Cruise with Confidence | MSC Cruises Play

BOEK EN CRUISE MET VERTROUWEN

Het toonaangevende protocol van MSC stelt de veiligheid van gasten en bemanning voorop

MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantie voor u en uw dierbaren. Dankzij onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.

 

MSC Cruises gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zijn onderhevig aan verandering en zullen worden aangepast naarmate de pandemie evolueert.

REISVEREISTEN PER land van verblijf en cruiseBESTEMMING

De veiligheid van gasten en bemanning staan voorop

Controleer voordat u uw cruise boekt HIER of u mag inschepen op basis van uw land van verblijf. Vanwege de Covid-19-pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen gelden, afhankelijk van uw cruisebestemming en uw land van verblijf.

 

De exacte protocollen voor de Winter 2022/23 Rode Zee & Saoedi-Arabië, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika routes zijn onderhevig aan verandering en zullen worden aangepast naargelang de pandemie evolueert en de lokale vereisten. Informatie zal regelmatig worden bijgewerkt wanneer deze beschikbaar is.

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

ERVARING AAN BOORD

We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie

VEELGESTELDE VRAGEN

We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen

REISVEREISTEN / RESTRICTIES

- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?

Naast de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen en reisvereisten die op deze pagina worden beschreven, is het huidige advies van de Wereldgezondheidsorganisatie, EU Healthy Gateways en andere autoriteiten dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartaandoeningen, diabetes of aandoeningen die hun immuunsysteem aantasten. Oudere gasten met dergelijke aandoeningen wordt geadviseerd om voor hun reis een arts of hun lokale gezondheidsautoriteiten te raadplegen om te beoordelen of ze op dit moment moeten reizen. Volgens het EU Healthy Gateways-advies wordt iedereen ouder dan 65 jaar beschouwd als onderdeel van een groep met een hoger risico.

- Zijn er reisbeperkingen of reisvereisten voor het huidige cruiseprogramma?

Controleer HIER voordat u uw cruise boekt of u mag inschepen volgens uw land van verblijf. Vanwege de Covid-19-pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen gelden, afhankelijk van uw cruisebestemming en uw land van verblijf.

 

Als aanvulling, de reisvereisten kunnen verschillen afhankelijk van uw cruisebestemming. Selecteer hieronder uw bestemming:
 

- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?

Tijdens een cruise kunnen gasten worden blootgesteld aan specifieke COVID-19-risico's die gewoonlijk niet worden gedekt door bestaande verzekeringspolissen. Het is daarom voor alle gasten verplicht om een verzekeringspolis te hebben die hen specifiek dekt tegen COVID-19-gerelateerde risico's, zoals annulering, onderbreking, repatriëring, quarantaine, medische hulp en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname. Dit moet aanwezig vanaf het moment dat de boeking wordt bevestigd tot het einde van de cruise of hun Fly & Cruise pakket.

 

Vanwege de COVID-19-pandemie waarmee de wereld nog steeds wordt geconfronteerd, biedt MSC een COVID Protection Plan- een verzekering specifiek voor deze COVID-19-risico's en deze kan tijdens het boeken aan de cruise worden toegevoegd. Het Covid Protection Plan is van toepassing op alle vertrekken vanaf het winterseizoen 2021-2022 en later. Gasten moeten bewijs van hun verzekeringspolis kunnen overleggen en dit moet de details van de verzekeraar, de verzekerde bedragen en volledige details van de COVID-19-dekking bevatten, zoals annulering, onderbreking, repatriëring, quarantaine, medische hulp en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname.

 

Met onmiddellijke ingang, voordat de reservering wordt voltooid, is het mogelijk om aan de cruise het MSC COVID-19 Protection Plan toe te voegen tegen de prijs van €25 per persoon voor korte afstand bestemmingen (cruises in de Middellandse Zee en Noord-Europa), €29 voor lange afstand bestemmingen (Caribbean & Antillen, Dubai, Abu Dhabi en Qatar, Saoedi-Arabië & Rode Zee, Zuid-Amerika en Grand Voyages) en €45 voor de World Cruise.

 

Als alternatief kunnen gasten een andere verzekeringspolis afsluiten, op voorwaarde dat de bovengenoemde risico's zijn gedekt. 

 

Het bewijs van de verzekeringspolis (bijv. een certificaat, overzicht, of de polis die in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans moet zijn) - waarin duidelijk de COVID-19-dekking staat vermeld- moet bij inscheping worden getoond. Gasten die deze documentatie niet kunnen overleggen worden geweigerd tijdens inscheping.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons Call Center of uw reisagent.

- Wat moet ik doen als ik niet voldoe aan de vereisten van het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol?

Gasten die een cruise hebben geboekt en die zich ervan bewust zijn dat ze niet voldoen aan het MSC Gezondheids- en Veiligheidsprotocol (bijv. ontbrekende vaccinatie) en daarom niet kunnen inschepen, worden verzocht om uiterlijk 15 dagen voor het geplande vertrek van hun cruise een schriftelijke mededeling te sturen naar MSC CRUISES om hun voucher aan te vragen of hun cruise om te boeken volgens het MSC Flexibele Boekingsprogramma.

Onze gasten die rechtstreeks bij MSC hebben geboekt, kunnen ons contactformulier gebruiken, degenen die via een reisbureau hebben geboekt, worden vriendelijk verzocht contact op te nemen met hun reisbureau.

IN/ONTSCHEPING

- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd? 

Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F of als er bezorgdheid is n.a.v. de gezondheidsvragenlijst, zullen we een secundaire screening uitvoeren, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en , indien nodig, een laboratoriumonderzoek.


Wanneer een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, worden ze geassisteerd in hun volgende stappen voor terugkeer naar huis of worden ze mogelijk behandeld in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen. Alle gasten worden volledig beschermd door de vereiste Covid-19 Protection-verzekering.

- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services? 

We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder: 

Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten

Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen

Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs

Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen


- Hoe ontsmet en reinigt u de hutten? 

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke hut dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor vaak aangeraakte gebieden, zoals deurgrepen, aan / uit-schakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkameroppervlakken.
Elke hut wordt aan het einde van elke cruise grondig schoongemaakt voordat de volgende gasten arriveren voor hun vakantie. 

- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes? 

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht grondig gereinigd en besproeid met ontsmettingsmiddel, en worden de hele dag door regelmatig ontsmet. Zo worden openbare toiletten elke 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM). 

- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise? 

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, bieden we gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdsvakken.
Alle bagage wordt voor vertrek gereinigd en het personeel dat de juiste beschermende uitrusting draagt, wijst de gasten erop dat er geen opstoppingen op het gangpad kunnen ontstaan. 
Het inschepen voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, om overlapping van ruimtes te voorkomen.

- Hoe vindt het inchecken plaats?

Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Door het web check-in te voltooien kunnen gasten cruisetickets, reisdocumentatie en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op de inschepingsdag dienen de gasten op het cruiseticket aangegeven tijdstip aan te komen om een verantwoorde sociale afstand te vergemakkelijken, met reisdocumenten, vaccinatiebewijs (moet geldig zijn voor de gehele duur van de cruise), negatieve COVID-testcertificaten en gezondheidsvragenlijsten. Volgens onze strenge MSC gezondheids- en veiligheidsprotocol, moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd, een aantal gezondheids- en COVID 19 screenings ondergaan, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, in de terminal voordat ze aan boord gaan.
Een nieuw ontworpen proces voor inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om wachtrijen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om te beginnen met het boeken van extra services, om een plek te reserveren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn ontworpen om het risico op overdracht van COVID-19 aan boord te verminderen. In het geval dat iemand ziek wordt, hebben we een volledig uitgerust 24/7 medisch centrum aan boord met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19-behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.


In het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het medisch centrum op de hoogte te stellen en er wordt een gratis behandeling verstrekt. Als het medische team aan boord een vermoedelijke COVID-19-zaak vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een reactieplan geactiveerd.


Alle gasten worden volledig beschermd door de vereiste Covid-19 Protection-verzekering.


- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanmeren.

- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?

We hebben COVID-19-testapparatuur aan boord voor het testen van polymerase chain reaction (PCR) bestaande uit uitstrijkjes en serologische snelle tests op antilichamen.

- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?

Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met de modernste medische diensten en een groter aantal gekwalificeerd medisch personeel aan boord, ondersteund door een toegewijd medisch team aan wal. We monitoren continu de gezondheid van onze gasten en bemanning met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het Medisch Centrum op de hoogte te stellen en worden ze gratis behandeld.

Voor alle afvaarten in de komende maanden moeten mogelijk alle gasten tijdens de cruise een extra swab test ondergaan tijdens de cruise terwijl ze aan boord zijn, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is indien nodig verplicht.

AAN BOORD VEREISTE MAATREGELEN

- Welke maatregelen zijn aan boord vereist?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van onze ruimtes verminderd, zodat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen op het gebied van Social Distancing, zowel aan boord als aan land.

 

Gasten worden tijdens de boeking en tijdens hun cruise herinnerd aan de richtlijnen voor Social Distancing door middel van wegbewijzering, openbare aankondigingen, tv in de hut en betrokkenheid van het personeel.

 

Het dragen van mondkapjes wordt ten zeerste aanbevolen. In bepaalde situaties kan deze aanbeveling het gevolg zijn van een verplichte vereiste in overeenstemming met de toepasselijke gezondheidsvoorschriften van een bezocht land of haven. Wanneer u aan land bent, moet u zich ook houden aan alle plaatselijke voorschriften betreffende het gebruik van mondkapjes. Deze protocollen zijn onderhevig aan verandering.

ETEN & DRINKEN

- Hoe verandert de Diner- ervaring?

Onze a la carte restaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan inspirerende gerechten en gerechten van hoge kwaliteit. We passen de stoelindeling aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en gasten hebben tijdens hun cruise dezelfde tafel en ober voor extra gemoedsrust.


We verhogen onze strikte voedselveiligheidsprotocollen door de reiniging en ontsmetting van alle locaties/ ruimtes te verbeteren, door al het bedienend personeel van passende beschermingsmiddelen te voorzien en door het aantal handdesinfectiestations in alle restaurants te vergroten.

- Is het zelfbedieningsbuffet beschikbaar?

Ja, het Zelfbedieningsbuffet is gewoon beschikbaar.

- Zullen specialiteitenrestaurants open zijn?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn met een verminderde capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. De restaurants kunnen voorafgaand aan de cruise gereserveerd worden om gasten te helpen bij het veiligstellen van een plek en om geld te besparen in vergelijking met de prijzen aan boord. Boek nu uw Specialiteitenrestaurant.

- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen voor Social Distancing en beperken we de capaciteit van elke locatie/ ruimte.

- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?

U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren voordat u aan boord gaat. Via uw persoonlijke omgeving kunt u eenvoudig drankpakketten of dinerpakketten aan uw cruise toevoegen en profiteren van onze lagere tarieven vergeleken met de prijzen aan boord.

- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?

Voor een contactloze ervaring hebben gasten toegang tot restaurant- en barmenu's vanaf hun persoonlijke mobiele apparaat door een QR-code aan boord te scannen. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om door alle restaurants, bars en lounges aan boord te bladeren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen, zoals het maken van restaurantreserveringen.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?

Gasten zullen genieten van ons aan boord bekroonde entertainment, maar met een paar wijzigingen:


- We verkleinen de capaciteit van het theater en zullen lege stoelen vrijhouden tussen gasten
- Het entertainmentprogramma wordt uitgebreid zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows
- Shows en activiteiten worden vooraf gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren

Het dragen van mondkapjes wordt ten zeerste aanbevolen. In bepaalde situaties kan deze aanbeveling het gevolg zijn van een verplichte vereiste in overeenstemming met de toepasselijke gezondheidsvoorschriften van een bezocht land of haven.

- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?

Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen tegelijkertijd voor een leuke en plezierige ervaring. Nieuwe maatregelen zijn onder meer verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handontsmettingsmiddel bij binnenkomst. We hebben ook nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toegevoegd aamn het assortiment. Speelgoed en water zal door ons personeel worden verstrekt, en persoonlijke bezittingen mogen niet de Kids Club ruimtes in, als extra veiligheidsmaatregel.
 

Services aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19-situatie.

- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?

Alle MSC Aurea Spa- en fitnessfaciliteiten en -diensten zullen uitgevoerd worden met in acht neming van onze onlangs verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, inclusief verlengde openingstijden en aangepast aanbod / capaciteit waar dit nodig wordt geacht. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie.

Voor hun gezondheid en comfort dienen gasten telefonisch spabehandelingen, fitness-sessies en Turks Stoombad te reserveren.
Fitnessapparaten, spa-ruimtes en behandelkamers worden na elk gebruik grondig ontsmet en elke nacht grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
Alle medewerkers van de spa zijn getraind in de nieuwe gezondheids- en sanitaire maatregelen en dragen geschikte beschermende uitrusting.

 

*Als gevolg van de toegenomen gezondheids- en veiligheidsmaatregelen om een veilige cruise voor al onze gasten te garanderen, zijn Thermal Area ervaringen alleen op afspraak beschikbaar.
 

- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?

Het casino blijft volledig functioneel onder het nieuwe protocol met extra sanitaire en Social Distancing-maatregelen, waaronder het regelmatig opschonen van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan speeltafels.

EXCURSIES

- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?

Gasten kunnen zelfstandig aan wal gaan volgens de lokale vereisten die voortdurend worden gecontroleerd en aan verandering onderhevig zijn. Gasten die met niet-gevaccineerde kinderen reizen, kunnen ook zelfstandig (vanaf 1 april 2022) aan wal gaan. Voor de beste ervaring aan wal raden we alle gasten aan om bestemmingen te verkennen met het comfort, gemak en veiligheid van een MSC Cruises Shore Excursion, die voorafgaand aan de cruise en aan boord te boeken is.

 

BLUE RIBBON COVID EXPERT GROUP

Het MSC Cruises gezondheids- en veiligheidsprotocol is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group,
bestaande uit hooggekwalificeerde en internationaal gerespecteerde experts op het gebied van gezondheid en veiligheid