Play

GEZONDHEID & VEILIGHEID VOOR
MSC GRANDIOSA & MSC MAGNIFICA CRUISES

Voor afvaarten met de MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de komende maanden gelden specifieke voorwaarden. Indien nodig kunnen sommige van deze extra maatregelen worden uitgebreid naar andere schepen en toekomstige afvaarten.


BELANGRIJKE COVID-19-INFORMATIE / VOORBEREIDINGSMAATREGELEN EN SCREENING - REISVEREISTEN

 


Houd er rekening mee dat gasten die reizen vanuit  landen die door het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) als ‘hoog risico’* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrektijd van het schip een RT-PCR-swabtest moeten doen. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. Het overzicht met landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het European Centre for Disease Prevention and Control is hier beneden in de FAQ beschikbaar.

* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met  een woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.

Inscheping wordt geweigerd in het geval van:

• Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F, hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijnen, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur in de laatste 14 dagen
• Mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand inscheping
• Tijdelijke reisbeperkingen op basis van lokale omstandigheden. Bepaalde landen kunnen bijvoorbeeld visa weigeren of de toegang verbieden op basis van reisgeschiedenis of nationaliteit. Raadpleeg de lijst met landen met een hoog risico in de sectie Veelgestelde Vragen.

We blijven samenwerken met relevante autoriteiten om de bovenstaande vereisten up-to-date te houden.

Het MSC Cruises Gezondheids- en Veiligheidsprotocol is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group

en MSC Grandiosa heeft de Biosafe Ship aanvullende klasse-registratie verkregen van RINA.

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

Voor afvaarten met de MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de komende maanden gelden specifieke voorwaarden.

ERVARING AAN BOORD

We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie

 

Voor afvaarten met de MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de komende maanden gelden specifieke voorwaarden.

VEELGESTELDE VRAGEN

We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen

HOOG RISICO LANDEN

Voorafgaand aan de inscheping zullen gezondheids- en COVID-19-screenings worden uitgevoerd voor alle gasten en bemanningsleden zoals temperatuurcontrole, gezondheidsvragenlijst en een COVID-19-swabtest.

 

Houd er rekening mee dat gasten die reizen vanuit landen die door het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) als ‘hoog risico’* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrektijd van het schip een RT-PCR-swabtest moeten doen. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. De lijst met landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het European Centre for Disease Prevention and Control is hier beschikbaar. Onze gasten worden vriendelijk verzocht om regelmatig de lijst te bekijken voor de laatste updates. Belangrijk om te weten is dat de test niet vereist is voor gasten jonger dan 6 jaar oud. 

* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met een nationaliteit of woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.

 

Hieronder de lijst met landen met een hoog risico: 

Voor vertrekken van 24 januari t/m 30 januari: Tsjechië, Denemarken, Estland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 11 januari).

 

REISVEREISTEN / RESTRICTIES

- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?

Alle gasten moeten gezond en fysiek fit zijn om te reizen. Gezondheid en veiligheid is onze eerste prioriteit.
Houd er rekening mee dat we inscheping weigeren in geval van symptomen zoals koorts (> 37,5 CC / 99,5 F), hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijnen, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur 14 dagen voorafgaand aan inscheping of mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan het inschepen.

Bovendien moeten gasten die reizen vanuit * landen die door het European Centre for Disease Prevention and Control  (ECDC) als ‘hoog risico’ worden beschouwd, binnen 72 uur vóór het vertrek van het schip een RT-PCR-test doen.


Het huidige advies van de World Health Organization (WHO), EU Healthy Gateways en andere autoriteiten is dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartaandoeningen, diabetes of aandoeningen die hun immuunsysteem aantasten. Oudere gasten of mensen met dergelijke aandoeningen worden geadviseerd om voor vertrek een arts of hun plaatselijke gezondheidsautoriteiten te raadplegen om te beoordelen of het voor hen verstanding is om op dit moment te gaan reizen. Volgens het EU Healthy Gateways-advies wordt iedereen ouder dan 65 jaar beschouwd als onderdeel van een groep met een hoger risico.


*Voor MSC Grandiosa & MSC Magnifica afvaarten, voor Schengen-landen.

- Zijn er reisbeperkingen voor bepaalde nationaliteiten en landen van verblijf, welk ervoor zorgt dat gasten geweigerd worden om aan boord komen?

Voor MSC Grandiosa en MSC Magnifica afvaarten (vanaf zomer 2020) verwelkomen we in eerste instantie alleen gasten die afkomsting zijn uit de 26 Europese 'Schengen'-landen (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland).

 

Houd er rekening mee dat gasten die reizen vanuit landen die door het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) als ‘hoog risico’* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrektijd van het schip een RT-PCR-swabtest moeten doen. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. De lijst met landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het European Centre for Disease Prevention and Control is hier beschikbaar. 

 

* Met betrekking tot iedereen die in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan het vertrek van het schip naar, vanaf of door deze risicolanden heeft gereisd.
Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten met een nationaliteit of woonplaats in een land welk wordt beschouwd als een “hoog risico” land.

 

Hieronder de lijst met landen met een hoog risico:
Voor vertrekken van 24 januari t/m 30 januari: Tsjechië, Denemarken, Estland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland (bijgewerkt op 11 januari).

 

Onze gasten worden vriendelijk verzocht om regelmatig de lijst te bekijken voor de laatste updates. Belangrijk om te weten is dat de test niet vereist is voor gasten jonger dan 6 jaar oud. 
 

- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?

MSC Cruises verplicht elke passagier om een verzekering te hebben die geldig is vanaf het moment dat de pakketreis is bevestigd tot het einde van de pakketreis, die dekking biedt aan COVID-19 gerelateerde risico's zoals annuleringskosten, repatriëringskosten, quarantaine, medische hulp en kosten en ziekenhuisopname. Voor uw gemak kunt u ook kiezen voor onze MSC COVID-19 Protection Plan die dekking biedt voor, tijdens en na uw cruise. In samenwerking met Europe Assistance dekt het plan zowel annuleringskosten als medische en aanverwante transportkosten. Baby's tussen 0 en 1 jaar worden zonder extra kosten door de verzekering gedekt. Anders kunt u contact opnemen met elke verzekeringsmaatschappij van uw keuze.


Vanwege de COVID-19-pandemie waarmee de wereld nog steeds wordt geconfronteerd, zal MSC Cruises het MSC Covid-19 Protection Plan uitbreiden naar het hele winterseizoen 20-21 van de MSC Grandiosa en MSC Magnifica. Gezien het feit dat deze ongekende situatie voortdurend evolueert, zal MSC Cruises deze constant volgen en, indien nodig, de mogelijkheid evalueren om het Covid Protection Plan ook beschikbaar stellen voor de andere winterbestemmingen en voor het zomerseizoen 2021.


Wat betreft zomercruises, in dat geval wordt het Covid Protection Plan vanaf 60 dagen voor vertrek beschikbaar gesteld. (Eerste beschikbare zomervertrekdatum - 27 maart 2021)


IN/ONTSCHEPING

- Moeten gasten medische documenten overleggen waaruit blijkt dat ze bij inscheping COVID-19-negatief zijn?

Alle gasten moeten voorafgaand aan het inschepen een gezondheidsvragenlijst invullen en symptomen van ziekte of mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping melden. Gasten moeten een contactloze temperatuurcontrole ondergaan in de terminal. Afhankelijk van de screeningsresultaten kunnen gasten deelnemen aan een secundaire beoordeling met medische professionals of geweigerd worden om aan boord te komen.
 
Voor MSC Grandiosa- en MSC Magnifica-afvaarten in de komende maanden zullen alle gasten (vanaf 3 jaar oud) een COVID-19-screening (antigen-swabtest) uitvoeren bij de cruiseterminal voordat ze aan boord gaan, om er zeker van te zijn dat ze gezond en geschikt zijn om te reizen.
 
Bovendien moeten gasten afkomstig uit één van de hierboven genoemde landen die door het European Centre for Disease Prevention (ECDC) als 'hoog risico'* worden beschouwd, binnen 72 uur voor vertrek van het schip een RT-PCR-swabtest ondergaan**. De testresultaten moeten vóór het inschepen in de terminal in tweevoud op papier, per persoon en op naam van de reiziger, te worden getoond. De lijst met landen met een ‘hoog risico’ is hier beschikbaar op de MSC Cruises-website op basis van de richtlijnen van het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC). Alle updates worden tijdig aan onze gasten meegedeeld voor bestaande reserveringen. Belangrijk om te weten is dat de test niet vereist is voor gasten jonger dan 6 jaar oud.
 

- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd? 

Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F of als er bezorgdheid is n.a.v. de gezondheidsvragenlijst, zullen we een secundaire screening uitvoeren, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en , indien nodig, een laboratoriumonderzoek.


Wanneer een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, worden ze geassisteerd in hun volgende stappen voor terugkeer naar huis of worden ze mogelijk behandeld in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen. 

- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services? 

We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder: 

Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten

Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen

Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs

Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen


- Hoe ontsmet en reinigt u de hutten? 

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke hut dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor vaak aangeraakte gebieden, zoals deurgrepen, aan / uit-schakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkameroppervlakken.
Elke hut wordt aan het einde van elke cruise grondig schoongemaakt voordat de volgende gasten arriveren voor hun vakantie. 

- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes? 

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht grondig gereinigd en besproeid met ontsmettingsmiddel, en worden de hele dag door regelmatig ontsmet. Zo worden openbare toiletten elke 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM). 

- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise? 

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, bieden we gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdsvakken en een gratis mondkapje voor hun reis naar huis.
Alle bagage wordt voor vertrek gereinigd en het personeel dat de juiste beschermende uitrusting draagt, wijst de gasten erop dat er geen opstoppingen op het gangpad kunnen ontstaan. 
Het inschepen voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, om overlapping van ruimtes te voorkomen.

- Hoe vindt het inchecken plaats?

Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Door het web check-in te voltooien kunnen gasten cruisetickets, reisdocumentatie en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op inschepingsdag dienen gasten aan te komen op het tijdstip dat op het cruiseticket staat aangegeven om verantwoord Social Distancing te waarborgen, met daarnaast hun reisdocumentatie en gezondheidsvragenlijsten. Een nieuw ontworpen proces voor inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om wachtrijen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om te beginnen met het boeken van extra services, om een plek te reserveren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.
Voor MSC Grandiosa- en MSC Magnifica-afvaarten voor de komende maanden zijn er aanvullende reisvereisten zoals een COVID 19-swabtest van toepassing. Lees hier meer over de nieuwe reisvereisten.

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn ontworpen om het risico op overdracht van COVID-19 aan boord te verminderen. In het geval dat iemand ziek wordt, hebben we een volledig uitgerust 24/7 medisch centrum aan boord met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19-behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.


In het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het medisch centrum op de hoogte te stellen en er wordt een gratis behandeling verstrekt. Als het medische team aan boord een vermoedelijke COVID-19-zaak vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een reactieplan geactiveerd.

- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanmeren.

- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?

We hebben COVID-19-testapparatuur aan boord voor het testen van polymerase chain reaction (PCR) bestaande uit uitstrijkjes en serologische snelle tests op antilichamen.

- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?

Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met de modernste medische diensten en een groter aantal gekwalificeerd medisch personeel aan boord, ondersteund door een toegewijd medisch team aan wal. We monitoren continu de gezondheid van onze gasten en bemanning met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het Medisch Centrum op de hoogte te stellen en worden ze gratis behandeld. Voor MSC Grandiosa en MSC Magnifica-afvaarten in de komende maanden zullen alle gasten tijdens de cruise een extra antigeentest ondergaan aan boord, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is verplicht.

SOCIAL DISTANCING

- Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van onze ruimtes verminderd, zodat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen op het gebied van Social Distancing, zowel aan boord als aan land.
Gasten worden tijdens de boeking en tijdens hun cruise herinnerd aan de richtlijnen voor Social Distancing door middel van wegbewijzering, openbare aankondigingen, tv in de hut en betrokkenheid van het personeel.

- Moeten gasten een mondkapje dragen?

MSC Cruises zal activiteiten organiseren om ervoor te zorgen dat gasten verantwoord Social Distancing kunnen nemen. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden wanneer u in restaurants, bars en lounges zit en wanneer u zit op het zonnedek. 


Mondkapjes zijn gedurende de hele cruise beschikbaar in uw hut en op verschillende locaties rondom het schip. We adviseren ook alle gasten om een mondkapje te dragen tijdens het reizen van en naar de haven en in de terminal, in overeenstemming met de lokale voorschriften.

ETEN & DRINKEN

- Hoe verandert de Diner- ervaring?

Onze a la carte restaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan inspirerende gerechten en gerechten van hoge kwaliteit. We passen de stoelindeling aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en gasten hebben tijdens hun cruise dezelfde tafel en ober voor extra gemoedsrust.


We verhogen onze strikte voedselveiligheidsprotocollen door de reiniging en ontsmetting van alle locaties/ ruimtes te verbeteren, door al het bedienend personeel van passende beschermingsmiddelen te voorzien en door het aantal handdesinfectiestations in alle restaurants te vergroten. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Is het zelfbedieningsbuffet beschikbaar?

Bij het buffet wordt het eten door onze bemanning opgeschept en geserveerd.

- Zullen specialiteitenrestaurants open zijn?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn met een verminderde capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. De restaurants kunnen voorafgaand aan de cruise gereserveerd worden om gasten te helpen bij het veiligstellen van een plek en om geld te besparen in vergelijking met de prijzen aan boord. Boek nu uw Specialiteitenrestaurant.

- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen voor Social Distancing, bedienen onze medewerkers drankjes aan tafel en beperken we de capaciteit van elke locatie/ ruimte. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?

U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren voordat u aan boord gaat. Via uw persoonlijke omgeving kunt u eenvoudig drankpakketten of dinerpakketten aan uw cruise toevoegen en profiteren van onze lagere tarieven vergeleken met de prijzen aan boord.

- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?

Voor een contactloze ervaring hebben gasten toegang tot restaurant- en barmenu's vanaf hun persoonlijke mobiele apparaat door een QR-code aan boord te scannen. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om door alle restaurants, bars en lounges aan boord te bladeren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen, zoals het maken van restaurantreserveringen.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?

Gasten zullen genieten van ons aan boord bekroonde entertainment, maar met een paar wijzigingen:
- We verkleinen de capaciteit van het theater en zullen lege stoelen vrijhouden tussen gasten
- Het entertainmentprogramma wordt uitgebreid zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows
- Shows en activiteiten worden vooraf gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren
- Gasten worden verplicht om in het theater een mondkapje te dragen

- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?

Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen tegelijkertijd voor een leuke en plezierige ervaring. Nieuwe maatregelen zijn onder meer verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handontsmettingsmiddel bij binnenkomst. We hebben ook nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toegevoegd aamn het assortiment. Speelgoed en water zal door ons personeel worden verstrekt, en persoonlijke bezittingen mogen niet de Kids Club ruimtes in, als extra veiligheidsmaatregel.

- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?

Alle MSC Aurea Spa- en fitnessfaciliteiten en -diensten zullen uitgevoerd worden met in acht neming van onze onlangs verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, inclusief verlengde openingstijden en aangepast aanbod / capaciteit waar dit nodig wordt geacht door de lokale autoriteiten.
Voor hun gezondheid en comfort dienen gasten telefonisch spabehandelingen, fitness-sessies en bezoek aan de sauna en Turks Stoombad te reserveren.
Fitnessapparaten, spa-ruimtes en behandelkamers worden na elk gebruik grondig ontsmet en elke nacht grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
Alle medewerkers van de spa zijn getraind in de nieuwe gezondheids- en sanitaire maatregelen en dragen geschikte beschermende uitrusting.


* Aan boord van de MSC Grandiosa en MSC Magnifica zijn de sauna's, stoomkamers, warmtebaden, whirlpools en IJskamer gesloten. Salt Relax-kamer, Harmonic Relax-kamers, Experience-douches en verwarmde ligstoelen blijven open voor onze gasten

- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?

Het casino blijft volledig functioneel onder het nieuwe protocol met extra sanitaire en Social Distancing-maatregelen, waaronder het regelmatig opschonen van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan speeltafels.

- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?

Indien u van boord wilt gaan om een bestemming te bezoeken, raden wij u te sterkste aan om dit te doen met een van onze MSC Excursies. Op onze met zorg geselecteerde en samengestelde MSC Excursies, kunt u er zeker van zijn dat elk aspect van uw tijd aan land voldoet aan de hoogste normen op het gebied van gezondheid, hygiëne en comfort.
Voor afvaarten met de MSC Grandiosa en MSC Magnifica 2020 zijn andere voorwaarden van toepassing. Voor meer details kunt u hier een overzicht downloaden van de MSC Grandiosa en de MSC Magnifica*.


*MAATREGELEN OM GRIEKENLAND TE BEZOEKEN
Griekse lokale autoriteiten en gezondheidsorganisaties hebben bepaald dat bij alle bezoekers die Griekenland verwelkomt, een diagnostische screening wordt uitgevoerd ter bescherming van iedereen. Om deze reden is het alleen mogelijk om van boord te gaan van de MSC Magnifica en Griekenland te bezoeken met een MSC-excursie én met een ingevuld Grieks Passenger Locator-formulier.
Om het formulier in te vullen, registreer u en volg alle stappen op https://travel.gov.gr/#/, uiterlijk 24 uur voor inscheping op de MSC Magnifica. U zult vervolgens, in de nacht voor aankomst in Griekenland, een QR code per email ontvangen welke u geprint of digitaal dient te tonen bij het van boord gaan in Griekenland.
Indien u de QR code niet heeft ontvangen mag u ook van boord als u de bevestigingsmail kunt tonen dat u het formulier heeft ingevuld.