BOEK EN CRUISE MET VERTROUWEN
Het toonaangevende protocol van MSC stelt de veiligheid van gasten en bemanning voorop
-
ALLE GASTEN EN BEMANNING
ZIJN GEVACCINEERD EN GETEST -
FLEXIBELE
BOEKINGSWIJZIGINGEN -
GEMOEDSRUST VOOR,
TIJDENS EN NA DE CRUISE -
EEN VOLLEDIGE ERVARING
MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantie voor u en uw dierbaren. Dankzij onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.
MSC Cruises gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zijn onderhevig aan verandering en zullen worden aangepast naarmate de pandemie evolueert.
REISVEREISTEN PER land van verblijf en cruiseBESTEMMING
De veiligheid van gasten en bemanning staan vooropControleer voordat u uw cruise boekt HIER of u mag inschepen op basis van uw land van verblijf. Vanwege de Covid-19-pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen gelden, afhankelijk van uw cruisebestemming en uw land van verblijf.
HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE
ERVARING AAN BOORD
We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie
VEELGESTELDE VRAGEN
We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen
REISVEREISTEN / RESTRICTIES
- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?
- Zijn er reisbeperkingen of reisvereisten voor het huidige cruiseprogramma?
Als aanvulling, de reisvereisten kunnen verschillen afhankelijk van uw cruisebestemming. Selecteer hieronder uw bestemming:
- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?
Vanwege de COVID-19-pandemie waarmee de wereld nog steeds wordt geconfronteerd, biedt MSC een COVID Protection Plan- een verzekering specifiek voor deze COVID-19-risico's en deze kan tijdens het boeken aan de cruise worden toegevoegd. Het Covid Protection Plan is van toepassing op alle vertrekken vanaf het winterseizoen 2021-2022 en later. Gasten moeten bewijs van hun verzekeringspolis kunnen overleggen en dit moet de details van de verzekeraar, de verzekerde bedragen en volledige details van de COVID-19-dekking bevatten, zoals annulering, onderbreking, repatriëring, quarantaine, medische hulp en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname.
Met onmiddellijke ingang, voordat de reservering wordt voltooid, is het mogelijk om aan de cruise het MSC COVID-19 Protection Plan toe te voegen tegen de prijs van €25 per persoon voor korte afstand bestemmingen (cruises in de Middellandse Zee en Noord-Europa), €29 voor lange afstand bestemmingen (Caribbean & Antillen, Dubai, Abu Dhabi en Qatar, Saoedi-Arabië & Rode Zee, Zuid-Amerika en Grand Voyages) en €45 voor de World Cruise.
Als alternatief kunnen gasten een andere verzekeringspolis afsluiten, op voorwaarde dat de bovengenoemde risico's zijn gedekt.
Het bewijs van de verzekeringspolis (bijv. een certificaat, overzicht, of de polis die in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans moet zijn) - waarin duidelijk de COVID-19-dekking staat vermeld- moet bij inscheping worden getoond. Gasten die deze documentatie niet kunnen overleggen worden geweigerd tijdens inscheping.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons Call Center of uw reisagent.
- Wat moet ik doen als ik niet voldoe aan de vereisten van het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol?
Onze gasten die rechtstreeks bij MSC hebben geboekt, kunnen ons contactformulier gebruiken, degenen die via een reisbureau hebben geboekt, worden vriendelijk verzocht contact op te nemen met hun reisbureau.
IN/ONTSCHEPING
- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd?
- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services?
We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder:
• Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten
• Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen
• Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs
• Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen
- Hoe ontsmet en reinigt u de hutten?
- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes?
- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise?
- Hoe vindt het inchecken plaats?
MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD
- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?
Alle gasten worden volledig beschermd door de vereiste Covid-19 Protection-verzekering.
- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?
- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?
- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?
Voor alle afvaarten in de komende maanden moeten mogelijk alle gasten tijdens de cruise een extra swab test ondergaan tijdens de cruise terwijl ze aan boord zijn, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is indien nodig verplicht.
SOCIAL DISTANCING
- Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?
ETEN & DRINKEN
- Hoe verandert de Diner- ervaring?
- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?
- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?
- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?
ENTERTAINMENT & DIENSTEN
- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?
- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?
Services aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19-situatie. Houd er rekening mee dat MSC Babycare (voor baby's en peuters jonger dan 3 jaar) tijdelijk niet beschikbaar is aan boord van onze schepen.
- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?
- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?
EXCURSIES
- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?
Gasten kunnen zelfstandig aan wal gaan volgens de lokale vereisten die voortdurend worden gecontroleerd en aan verandering onderhevig zijn. Gasten die met niet-gevaccineerde kinderen reizen, kunnen ook zelfstandig (vanaf 1 april 2022) aan wal gaan. Voor de beste ervaring aan wal raden we alle gasten aan om bestemmingen te verkennen met het comfort, gemak en veiligheid van een MSC Cruises Shore Excursion, die voorafgaand aan de cruise en aan boord te boeken is.
Digitale Covid Certificaat / Groene Pas voorschriften
MSC Cruises biedt een grote verscheidenheid aan excursies aan wal. Sommige excursies zijn alleen beschikbaar voor gasten die in het bezit zijn van het EU Digital Covid-certificaat/groene pas of, van extra Schengen-landen Reizigers, het equivalente COVID-certificaat, terwijl andere excursies openstaan voor degenen die niet bezitten, voor beide gevallen garanderen wij de hoogste gezondheid en veiligheid normen. Meer informatie over de excursies vindt u hier. Houd er rekening mee dat gasten die in het bezit zijn van het digitale EU-COVID-certificaat/groene pas of het equivalente COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen reizigers), die reizen met kinderen vanaf 12 jaar en ouder die niet in het bezit zijn van een digitaal EU-COVID-certificaat/groene kaart of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), worden beschouwd als gasten die niet in het bezit zijn van het EU Digital COVID-certificaat/Groene pas of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), voor excursies doeleinden: kinderen worden gevraagd om de gratis COVID test aan boord te doen om deel te nemen aan de excursie (of de geboekte excursie moet worden gewijzigd voor een andere excursie waarvoor de groene pas niet nodig is).
Het EU Digital COVID-certificaat / groene pas is een digitaal certificaat met een QR-code die is uitgegeven door landen in Europa om het volgende aan te tonen:
• De persoon is volledig ingeënt tegen COVID-19, minimaal 14 dagen van tevoren, met een vaccin dat is erkend door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA)
• De persoon is in de afgelopen zes maanden hersteld van COVID-19
• Iemand die een negatief testresultaat heeft voor een moleculaire of antigeentest die in de afgelopen 48 uur is uitgevoerd
De kopie van het EU Digital COVID-certificaat / groene pas (digitaal of op papier) of voor reizigers uit extra Schengenlanden een soortgelijke COVID certificaat en een persoonlijk identiteitsbewijs of paspoort, moeten tijdens de excursie worden getoond bij alle vereiste ingangscontroles. Dit is een verordening van de lokale autoriteiten en MSC Cruises is niet verantwoordelijk als de toegang wordt geweigerd op een van de locaties op de geselecteerde excursie.
Elke aanloophaven biedt ook een verscheidenheid aan excursies waarvoor het EU Digital COVID-certificaat / groene pas of een soortgelijke COVID certificaat (voor reizigers uit extra Schengenlanden) niet vereist is. Gasten die niet in het bezit zijn van een geldig certificaat, kunnen de excursie wijzigen, maar de beschikbaarheid is beperkt voor sommige excursies. Als alternatief kunnen gasten tijdens de cruise contact opnemen met het MSC Excursions team aan boord: er kan een gratis test worden geregeld.
BLUE RIBBON COVID EXPERT GROUP
Het MSC Cruises gezondheids- en veiligheidsprotocol is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group,
bestaande uit hooggekwalificeerde en internationaal gerespecteerde experts op het gebied van gezondheid en veiligheid