaand aan inscheping of mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan het inschepen.
 
Houd er rekening mee dat voor alle afvaarten in de komende maanden alle gasten voor vertrek van het schip een moleculaire- of antigeen test moeten doen:

- Voor afvaarten met vertrek vanuit Italië: binnen 96 uur voor Italiaanse inwoners en binnen 48 uur voor alle reizigers die vanuit het buitenland* Italiaans grondgebied binnenkomen. Met ingang van 24 mei 2021 introduceert het decreet van de Italiaanse gezondheidsautoriteiten de verplichte invulling van een digitale Passenger Locator Form (dPLF) voor alle reizigers die met welk vervoermiddel dan ook in Italië aankomen. Gasten zijn verplicht om het speciale digitale Passenger Locator Form (dPLF) in te vullen voordat ze Italië binnenkomen. Zodra het formulier is verzonden, ontvangen gasten een dPLF als pdf-bestand en een QR-code op het e-mailadres dat tijdens de registratie is ingevoerd.
- Voor afvaarten vanuit Duitsland en Spanje: binnen 48 uur
- Voor afvaarten met vertrek vanuit Frankrijk en andere Europese landen: binnen 72 uur ( onder voorbehoud van wijzigingen, laatste informatie gepubliceerd op de website / op deze pagina)

De hierboven genoemde COVID-19 testvereisten zijn niet verplicht voor gasten jonger dan 2 jaar of gasten die volledig gevaccineerd zijn (minimaal 14 dagen voor vertrek van het schip volledig gevaccineerd). Een vaccinatiebewijs is vereist. De test kan nog steeds noodzakelijk zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren.

 

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatiecertificaat moet in de terminal getoond worden (op papier of elektronisch formaat) om aan boord te gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn en moet de volgende gegevens bevatten: persoonlijke gegevens van de gast (verifieerbaar met de andere reisdocumenten), testdatum, identificatie/contactgegevens van de instelling die de analyse heeft uitgevoerd, gebruikte techniek en het negatief testresultaat.

 

*Verplicht voor iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, van, via of door de Schengenlanden, Roemenië, Bulgarije en Kroatië heeft gereisd.

Volgens onze strikte gezondheids- en veiligheidsmaatregelen moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd, een aantal gezondheids- en COVID 19-screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst invullen en een contactloze temperatuurcontrole, voordat ze aan boord gaan.

 
Het huidige advies van de World Health Organization (WHO), EU Healthy Gateways en andere autoriteiten is dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartaandoeningen, diabetes of aandoeningen die hun immuunsysteem aantasten. Oudere gasten of mensen met dergelijke aandoeningen worden geadviseerd om voor vertrek een arts of hun plaatselijke gezondheidsautoriteiten te raadplegen om te beoordelen of het voor hen verstanding is om op dit moment te gaan reizen. Volgens het EU Healthy Gateways-advies wordt iedereen ouder dan 65 jaar beschouwd als onderdeel van een groep met een hoger risico.

- Zijn er reisbeperkingen voor bepaalde nationaliteiten en landen van verblijf, welk ervoor zorgt dat gasten geweigerd worden om aan boord komen?

Voor cruises tot eind juni 2021 verwelkomen we in eerste instantie alleen gasten die afkomsting zijn uit de 26 Europese 'Schengen'-landen (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland) en ook Bulgarije, Roemenië en Kroatië.
Houd er rekening mee dat voor alle afvaarten in de komende maanden alle gasten voor vertrek van het schip een moleculaire- of antigeen test moeten doen:

- Voor afvaarten met vertrek vanuit Italië: binnen 96 uur voor Italiaanse inwoners en binnen 48 uur voor alle reizigers die vanuit het buitenland* Italiaans grondgebied binnenkomen. Met ingang van 24 mei 2021 introduceert het decreet van de Italiaanse gezondheidsautoriteiten de verplichte invulling van een digitale Passenger Locator Form (dPLF) voor alle reizigers die met welk vervoermiddel dan ook in Italië aankomen. Gasten zijn verplicht om het speciale digitale Passenger Locator Form (dPLF) in te vullen voordat ze Italië binnenkomen. Zodra het formulier is verzonden, ontvangen gasten een dPLF als pdf-bestand en een QR-code op het e-mailadres dat tijdens de registratie is ingevoerd.
- Voor afvaarten vanuit Duitsland en Spanje: binnen 48 uur 
- Voor afvaarten met vertrek vanuit Frankrijk en andere Europese landen: binnen 72 uur ( onder voorbehoud van wijzigingen, laatste informatie gepubliceerd op de website / op deze pagina)

 

De hierboven genoemde COVID-19 testvereisten zijn niet verplicht voor gasten jonger dan 2 jaar of gasten die volledig gevaccineerd zijn (minimaal 14 dagen voor vertrek van het schip volledig gevaccineerd). Een vaccinatiebewijs is vereist. De test kan nog steeds noodzakelijk zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren.

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatiecertificaat moet in de terminal getoond worden (op papier of elektronisch formaat) om aan boord te gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn en moet de volgende gegevens bevatten: persoonlijke gegevens van de gast (verifieerbaar met de andere reisdocumenten), testdatum, identificatie/contactgegevens van de instelling die de analyse heeft uitgevoerd, gebruikte techniek en het negatief testresultaat.

 

*Verplicht voor iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, van, via of door de Schengenlanden, Roemenië, Bulgarije en Kroatië heeft gereisd.

Volgens onze strikte gezondheids- en veiligheidsmaatregelen moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd, een aantal gezondheids- en COVID 19-screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst invullen en een contactloze temperatuurcontrole, voordat ze aan boord gaan.

- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?

MSC Cruises verplicht elke passagier om een verzekering te hebben die geldig is vanaf het moment dat de pakketreis is bevestigd tot het einde van de pakketreis, die dekking biedt aan COVID-19 gerelateerde risico's zoals annuleringskosten, repatriëringskosten, quarantaine, medische hulp en kosten en ziekenhuisopname. Voor uw gemak kunt u ook kiezen voor onze MSC COVID-19 Protection Plan die dekking biedt voor, tijdens en na uw cruise. In samenwerking met Europe Assistance dekt het plan zowel annuleringskosten als medische en aanverwante transportkosten. Baby's tussen 0 en 1 jaar worden zonder extra kosten door de verzekering gedekt. Anders kunt u contact opnemen met elke verzekeringsmaatschappij van uw keuze.


Vanwege de COVID-19-pandemie waarmee de wereld nog steeds wordt geconfronteerd, zal MSC het MSC Covid-19 Protection Plan uitbreiden tot het gehele zomerseizoen 2021 en winterseizoen 2021-2022. Met onmiddellijke ingang, voordat de reservering is afgerond, is het mogelijk om het MSC COVID-19 Protection Plan aan de cruise toe te voegen voor de prijs van €25 per persoon voor cruises in de Middellandse Zee en Noord-Europa en €29 voor cruises in het Caribisch gebied, Franse Antillen, Emiraten, Zuid-Amerika, Saoedi-Arabië, Rode Zee en Grand Voyages cruises.


- Zijn er specifieke vereisten voor gasten die al zijn gevaccineerd tegen COVID-19?

De versnelde uitrol van vaccins wereldwijd is een gamechanger voor de gezondheid van onze gasten. Volgens de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie betekent vaccinatie niet dat u geen andere mensen in gevaar kunt brengen. Daarom zijn de huidige gezondheids- en veiligheidsprotocollen absoluut cruciaal voor het welzijn van onze gasten, bemanning en de gemeenschappen die onze schepen bezoeken. We zijn voorbereid op de hybride situatie van veilig cruisen met gevaccineerde en niet-gevaccineerde gasten dankzij onze strenge gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zoals een COVID-19-test voor alle gasten in de terminal voordat ze aan boord gaan, Social Distancing waarborgen en mondkapjes dragen. Het tonen van de negatieve uitslag van de COVID-19 moleculaire test (bijvoorbeeld een RT-PCR test) vóór het inschepen in de terminal is niet vereist voor volledig gevaccineerde gasten (wanneer volledige vaccinatie is ontvangen meer dan 14 dagen voor aanvang van de cruise) maar een vaccinatiebewijs is noodzakelijk. De COVID-19 moleculaire test (bijvoorbeeld een RT-PCR test) kan echter nog steeds vereist zijn voor nationale of internationale mobiliteit: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren.


We evalueren continu de ontwikkelingen naar aanleiding van de COVID-19 situatie en zullen de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen indien nodig aanpassen.

IN/ONTSCHEPING

- Moeten gasten medische documenten overleggen waaruit blijkt dat ze bij inscheping COVID-19-negatief zijn?

Alle gasten moeten voorafgaand aan het inschepen een gezondheidsvragenlijst invullen en symptomen van ziekte of mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping melden. Gasten moeten een contactloze temperatuurcontrole ondergaan in de terminal. Alle gasten (vanaf 2 jaar oud) zullen een COVID-19-screening (antigen-swabtest) uitvoeren bij de cruiseterminal voordat ze aan boord gaan, om er zeker van te zijn dat ze gezond en geschikt zijn om te reizen. Afhankelijk van de screeningsresultaten kunnen gasten deelnemen aan een secundaire beoordeling met medische professionals of geweigerd worden om aan boord te komen.

Houd er rekening mee dat voor alle afvaarten in de komende maanden alle gasten voor vertrek van het schip een moleculaire- of antigeen test moeten doen:

- Voor afvaarten met vertrek vanuit Italië: binnen 96 uur voor Italiaanse inwoners en binnen 48 uur voor alle reizigers die vanuit het buitenland* Italiaans grondgebied binnenkomen. Met ingang van 24 mei 2021 introduceert het decreet van de Italiaanse gezondheidsautoriteiten de verplichte invulling van een digitale Passenger Locator Form (dPLF) voor alle reizigers die met welk vervoermiddel dan ook in Italië aankomen. Gasten zijn verplicht om het speciale digitale Passenger Locator Form (dPLF) in te vullen voordat ze Italië binnenkomen. Zodra het formulier is verzonden, ontvangen gasten een dPLF als pdf-bestand en een QR-code op het e-mailadres dat tijdens de registratie is ingevoerd.
- Voor afvaarten vanuit Duitsland en Spanje: binnen 48 uur 
- Voor afvaarten met vertrek vanuit Frankrijk en andere Europese landen: binnen 72 uur ( onder voorbehoud van wijzigingen, laatste informatie gepubliceerd op de website / op deze pagina)

 

De hierboven genoemde COVID-19 testvereisten zijn niet verplicht voor gasten jonger dan 2 jaar of gasten die volledig gevaccineerd zijn (minimaal 14 dagen voor vertrek van het schip volledig gevaccineerd). Een vaccinatiebewijs is vereist. De test kan nog steeds noodzakelijk zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren.

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatiecertificaat moet in de terminal getoond worden (op papier of elektronisch formaat) om aan boord te gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn en moet de volgende gegevens bevatten: persoonlijke gegevens van de gast (verifieerbaar met de andere reisdocumenten), testdatum, identificatie/contactgegevens van de instelling die de analyse heeft uitgevoerd, gebruikte techniek en het negatief testresultaat.

 

*Verplicht voor iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, van, via of door de Schengenlanden, Roemenië, Bulgarije en Kroatië heeft gereisd.

Volgens onze strikte gezondheids- en veiligheidsmaatregelen moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd, een aantal gezondheids- en COVID 19-screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst invullen en een contactloze temperatuurcontrole, voordat ze aan boord gaan.

- Is het mogelijk om tijdens de cruise getest te worden om te voldoen aan de voorschriften van mijn terugreis?

Voor de alle afvaarten in de komende maanden, om de hoogste normen van gezondheid en veiligheid te garanderen en om onze gasten een veilige terugkeer naar huis mogelijk te maken in overeenstemming met de nationale regelgeving, heeft MSC Cruises de mogelijkheid voor haar gasten georganiseerd om een moleculaire test (bijvoorbeeld een RT-PCR test) of een antigeen test te kopen en uit te voeren tijdens hun cruise.

De moleculaire test kost 80 euro. De testen worden georganiseerd om te voldoen aan de geldigheid van de test van 48 uur of 72 uur om terug te keren naar uw land volgens uw nationale voorschriften. De antigeen test is altijd beschikbaar voor 25 euro. Deze testen zijn geen vervanging voor de gratis covid-testen die aan boord worden uitgevoerd om te voldoen aan ons uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocol.

 

- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd? 

Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F of als er bezorgdheid is n.a.v. de gezondheidsvragenlijst, zullen we een secundaire screening uitvoeren, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en , indien nodig, een laboratoriumonderzoek.


Wanneer een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, worden ze geassisteerd in hun volgende stappen voor terugkeer naar huis of worden ze mogelijk behandeld in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen. 

- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services? 

We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder: 

Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten

Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen

Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs

Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen


- Hoe ontsmet en reinigt u de hutten? 

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke hut dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor vaak aangeraakte gebieden, zoals deurgrepen, aan / uit-schakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkameroppervlakken.
Elke hut wordt aan het einde van elke cruise grondig schoongemaakt voordat de volgende gasten arriveren voor hun vakantie. 

- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes? 

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht grondig gereinigd en besproeid met ontsmettingsmiddel, en worden de hele dag door regelmatig ontsmet. Zo worden openbare toiletten elke 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM). 

- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise? 

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, bieden we gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdsvakken en een gratis mondkapje voor hun reis naar huis.
Alle bagage wordt voor vertrek gereinigd en het personeel dat de juiste beschermende uitrusting draagt, wijst de gasten erop dat er geen opstoppingen op het gangpad kunnen ontstaan. 
Het inschepen voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, om overlapping van ruimtes te voorkomen.

- Hoe vindt het inchecken plaats?

Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Door het web check-in te voltooien kunnen gasten cruisetickets, reisdocumentatie en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op inschepingsdag dienen gasten aan te komen op het tijdstip dat op het cruiseticket staat aangegeven om verantwoord Social Distancing te waarborgen, met daarnaast hun reisdocumentatie en gezondheidsvragenlijsten. Alle gasten (vanaf 2 jaar oud) zullen een COVID-19-screening en een swabtest uitvoeren.
Een nieuw ontworpen proces voor inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om wachtrijen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om te beginnen met het boeken van extra services, om een plek te reserveren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn ontworpen om het risico op overdracht van COVID-19 aan boord te verminderen. In het geval dat iemand ziek wordt, hebben we een volledig uitgerust 24/7 medisch centrum aan boord met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19-behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.


In het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het medisch centrum op de hoogte te stellen en er wordt een gratis behandeling verstrekt. Als het medische team aan boord een vermoedelijke COVID-19-zaak vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een reactieplan geactiveerd.

- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanmeren.

- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?

We hebben COVID-19-testapparatuur aan boord voor het testen van polymerase chain reaction (PCR) bestaande uit uitstrijkjes en serologische snelle tests op antilichamen.

- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?

Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met de modernste medische diensten en een groter aantal gekwalificeerd medisch personeel aan boord, ondersteund door een toegewijd medisch team aan wal. We monitoren continu de gezondheid van onze gasten en bemanning met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het Medisch Centrum op de hoogte te stellen en worden ze gratis behandeld. Voor alle afvaarten in de komende maanden zullen alle gasten tijdens de cruise een extra swabtest ondergaan aan boord, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is verplicht.

SOCIAL DISTANCING

- Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van onze ruimtes verminderd, zodat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen op het gebied van Social Distancing, zowel aan boord als aan land.
Gasten worden tijdens de boeking en tijdens hun cruise herinnerd aan de richtlijnen voor Social Distancing door middel van wegbewijzering, openbare aankondigingen, tv in de hut en betrokkenheid van het personeel.

- Moeten gasten een mondkapje dragen?

MSC Cruises zal activiteiten organiseren om ervoor te zorgen dat gasten verantwoord Social Distancing kunnen nemen. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden wanneer u in restaurants, bars en lounges zit en wanneer u zit op het zonnedek. 


Mondkapjes zijn gedurende de hele cruise beschikbaar in uw hut en op verschillende locaties rondom het schip. We adviseren ook alle gasten om een mondkapje te dragen tijdens het reizen van en naar de haven en in de terminal, in overeenstemming met de lokale voorschriften.

ETEN & DRINKEN

- Hoe verandert de Diner- ervaring?

Onze a la carte restaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan inspirerende gerechten en gerechten van hoge kwaliteit. We passen de stoelindeling aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en gasten hebben tijdens hun cruise dezelfde tafel en ober voor extra gemoedsrust.


We verhogen onze strikte voedselveiligheidsprotocollen door de reiniging en ontsmetting van alle locaties/ ruimtes te verbeteren, door al het bedienend personeel van passende beschermingsmiddelen te voorzien en door het aantal handdesinfectiestations in alle restaurants te vergroten. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Is het zelfbedieningsbuffet beschikbaar?

Bij het buffet wordt het eten door onze bemanning opgeschept en geserveerd.

- Zullen specialiteitenrestaurants open zijn?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn met een verminderde capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. De restaurants kunnen voorafgaand aan de cruise gereserveerd worden om gasten te helpen bij het veiligstellen van een plek en om geld te besparen in vergelijking met de prijzen aan boord. Boek nu uw Specialiteitenrestaurant.

- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen voor Social Distancing, bedienen onze medewerkers drankjes aan tafel en beperken we de capaciteit van elke locatie/ ruimte. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?

U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren voordat u aan boord gaat. Via uw persoonlijke omgeving kunt u eenvoudig drankpakketten of dinerpakketten aan uw cruise toevoegen en profiteren van onze lagere tarieven vergeleken met de prijzen aan boord.

- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?

Voor een contactloze ervaring hebben gasten toegang tot restaurant- en barmenu's vanaf hun persoonlijke mobiele apparaat door een QR-code aan boord te scannen. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om door alle restaurants, bars en lounges aan boord te bladeren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen, zoals het maken van restaurantreserveringen.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?

Gasten zullen genieten van ons aan boord bekroonde entertainment, maar met een paar wijzigingen:
- We verkleinen de capaciteit van het theater en zullen lege stoelen vrijhouden tussen gasten
- Het entertainmentprogramma wordt uitgebreid zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows
- Shows en activiteiten worden vooraf gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren
- Gasten worden verplicht om in het theater een mondkapje te dragen

- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?

Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen tegelijkertijd voor een leuke en plezierige ervaring. Nieuwe maatregelen zijn onder meer verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handontsmettingsmiddel bij binnenkomst. We hebben ook nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toegevoegd aamn het assortiment. Speelgoed en water zal door ons personeel worden verstrekt, en persoonlijke bezittingen mogen niet de Kids Club ruimtes in, als extra veiligheidsmaatregel.

- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?

Alle MSC Aurea Spa- en fitnessfaciliteiten en -diensten zullen uitgevoerd worden met in acht neming van onze onlangs verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, inclusief verlengde openingstijden en aangepast aanbod / capaciteit waar dit nodig wordt geacht. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie.

Voor hun gezondheid en comfort dienen gasten telefonisch spabehandelingen, fitness-sessies en bezoek aan de sauna en Turks Stoombad te reserveren.
Fitnessapparaten, spa-ruimtes en behandelkamers worden na elk gebruik grondig ontsmet en elke nacht grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
Alle medewerkers van de spa zijn getraind in de nieuwe gezondheids- en sanitaire maatregelen en dragen geschikte beschermende uitrusting.


* Afhankelijk van de scheepsklasse zijn de volgende services tot nader order gesloten: sauna's, stoomkamers, warmtebaden, whirlpools, IJskamer. Salt Relax Room, Harmonic Relax Rooms, Experience Showers, Heated Loungers blijven open voor onze gasten.
 

- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?

Het casino blijft volledig functioneel onder het nieuwe protocol met extra sanitaire en Social Distancing-maatregelen, waaronder het regelmatig opschonen van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan speeltafels.

- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?

Als u tijdens uw cruise aan wal wilt gaan, kunt u dit alleen doen door deel te nemen aan een van onze MSC Shore Excursions om dezelfde hoge normen voor gezondheid en veiligheid aan wal te garanderen als aan boord.